Hop til indhold
  • 0

Ny Visual og ny FW til HW 6.2


Jørgen Møllegaard
 Share

Spørgsmål

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

På hjemmesiden står der følgende er rette vedr. firmwaren:

Indeholder opdateret Java certifikat.
Understøtter IHC remote til Android
Kompatibel med controller version 6.2
Kræver ny software 2.8.4

Så i bund og grund kun 2 rettelser, men de burde jo slet ikke være nødvendige, men nok mest en ups fra sidste officielle version at den blev udgivet med disse 2 fejl.

Hvorfor der skal en ny Visual 2.8.4 til siger dokumentation ikke noget om.  I seneste version 2.8.4 står der i read.me filen at det er ver. 2.8.1 så hvad nyt der er rettet må man selv gætte sig til. Ligeledes med denne ny ver. 2.8.6 er der heller ikke noget nyt i read.me filen. Stadig den samme som til ver. 2.8.1. Men vi kan konstatere at LK dog skriver at den ny firmware kræver denne visual, så noget må der jo være ændret.

 

 

De er lidt samme show .vedr. HW 6.1

Min seneste/gammel version er 2.7.348. Her beskriver read.me filen ver. 2.7.5 (?) og "Om" inde i visual siger det er ver. 2.7.342 (?) Har endnu ikke opgraderet til den ny 2.7.349, men her er ingen ændring at spore i read.me filen, stadig 2.7.5. "Om" inde i visual ender nok bare med at sige at nu er det ver. 2.7.349.

Måske skyldes Visual opgraderingerne at de retter det "rod" installationen efterlader når man har flere versioner på sin PC, fordi man som tekniker/installatør skal supportere flere HW generationer i dagligdagen. Men så kan LK jo bare skrive det 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som jeg skriver så er LK ikke ret god til at dokumentere hvad der rettes i de forskellige releases.

Ud fra teksten på hjemmesiden gik jeg ud fra at der var 2 "rettelser" et nyt java certifikat, og at firmwaren nu virkede sammen med IHC Remote til Android. Da det at den kun virker på HW version 6.2 og kræver seneste Visual 2.8.4 vel ikke kan betragtes som "forbedringer".

Skal jeg forstå dit svar således der ikke er problemer med Java eller Android hvis bare man kører firmware 2.8.1 for så er der da ingen grund til at bøvle med at opgradere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Java certifikatet i 2.8.1 er udstedt i 2015 og gyldigt til 2035 såvidt jeg kan se. TLS certifikatet i 2.8.1 udstedt 3 Marts 2016 og er gyldigt til 3 Marts 2019. Begge certifikater har derfor en pæn rest levetid og det ligner ikke LK at være på forkant med certifikat opdateringer. Jeg har ikke haft problemer med Java siden jeg opgraderede til 2.8.1

Android kan jeg ikke udtale mig om. Jeg bruger ikke deres app.

Problemet med 2 versioner af Visual på samme PC er blevet lidt bedre, men de deler fortsat en masse informationer, som gør at man ofter er nød til at reboote hvis man går fra en HW6.2 til en HW6.1 contoller eller omvendt. Ikke videre smart hvis man har både en HW6.1 og en HW6.2 controller i sin installation og man skal rette på controller link sammen koblingen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK har ikke dyrket det i detaljer. Kører selv med en ældre (EOL?) hw6.1 controller med firmware 2.7.163 da jeg ikke har wireless eller temp sensorer. Så jeg har ingen problemer med stabilitet. Eneste issue er det udløbne certifikat, men hvad det er da til at overkomme. Men det kun da være jeg skulle firmware opgradere - bare for at teste. Jeg kan jo altid nedgradere igen (i modsætning til apple's ios).

Men jeg har da løbende skulle opgradere for at servicere andre med nyere HW/firmware. Benytter dog nutildags ikke java på min private PC til andet end til afvikling af Visual og Serviceview fra min IHC controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok