Hop til indhold
  • 0

Ihc net driller.


Louise
 Share

Spørgsmål

Hej herinde.. 

 

Vi er sidste pr flytter ind i et hus, med ihc net. Dvs der er en ihc tavle i skabet og bokse rundt omkring i huset. Det er dog kun ihc til tv'et 

 

problemet er:

 

vores tv hakker, og efter vi har haft en TDC mand ude og bekræfte at signalet fra dem gir fint igennem. Ved jeg ikk mere hvad jeg skal gøre.

ligger et par billeder op. 

Der er en sort cirkel på det ene

billede, der mente TDC manden problemet kom fra. 

har haft en ellektriker på også som tjekkede løs forbindelse fandt ikk noget. ( det var dog ikk noget han normalt arbejde med ) 

kan en evt anbefale en mand man kan få til at tjekke op på sagen. 

 

Mvh louise

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Prøv at skrue ned for forstærkningen på IHC net forstærkeren. Det hjalp hos mig. Desværre skal i have låget af IHC net tavlen for at komme til den skrue, hvor det kan gøres.

 

IHC net er generelt en rigtig god og flexibel løsning. Men antenne delen kræver at den bliver justeret rigtigt ind, og det får man ikke gjort med den alm. elektriker. Man skal have fat i en som ved noget om antenne anlæg og IHC net. Han vil også kunne afgøre om din antenne forstærker er defekt. Det er en ret gammel IHC NET installation du har.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis der er lys i den grønne diode (Pwr) på antennemodulet, som du har markeret med den sorte cirkel, vil jeg også gætte på, at forstærkningen på antennemodulet skal justeres ned. Det har jeg set flere steder, efter man overgik fra analoge signaler til de digitale..

Som Lars skriver, skal låget på IHC Net tavlen lige afmonteres, for at komme til justeringsskruen til forstærkningen.. Start med at justere den helt ned til minimum, og tjek så signalet på fjernsynet. Hvis det så er nødvendigt at forstærke signalet, kan man justere lidt op igen, men der skal højst sandsynligt ikke meget til.

Ud fra billedet, vil jeg gætte på, at det er det gamle type antennemodul (A110-30 / A110-55 / A110-65), hvor justeringsskruen (Gain) sidder nederst til højre på modulet, og så skal der skal bruges en meget lille ligekærvet skruetrækker til justeringsskruen, og pas på at skruen ikke knækker.. Den er lidt skrøbelig. (Se vedhæftede tegning)

Hvis modulet er udskiftet til nyere (A111-00 eller A111-65), sidder justeringsskruen foroven i midten i stedet, og er lidt større. 

Antennemodul.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 minutter siden, Louise skrev:

Tusind tak for hjælpen , vi prøver os frem :) 

 

Hvis det nu ikk lykkes ved du så hvor jeg kan få fat i en der netop ved noget om dette, har nemlig forsøgt diverse el montere osv! 

Jeg har ikke været i branchen i snart 20 år, og har aldrig arbejdet i branchen mens jeg har boet på Sjælland, så det kan jeg desværre ikke hjælpe med. Men kig efter en elektriker, som reklamer med IHC og antenne anlæg, også spørg ind til om de har erfaring med at indjuster IHC net antenne forstærker. Hvis de spørger om det er en IHC NET eller IHC NET basis installation du har, så er du på rette vej.

Til info, så er det ikke en IHC NET basis installation du har. Det er den "rigtige" IHC NET installation, omend det er en af de tidligere. Den lever dog fortsat op til dagens krav for en IHC net installation, og er fuldt kompatibel med en moderne IHC NET installation. Mange af komponenterne ser bare lidt anderledes ud idag.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Thomas skrev:

Husk at brug de rigtige patchkabler og læs denne vejledning.

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98438_01.pdf

image.png

Jeg vil ønske LK vil komme med en ny udgave af denne villedledning. Støj og interferens delen giver ikke meget mening ved digitale signaler, og løsningen er på visse punkter direkte modsat. Man har f.eks. ikke uskarpe billeder, skygger eller mørke striber. Man har pixelering og billed udfald. Løsningen er ofte at skrue ned for forstærkningen, eller sætte et dæmpe led på signalet før IHC net antenne forstærkeren. At øge udgangs niveauet vil ofte bare gøre problemet værre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok