Hop til indhold
  • 0

Defekt output24


TheDexterTeam
 Share

Spørgsmål

Hej derude,

efter at have haft IHC i mange år ser det ud til jeg har min første defekt: en udgang på et output24v modul forbliver åben uanset hvad jeg gør. har taget strøm og data fra det med udgangen forbliver åben. Kan ej heller slukke via serviceview. Alle andre udgange virker fint. Kan jeg prøve andet? Modulet er defekt ikke?

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
26 minutter siden, TheDexterTeam skrev:

Hej derude,

efter at have haft IHC i mange år ser det ud til jeg har min første defekt: en udgang på et output24v modul forbliver åben uanset hvad jeg gør. har taget strøm og data fra det med udgangen forbliver åben. Kan ej heller slukke via serviceview. Alle andre udgange virker fint. Kan jeg prøve andet? Modulet er defekt ikke?

Hilsen Torben

Jo, den er defekt, du har måske belastet udgangen for meget... du kan åbne modulet, og skifte udgangs transistoren, det er rimelig nemt at gøre, og en udgangstransistor koster ikke mange kr.. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 minutter siden, Brian (Badazz) skrev:

Jo, den er defekt, du har måske belastet udgangen for meget... du kan åbne modulet, og skifte udgangs transistoren, det er rimelig nemt at gøre, og en udgangstransistor koster ikke mange kr.. 

Jeps - kom dog lige til at tænke på garantien - sidder nemlig i min nyeste tavle, så modulet er forholdsvis nyt. Må lige have fundet en faktura frem ;-) men ellers kan jeg godt en ny transistor i.

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
24 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Der er en fyr herinde der har lavet en meget fin tegning og forklaring på hvordan du skifter transistoren. Også hvis det er en SMD. Søg på det.

Du kan have kortsluttet udgangen, det dækker reklamationsretten ikke.

Kortslutning eller ej - hvordan konstateres det?

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Inden du går igang med at splitte I/O modulet ad, vil jeg forslå at du afmonter ledning i den defekte udgang og checker at den virkelig er defekt. Var for nogle mdr. siden ude hos en bekendt, som også have en 24V udgang som ikke ville slukke. Hans geni af en elektriker havde skiftet modulet 2 gange, men fejlen dukke altid op igen efter et par dage. Det viste sig at idioten (elektrikeren) havde samlet 2 udgange i en dobblet samlemuffe, og en anden ligeså tumpet fejl gjorde at der reelt var lavet selvhold på udgang nr. 2. Når udgangs modulet blev skiftet forsvandt selvhold selvfølgelig og alt så ud til at virke indtil udgang 2 igen blev aktiv. :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok