Hop til indhold

Adgangskontrol/registrering


 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig en funktion i IHC-captain så jeg kan se hvem der kommer hjem.
Det var tanken at RPI'en kunne se på netværket om en given MAC-adresse er connectet til routeren.
(Det kunne måske kobles via bluetooth, hvis det så bare ikke betyder at det vil spærre for lyd til bluetooth højttalere, eller lave ged i den ved opkald osv.)

Funktionen kunne også anvendes til at slå alarmen fra når børn med en mobil kommer hjem og connecter til Wi-FI.

Aktuelt får jeg en pushbesked når konen, svigermor eller en af børnene slår alarmen fra.
Det kunne så være lækkert at få en besked mere hvor der står hvem der er kommet hjem, så hvis det er svigermor der er kommet, kan jeg køre ud og drikke en øl i stedet for at køre direkte hjem :D. Og man kunne så sende en besked til IHC-Captain og spørge til om svigermor er der :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja der er masser af track and trace funktioner og muligheder ud over where is my iPhone. Er ikke sikker på at folk er klar over det elektroniske fodspor de efterlader sig og mulighederne med det.

jeg har i øvrigt før postet en løsning med en garageport åbner/fjernstyring på basis af et Bluetooth headset. Det var dog en "hardware" løsning ikke en cloud baseret som du skitserer.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 5. juni 2016 at 11:09 , Lars Jacobsen skrev:

Ja der er masser af track and trace funktioner og muligheder ud over where is my iPhone. Er ikke sikker på at folk er klar over det elektroniske fodspor de efterlader sig og mulighederne med det.

jeg har i øvrigt før postet en løsning med en garageport åbner/fjernstyring på basis af et Bluetooth headset. Det var dog en "hardware" løsning ikke en cloud baseret som du skitserer.

 

Jeps, jeg husker godt tråden, og det er den funktion jeg ønsker. 

Den mulighed er oplagt i IHC-Captain, det kræver ikke ekstra hardware og man skal ikke kunne kode og lave andre krumspring.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Der er på tegnebræddet at der kan kodes flere "moduler" til at både lave input og output.

Lyder super Mikkel med et ekstra modul man kan tilkøbe eller slå til. 

Jeg kunne godt se det fede i at man så får små beskeder når man kommer hjem. Feks. "Hej Bjarne. Alarmen er nu slået fra. Det er 25 grader udendørs." Osv osv. Så kunne man sætte en højttaler til pi'en eller bruge en sonos til det. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 months later...
3 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Mange af funktionerne kan du jo lave med IFTTT helt uden IHC Captain.

https://ifttt.com/ios_location

Men det kan jo også integreres med f.eks. at slå alarmen fra automatisk og tænde velkomstlyset, når du holder i indkørslen.

 

 

Det var smart Lars. Jeg har hentet app'en til min iPhone, om man kan installere en masse moduler så man på baggrund af ens lokalitet (hjemme) kan udføre en forud bestemt handling. Det ser ud til at 3. part kan udvikle et modul til app'en. Her kommer jeg dog til tælling, det er har jeg tænker på at IHC-Captain måske skulle have et modul til det.
Man kunne jo lave noget med en mail der bliver afsendt til sceneview som så kører en handling, men det bliver for tungt.

Men det var mere simpelt, og strømbesparende hvis man kunne kigge MAC-adresser på ens netværk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok