Hop til indhold
  • 0

Skumingsrelæg og tid


René J
 Share

Spørgsmål

Davs 

Kort forklaring: 

Har lys på den ene side af huset som er styret af Pir og skumings relæg.

Den anden side ville jeg gerne:

Er der en FB der kan gøre mit udendørs lys (anden side) går on når skumings relæg går on ? og slukker fx. kl. 24:00 efter kl. 24 og til skumrings relæg går off ville jeg gerne have (anden side) os tænder hvis pir bliver aktiv på (første side) giver det mening ? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 16/4/2016 at 20:01 , Brian (Badazz) skrev:

Det lyder til at være rimelig simpel programmering, såfremt at lyset på begge sider sidder på IHC´en

En blok som 1.4.01 og en ur blok, ville nok kunne løse det, men prøv at smide en kopi af din program op, så kan vi se hvordan det er lavet idag, og hjælpe dig på vej

set min post ? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, Lars1 skrev:

Giv Brian lidt tid. Der er ingen her som bliver betalt for at hjælp dig. Hvis det haster, må du ringe til din lokale elektriker. De fleste reklamer idag med at de laver LK IHC installationer.

Ja det er jeg skam helt med på, var hellere ikke sådan ment ! :D var fordi jeg havde glemt at "citer" ham så vidste ikke om han så ville se det jeg havde skrevet :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Faceade spots og spots i carport bliver tændt når 2 ting er opfyld: skum er on, og pir (ved hoveddør eller carport) er aktiv, så de er helt som de skal være :)

Terrasse spots køre pt på en timer 20-23:59

Terrasse spots ville jeg gerne have tænder når skum er on og slukker kl 24.00, men efter kl 24.00 skal de os tænde ved pir i carport eller pir ved hoveddør bliver aktiv. (Så hele huset lyser op hvis nogen aktivere en pir, for sikkerhed:) )

Håber det giver mening ? :)

 

Og mange tak for svar !

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv at kikke på funktions blokken 1.04.06.d den skal du bruge sammen med ur, indsæt funktions blokken, marker den, og tryk på F1 og læs hjælp filen grundig, det er bedre at du selv får lov at rode med det, frem for at jeg laver den for dig, det lærer du jo ikke noget ved ;) men jeg kan dog afsløre at du skal kikke på Tilstand 4 i funktionsblokken.

Du skal ikke lade dig forvirre af at de snakker scenarier hele tiden, du kan også bruge scenarier på en relæ udgang, her har du mulighed for at fortælle den, hvad der skal se med udgangen, om den skal gå on eller off..,

Hvis man blander flere blokken, eks. en simpel pir blok og en ur, og du beder uret tænde dit lys fra 20-24 og så når lyset er tændt og skumring går on, og pir ser bevægelse, så tænder den også udgangen, men når pirtiden er udløbet, så sender den et off signal til udgangen, og så er din urfunktion inaktiv indtil næste start tidspunkt i uret nåes. da beskederne fra uret kun sendes en gang, (når ur-tiden opnåes, eller ved powerup) derfor er det bedre at finde en blok der kan det hele, og tager hensyn til disse ting, 

Du kan også kikke på blokken 9.1.09 (en del at bolig koncept, blokken skal du muligvis hente fra lk.dk) den kan det samme, og med bolig koncept kan du få alle dine blokke til at snakke sammen,

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 timer siden, Brian (Badazz) skrev:

Prøv at kikke på funktions blokken 1.04.06.d den skal du bruge sammen med ur, indsæt funktions blokken, marker den, og tryk på F1 og læs hjælp filen grundig, det er bedre at du selv får lov at rode med det, frem for at jeg laver den for dig, det lærer du jo ikke noget ved ;) men jeg kan dog afsløre at du skal kikke på Tilstand 4 i funktionsblokken.

Du skal ikke lade dig forvirre af at de snakker scenarier hele tiden, du kan også bruge scenarier på en relæ udgang, her har du mulighed for at fortælle den, hvad der skal se med udgangen, om den skal gå on eller off..,

Hvis man blander flere blokken, eks. en simpel pir blok og en ur, og du beder uret tænde dit lys fra 20-24 og så når lyset er tændt og skumring går on, og pir ser bevægelse, så tænder den også udgangen, men når pirtiden er udløbet, så sender den et off signal til udgangen, og så er din urfunktion inaktiv indtil næste start tidspunkt i uret nåes. da beskederne fra uret kun sendes en gang, (når ur-tiden opnåes, eller ved powerup) derfor er det bedre at finde en blok der kan det hele, og tager hensyn til disse ting, 

Du kan også kikke på blokken 9.1.09 (en del at bolig koncept, blokken skal du muligvis hente fra lk.dk) den kan det samme, og med bolig koncept kan du få alle dine blokke til at snakke sammen,

hehe bare rolig ville rigtig gerne lære det selv ! :D

Er dette helt væk ? eller er det på rette vej, er ikke helt sikker på den gør det rigtigt..

Projekt Rene IHC version 14 - Spots terrasse, skumrings.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det Brian forsøger at forklare dig i 3. afsnit er at du UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER må have to eller flere funktionsblokke til at styre den samme udgang. Du skal vælge hvilken blok der skal være "Hovedblok" og lade denne styre udgangen.

I dit program er funktionsblok 1.4.06.d hovedblokken og 2.1.01.er en underblok - din forbindelse fra uret til lampen er derfor forkert.

Nu mangler du "kun" at få forbundet din hovedblok med udgangen på lampen.

Hint: prøv at trække en Scenarie udgang over på Scenarier på lampeudtaget - kunne det måske bruges til noget fornuftigt. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
30 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Det Brian forsøger at forklare dig i 3. afsnit er at du UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER må have to eller flere funktionsblokke til at styre den samme udgang. Du skal vælge hvilken blok der skal være "Hovedblok" og lade denne styre udgangen.

I dit program er funktionsblok 1.4.06.d hovedblokken og 2.1.01.er en underblok - din forbindelse fra uret til lampen er derfor forkert.

Nu mangler du "kun" at få forbundet din hovedblok med udgangen på lampen.

Hint: prøv at trække en Scenarie udgang over på Scenarier på lampeudtaget - kunne det måske bruges til noget fornuftigt. :D

hahah ja Henning man skal jo gå før man kan løbe... :P

Men ville den ikke bare være lige glad med skumrings relæet når der nu er en timer der siger kl. 20.00 ?

 

tak for svar !

 

Projekt Rene IHC version 14 - Spots terrasse, skumrings.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej - IHC er 100% hændelses baseret, dvs. at den sidste hændelse overtrumfer alle tidligere. Derfor er det nødvendigt med én blok som samler alle signaler og indstiller udgangen efter dette.

Du har nu fået tændt lyset - men får det ikke slukket - godt på vej men ingen cigar, på den igen.

Du vil også opdage at lyset ikke slukker på tid. - Marker blokken og tryk F1 for hjælp. Hint: side 3 beskriver alle indputs til blokken.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Nej - IHC er 100% hændelses baseret, dvs. at den sidste hændelse overtrumfer alle tidligere. Derfor er det nødvendigt med én blok som samler alle signaler og indstiller udgangen efter dette.

Du har nu fået tændt lyset - men får det ikke slukket - godt på vej men ingen cigar, på den igen.

Du vil også opdage at lyset ikke slukker på tid. - Marker blokken og tryk F1 for hjælp. Hint: side 3 beskriver alle indputs til blokken.

 

hehe.. og er sq ikke sikker på jeg får den cigar... 

Men OFF pluis fra ur ned på konstant under Pir styring ? konstant funktion står til sluk

 

Projekt Rene IHC version 14 - Spots terrasse, skumrings.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok