Hop til indhold
  • 0

Styring af stikkontakter


Soylant
 Share

Spørgsmål

Hej 

Har en lille tanke jeg ville hører om var muligt :-)

vi har forskellige stikkontakter rund omkring som jeg gerne vil kunne styre tænd /sluk på, f.eks har vi en stikkontakt i køkkenet hvor kaffemaskinen er koblet til, og det er bare luksus at klare gøre kaffen om aften og så bare trykke tænd om morgen, men kunne det ikke laves som når man stiller alarmen på sin telefon så man bare sætte et kl. den skal starte uden at skulle ind i Visual og programmer det hele??

håber i forstår hvad jeg mener :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jo da. Stikkontakten skal bare tilsluttes en FB med ur som du så kan styre/sætte fra IPad/iPhone.

Burde være lige ud ad landevejen ;-) Men det kræver selvfølgelig at den enkelte stikkontakt er tilsluttet en udgang, og her ser vi mange (typehus) installationer hvor der er sprunget over hvor gærdet er lavest. Forhåbentlig kan der slå kobles lidt rundt med kablingen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎25‎-‎09‎-‎2016 at 19:20 , Soylant skrev:

hej det er trådløse kontakter jeg har... jeg har koblet en fb på der hedder 2.1.0.1a men for stadig ikke noget på mobilen... hvad gør jeg forkert?

Hej Soylant.

Du skal lave en virtuel indgang i Visual som du kan betjene fra din App. Du kan ikke betjene en funktionsblok fra din App.

Jeg har lavet en simpel opstilling for 4 tidspunkter som du kan vælge ét fra. 

I din app under den lokation der hedder "Kaffeur" aktiverer du den indgang for det tidspunkt kaffen skal tænde, f.eks. den der hedder "I morgen kl 5". Indikatoren tænder (som også er en virtuel udgang) så du kan se hvilket ur du har aktiveret, og maskinen vil nu tænde hver dag kl 5 og køre en time.
Hver dag indtil du selv "Slukker" for kl 5 trykket igen. 

Jeg har også lavet en indgang der hedder "Sluk maskinen" den slukker maskinen med det samme.
Og en indgang der hedder "Reset" den slår alle "Bestillinger fra"

Kaffeur2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
35 minutter siden, Soylant skrev:

tusind tak Bjarne :-) det virker bare :-) det havde jeg aldrig fundet ud af selv.

Selv tak, det er bare ganske lavpraktisk med byggeklodser ;)

Så håber jeg at du får frisk kaffe i morgen tidlig :D

Man kunne godt lave en snedig FB der indeholder det hele, men det magter jeg ikke. Så var det andet sjovere at lave.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok