Hop til indhold

Integration mellem IHC og Homebridge


Johan Vase
 Share

Recommended Posts

2 minutes ago, Bjarne Sørensen said:

Ahh, ok så var det derfor. For det skete også i går aftes. Kan man lave så den husker niveau og ikke banker op på 100% ved en genstart?

I Eve app'en viser den ikke % hvis man justerer den fra andre steder, den står mare på det samme som sidst man stillede den, så skal man lige ud og ind i den igen. Er der noget at gøre ved det?

Det med at gemme værdien, er en af de funktioner jeg skal have fundet en løsning på, det er derfor den skruer op på 100 nogle gange.

Tror ikke jeg kan fikse det problem i Eve, men nu må vi se når jeg får en selv :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg legede lige lidt med automatisering i går og jeg må sige at det er ret blæret at lyset og Sonos nu automatisk tænder  samtidig med at vækkeuret ringer - det gør det lidt nemmere at komme op i vintermørket. Fruen i huset formår dog at udvise absolut 0 begejstring - men sådan skal det jo nok være:D

Det ser i øvrigt også ud til at virke fint med tænd/sluk og status, selvom jeg er uden for husets netværk.

Alt i alt rigtig positivt lige pt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alle. Det super fedt at have muligheden for at kunne styre mere end bare lyset. Men hvorfor version af openhab kører i med v2 eller 1.8.3? Er der nogen der ved om der findes en Heos (Denon) binding til openhab?

Har kigget lidt på Domoticz men der er ikke nogen direkte forbindelse til IHC endnu hvad jeg kan finde frem til så må openhab være alternativet sys bare Domoticz interface ser bedre ud. 

Vh Mogens

Link til kommentar
Del på andre sites

21 timer siden, Mogens skøtt skrev:

Hej alle. Det super fedt at have muligheden for at kunne styre mere end bare lyset. Men hvorfor version af openhab kører i med v2 eller 1.8.3? Er der nogen der ved om der findes en Heos (Denon) binding til openhab?

Har kigget lidt på Domoticz men der er ikke nogen direkte forbindelse til IHC endnu hvad jeg kan finde frem til så må openhab være alternativet sys bare Domoticz interface ser bedre ud. 

Vh Mogens

Hej Mogens

Jeg kørte med v2 og IHC-bindingen, men havde det problem som flere har, at hvis man ikke har brugt bindingen i en times tid, så tager det mellem 5-15sek. inden den gør hvad du ber den om (som om den mister forbindelsen til controlleren.

Jeg bruger ikke Openhab mere, grundet forsinkelsen, da er Claus IHC-Bridge meget bedre med svartider der faktisk er hurtigere end en trådet IHC installation. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har nu testet lidt på 09.01.17 og det fungerer jo bare super:)

Jeg har leget lidt med Tv integrationen, og jeg kan se når tv er tændt og slukket, jeg har lavet så når tv tænder og det er mørkt udenfor så tænder den "sofa" lyset, Jeg har også lavet så når tv´et slukker skal den slukke "sofa" lyset men det virker ikke? har du et bud på det? jeg kan se tv går off men den slukker ikke lyset?

Tilstedeværelse virker også super, den pinger fint, min, konen´s og børnenes telefon.

Sonos har jeg ikke (endnu) så det kan jeg ikke teste.

Kunne man ændre så ved forbrugstider at den skev timer istedet for minutter?

Har du fundet ud af at kippe indgange?

/Kenn

Link til kommentar
Del på andre sites

26 minutter siden, Raverlution skrev:

Hej Mogens

Jeg kørte med v2 og IHC-bindingen, men havde det problem som flere har, at hvis man ikke har brugt bindingen i en times tid, så tager det mellem 5-15sek. inden den gør hvad du ber den om (som om den mister forbindelsen til controlleren.

Jeg bruger ikke Openhab mere, grundet forsinkelsen, da er Claus IHC-Bridge meget bedre med svartider der faktisk er hurtigere end en trådet IHC installation. 

Hvad bruger du så i stedet for?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Claus.

Jeg vil lige høre dig om jeg kan aktivere en indgang i IHC på baggrund af noget i IHC-Bridge?

Jeg vil gerne have en indgang til at gå høj (puls/stående) når en mobil pinges på mit netværk.

En anden ting, har du overblik over om man vil kunne forbinde intelligente låse til HomeKit? F.eks. Yale Doorman? Så kunne man låse/låse op fra mobilen, eller bare automatisk når man kommer hjem.
Man kan så også lave centrallås af alle døre osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 hours ago, Mogens skøtt said:

Hvad bruger du så i stedet for?

Hej Mogens

De hentyder til mit projekt, som jeg kalder IHC Bridge.

Det er et færdigt image til Raspberry pi3, som bla. gør at din IHC bliver Apple Homekit kompatibel. Du kan læse mere om det på første side af denne tråd.

Jeg tror godt jeg kan få den til at kommunikere med Denon, hvilke funktioner har du brug for?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, Bjarne Sørensen said:

Hej Claus.

Jeg vil lige høre dig om jeg kan aktivere en indgang i IHC på baggrund af noget i IHC-Bridge?

Jeg vil gerne have en indgang til at gå høj (puls/stående) når en mobil pinges på mit netværk.

En anden ting, har du overblik over om man vil kunne forbinde intelligente låse til HomeKit? F.eks. Yale Doorman? Så kunne man låse/låse op fra mobilen, eller bare automatisk når man kommer hjem.
Man kan så også lave centrallås af alle døre osv.

Jeg kan godt aktivere inputs på IHC, savnede egentlig bare lidt ideer til hvordan det skal bruges (Her er en af dem)... Raverlution, vil gerne kunne kippe en indgang kan jeg se. 
Så begge dele er vel interessant. (Homelit understøtter ikke pulsknapper, så kip er noget jeg skal bygge ind i koblingen til IHC, så jeg simulerer et kip).

Kikker på det i weekenden.

Låse skulle der være god mulighed for at implementere, hvis de bare har en form for API, som kan nåes over netværk (wifi). Ved ikke om det er muligt med Yale Doorman. Der er en del låse som er z-wave kompatible, så der er en mulighed (Når jeg har fået bygget det på IHC-Bridge :-) )

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, cis2131 skrev:

Jeg kan godt aktivere inputs på IHC, savnede egentlig bare lidt ideer til hvordan det skal bruges (Her er en af dem)... Raverlution, vil gerne kunne kippe en indgang kan jeg se. 
Så begge dele er vel interessant. (Homelit understøtter ikke pulsknapper, så kip er noget jeg skal bygge ind i koblingen til IHC, så jeg simulerer et kip).

Kikker på det i weekenden.

Låse skulle der være god mulighed for at implementere, hvis de bare har en form for API, som kan nåes over netværk (wifi). Ved ikke om det er muligt med Yale Doorman. Der er en del låse som er z-wave kompatible, så der er en mulighed (Når jeg har fået bygget det på IHC-Bridge :-) )

Det lyder super fedt at du vil se på det. 

Aktuelt er det fordi jeg får push over besked på min mobil ved alarm til-/frakobling via Ihc-Captain. Så jeg ville sende en push besked med hvem der har slået alarmen fra. Man kan også få en melding når svigermor ankommer i indkørslen :D så man nå af smutte i garagen :D

Lige til dette må input gerne være aktiv så længe telefonen er hjemme for så at gå lav når den er væk, det løser jeg bare med en FB. 

Men til min garageport vil jeg også gerne bare sende en puls for at åbne og næste gang lukke. 

Det er måske at gå over åen efter vand med to systemer, det kan også være at du vil lave et push over modul?

Standard Push beskederne fra Home App'en kan man ikke gå ind i og se historikken. 

Jeg har ingen ellåse endnu, men hvis der findes en zwave med fingerprint og noget i den stil kunne det være sådan noget jeg kan bruge. Det skal være uden vrider på indersiden. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kører fint med "seneste" version. :-)

Men jeg oplever dog at jeg kun kan se Status på Sonos når jeg er på mit eget hjemme netværk.

Er jeg ikke det får jeg "intet svar" i hjem appen.
I elgato eve får jeg en besked om at "The bridged accessory is not reachable. Make sure Wi-fi is enabled and try again"

Bør man ikke kunne se status på sonos også selv om man ikke er på hjemme netværket.

hilsen Lars

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg har ingen ellåse endnu, men hvis der findes en zwave med fingerprint og noget i den stil kunne det være sådan noget jeg kan bruge. Det skal være uden vrider på indersiden. 

Jeg sad netop og tænkte på ellås den anden dag, i forbindelse med alarmen. Den kunne være rigtig sej at frakoble alarmen på. Så hvis du falder over noget, så sig gerne til.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Lars Hult skrev:

Det kører fint med "seneste" version. :-)

Men jeg oplever dog at jeg kun kan se Status på Sonos når jeg er på mit eget hjemme netværk.

Er jeg ikke det får jeg "intet svar" i hjem appen.
I elgato eve får jeg en besked om at "The bridged accessory is not reachable. Make sure Wi-fi is enabled and try again"

Bør man ikke kunne se status på sonos også selv om man ikke er på hjemme netværket.

hilsen Lars

 

Hej Lars.

Hvis du skal på udefra skal du enten have et Apple TV4, eller have en iPad der altid er hjemme så kan du sætte fjernadgang op via den. Det er Apples tanke at det skal være nemt at håndtere uden firewallregler.

Claus, kunne du lave så man kan åbne en port i routeren til at styre hjemmet udefra? Så man slipper for at holde en iPad tilgængelig og opladet?

Link til kommentar
Del på andre sites

50 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hej Lars.

Hvis du skal på udefra skal du enten have et Apple TV4, eller have en iPad der altid er hjemme så kan du sætte fjernadgang op via den. Det er Apples tanke at det skal være nemt at håndtere uden firewallregler.

Claus, kunne du lave så man kan åbne en port i routeren til at styre hjemmet udefra? Så man slipper for at holde en iPad tilgængelig og opladet?

Hej

jeg har et Apple tv v4. Købte det for at kunne teste Ihc-bridge ;-) inden jeg havde fået kontakt til Claus, men projektet lød fedt. 

Det heldige var at det var dagen før Yousee nedbrud, så vi streamede fint hendes majestæt fra DR appen via Apple tv'et. :-)

Nå, men derfor undrer det mig at lige Sonos status ikke opdateres. Alt andet jeg har tester indtil videre fungerer fint uden for min matrikel. :-)

hilsen Lars  

ps jeg skal så huske ikke at slukke for den kontakt Apple tv'et får strøm fra ;-) 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Lars Hult skrev:

Nå, men derfor undrer det mig at lige Sonos status ikke opdateres. Alt andet jeg har tester indtil videre fungerer fint uden for min matrikel. :-)

Ahh, jeg havde ikke lige bemærket at det kun var Sonos du ikke kunne se udefra. Hvad er det for noget status? Hvad bruger du det til?

 

1 time siden, Lars Hult skrev:

ps jeg skal så huske ikke at slukke for den kontakt Apple tv'et får strøm fra ;-) 

Ahh, det skal jeg huske, for mit ATV3 slukker jo på sluk-alt med TV'et :-) Det er noget af en fælde at gå i :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Ahh, jeg havde ikke lige bemærket at det kun var Sonos du ikke kunne se udefra. Hvad er det for noget status? Hvad bruger du det til?

 

Ahh, det skal jeg huske, for mit ATV3 slukker jo på sluk-alt med TV'et :-) Det er noget af en fælde at gå i :-)

Man kan bare se om Sonos er tændt eller slukket (spiller eller ej ). 

Der ser ud til at der skal være en playliste på Sonos for at man kan se status, for da jeg kom hjem kunne jeg kun se status på den ene Sonos. 

 

Lars. 

Link til kommentar
Del på andre sites

19 timer siden, cis2131 skrev:

Hej Mogens

De hentyder til mit projekt, som jeg kalder IHC Bridge.

Det er et færdigt image til Raspberry pi3, som bla. gør at din IHC bliver Apple Homekit kompatibel. Du kan læse mere om det på første side af denne tråd.

Jeg tror godt jeg kan få den til at kommunikere med Denon, hvilke funktioner har du brug for?

Okay det vil jeg da lige kigge på. 

Har brug for noget af det samme som man har mulighed for med Sonos. 

Har du planer om at lave noget Z-wave ind over det ville være lækkert at have det samlet i et stykke software så man ikke skal igennem flere forskellige før det kan snakke sammen.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 hours ago, Bjarne Sørensen said:

Det lyder super fedt at du vil se på det. 

Aktuelt er det fordi jeg får push over besked på min mobil ved alarm til-/frakobling via Ihc-Captain. Så jeg ville sende en push besked med hvem der har slået alarmen fra. Man kan også få en melding når svigermor ankommer i indkørslen :D så man nå af smutte i garagen :D

Lige til dette må input gerne være aktiv så længe telefonen er hjemme for så at gå lav når den er væk, det løser jeg bare med en FB. 

Men til min garageport vil jeg også gerne bare sende en puls for at åbne og næste gang lukke. 

Det er måske at gå over åen efter vand med to systemer, det kan også være at du vil lave et push over modul?

Standard Push beskederne fra Home App'en kan man ikke gå ind i og se historikken. 

Jeg har ingen ellåse endnu, men hvis der findes en zwave med fingerprint og noget i den stil kunne det være sådan noget jeg kan bruge. Det skal være uden vrider på indersiden. 

Jeg kan ret nemt bygge Pushover på, men havde udeladt det, da du kan gøre det igennem IFTTT, sammen med rigtig mange andre funktioner.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 hours ago, Bjarne Sørensen said:

Hej Lars.

Hvis du skal på udefra skal du enten have et Apple TV4, eller have en iPad der altid er hjemme så kan du sætte fjernadgang op via den. Det er Apples tanke at det skal være nemt at håndtere uden firewallregler.

Claus, kunne du lave så man kan åbne en port i routeren til at styre hjemmet udefra? Så man slipper for at holde en iPad tilgængelig og opladet?

Det kan man ikke, Apple har ikke lavet en mulighed ind for at man kan angive en ip adresse den skal kommunikere på, den er afhængig af bonjour på lokalnettet.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, cis2131 skrev:

Det kan man ikke, Apple har ikke lavet en mulighed ind for at man kan angive en ip adresse den skal kommunikere på, den er afhængig af bonjour på lokalnettet.

Ok, det er der ikke noget at gøre ved.

Så får de lige solgt et ATV4 - stjæl mine penge :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok