Hop til indhold

Servodan/Niko tavledæmper


Thomas.Th
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Har du også husket at åbne port 443?

Prøv din pc udefra internettet, kan den connecte til Visual?

når jeg går ind i visual har jeg forbindelse til controller via 1x.x.x.xx:443

men når jeg vil tilgå den via nettet ved at skrive ip addressen i browser og logge på administrator nægter den mig adgang

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Men du skal finde din offentlige ip adresse på www.myip.dk

Den adresse skal du sætte ind i din app ligesom jeg har 188.xxx.xxx.xxx

Det kan du også gøre på din pc i Visual. Det skal virke både på dit lokale net og hvis du hopper på via 4g

skal jeg skrive det samme, altså min offentlige ip, i både lan og wan host feltet? og skal jeg skrive portnr altså :443

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Efter 36 indlæg i tråden ville det være informativt med oplysning om hvad det var han fixede ?

 

Heh.. jamen han ændrede min portforwarding så det nu virker (og er sikkert)

port 80 siger de kloge jo, at åbner man den, er det som at dele ens dk kort kode ( hvis ikke man gør det sikkert)

 

så altså det var min port forward indstillinger der gjorde jeg ikke kunne bruge appen på mobil nettet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvad du/han mener med "sikkerheden". Enten er en port åben eller også er den ikke. Man kan ikke tilføje mere "sikkerhed". Eneste sikkerhedstilføjelse jeg ofte ser IT folk mener er et must er hvilke IP adresser der tillades adgang fra i router/firewall.

Port 80 er normalt beregnet til alm. ukrypteret webtrafik (http) og port 443 til krypteret (https).

Visual og App'n bruger begge port 443 til kommunikation med controlleren, så derfor skal den være åben. Port 80 behøves ikke, men har man en controller med viewer er det nødvendig at åbne denne for at kunne komme til controllens login forside. Men så snart man har logget ind og hentet java koden fortsætter trafikken krypteret på port 443.

Så det kan være det han mener med at benytte en mere sikkert trafik er, at han har lukket for port 80 som ikke blev brugt til noget hos dig, da du ikke har viewer, og åbnet for port 443.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

14 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Nu ved jeg ikke hvad du/han mener med "sikkerheden". Enten er en port åben eller også er den ikke. Man kan ikke tilføje mere "sikkerhed". Eneste sikkerhedstilføjelse jeg ofte ser IT folk mener er et must er hvilke IP adresser der tillades adgang fra i router/firewall.

Port 80 er normalt beregnet til alm. ukrypteret webtrafik (http) og port 443 til krypteret (https).

Visual og App'n bruger begge port 443 til kommunikation med controlleren, så derfor skal den være åben. Port 80 behøves ikke, men har man en controller med viewer er det nødvendig at åbne denne for at kunne komme til controllens login forside. Men så snart man har logget ind og hentet java koden fortsætter trafikken krypteret på port 443.

Så det kan være det han mener med at benytte en mere sikkert trafik er, at han har lukket for port 80 som ikke blev brugt til noget hos dig, da du ikke har viewer, og åbnet for port 443.

 

Han lukkede ikke for port 80 men gjorde et eller andet så det kun var mig der har tilgang på den. 

Har ikke sat mig ind i hvad og hvordan man gør, for det har ringe interesse for mig - det skal blot virke ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis nu jeg overgiver mig;) og bytter de 6 stk jeg endnu ikke har taget i brug til wireless dimmer ø80. hvordan gør jeg så mht montering? dem der blot skal styre lampeudtag kan jo monteres i disse(nogle skal styre 2 parvis men så vidt jeg har læst er der en klemme på dimmer til slave udtag), men har 2 der hver skal styre spots.. En skal styre 9stk i et badeværelse og en skal styre 8stk på overdækket terrasse. Kan de 2 monteres ved tavlen? eller laver lk andre dæmpere der kan det samme men som kan monteres i tavlen?.

Niko/Servodan dæmperne er købt ved Wattoo.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Thomas.Th skrev:

Hvis nu jeg overgiver mig;) og bytter de 6 stk jeg endnu ikke har taget i brug til wireless dimmer ø80. hvordan gør jeg så mht montering? dem der blot skal styre lampeudtag kan jo monteres i disse(nogle skal styre 2 parvis men så vidt jeg har læst er der en klemme på dimmer til slave udtag), men har 2 der hver skal styre spots.. En skal styre 9stk i et badeværelse og en skal styre 8stk på overdækket terrasse. Kan de 2 monteres ved tavlen? eller laver lk andre dæmpere der kan det samme men som kan monteres i tavlen?.

Niko/Servodan dæmperne er købt ved Wattoo.dk

Jeg monterer Ø80 wireless udtagne ved tavlen, så er det nemmest at Linke dem, for det skal man indimellem. 

Der findes underlag til det. 

Men du kan også erstatte dine nuværende lampeudtag og videresløjfe som du er inde på. 

Der findes intet smartere end wireless til tavlemontage endnu....

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg monterer Ø80 wireless udtagne ved tavlen, så er det nemmest at Linke dem, for det skal man indimellem. 

Der findes underlag til det. 

Men du kan også erstatte dine nuværende lampeudtag og videresløjfe som du er inde på. 

Der findes intet smartere end wireless til tavlemontage endnu....

med indimellem mener du der at de "falder af" systemet til tider? 

underlag er det disse evt? http://www.wattoo.dk/lk-fuga-underlag-rund-oe80-for-lampeudtag-farve-lysegraa-1020007600?gclid=Cj0KEQiAnIPDBRC7t5zJs4uQu5UBEiQA7u5Ne1ytf4slx3mhyFRn-FtIpNf0-BtX81ESX2VrLk4sUdwaAhKM8P8HAQ

og så bare montere dem ved siden af tavlen?

Link til kommentar
Del på andre sites

39 minutter siden, Thomas.Th skrev:

med indimellem mener du der at de "falder af" systemet til tider? 

underlag er det disse evt? http://www.wattoo.dk/lk-fuga-underlag-rund-oe80-for-lampeudtag-farve-lysegraa-1020007600?gclid=Cj0KEQiAnIPDBRC7t5zJs4uQu5UBEiQA7u5Ne1ytf4slx3mhyFRn-FtIpNf0-BtX81ESX2VrLk4sUdwaAhKM8P8HAQ

og så bare montere dem ved siden af tavlen?

Det er de underlag ja. 

De falder ikke ud, men går Nan og laver lidt på sit program, eller skulle der ske det at de ikke svarer eller noget er det rart ikke at skulle ud med stiger og flytte møbler osv. 

Link til kommentar
Del på andre sites

11 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg monterer Ø80 wireless udtagne ved tavlen, så er det nemmest at Linke dem, for det skal man indimellem.

Her er jeg så gået kold på det wireless system.. Fatter ikke man skal linke dem "...ind imellem".. Der må simpelthen være tale om en designfejl (læs - bras) og til 900,- stk, må jeg erkende, så er jeg noget udfordret. 

Link til kommentar
Del på andre sites

43 minutter siden, Kandersen skrev:

Her er jeg så gået kold på det wireless system.. Fatter ikke man skal linke dem "...ind imellem".. Der må simpelthen være tale om en designfejl (læs - bras) og til 900,- stk, må jeg erkende, så er jeg noget udfordret. 

Altså jeg har linket mine igen efter ca 2 år men det er fordi jeg lavede en stor ændring i mit program, og igen for 2 uger siden fordi jeg har købt ny controller. 

Jeg vil ikke sige at det udover de situationer aldrig ville ske, det vil være at lyve. 

Men mange oplever at det har kørt i over 5 år uden noget. Jeg siger bare at det er usmart at skulle styrte rundt i hele huset og trykke på link. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok