Hop til indhold
  • 0

IHC klimastyring


Joakim0506
 Share

Spørgsmål

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg skal nok lige få lagt et program op. Det virker lidt underligt. Da varmen ikke afbrydes når maks temperatur på gulvet er opnået. Samt den heller ikke afbryder når rum temperatur er opnået. Det er som om programmet fryser. Men det er kun to rum jeg har oplevet det i. Har prøvet og slå puls varme fra i de to rum.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har du prøvet at kigge i serviceview, for at se hvad der sker? Du skal være opmærksom på at temperaturen skal over setpunktet + hysteresen før varmen slår fra, ligesom temperaturen skal under setupunktet - hysteresen før varmen slår til igen. Dette er for at undgå at varmen kommer til at slår til og fra hele tiden, når temperaturen svinger lige omkring setpunktet.

Men ellers upload dit program her, som Lars Jacobsen forslår. Det kan jo være at du har fået linket noget forkert, eller sat forkerte parameter.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Når jeg kigger i service view er udgangen for telestat on. Når jeg så skruer ned på 16 grader bliver anlæget bare ved med og kalde på varme.
Det underlige er bare det kun er to rum der gør dette. Alle andre rum køre uden problemer med samme blok!

Tænker der evt. sker et eller andet med temperaturen der får blokken til og fryse.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Blokken er i hvert fald lavet sådan, at hvis den er indstillet til Rum, kan gulvet i princippet blive 100 grader, og stadig kalde på varme, hvis blot at rumtemperaturen ikke er opfyldt.

Om det ligefrem kan kaldes en fejl, ved jeg ikke. Hensigten med indstillingen er jo nok, at har man både en rumføler og en gulvføler, skal instillingen selvfølgelig også være Rum og gulv, for at regulere varmen efter begge følere.

Det forholdte sig godt nok lidt anderledes i 5.2.05.a og 5.2.05.b., hvor der kunne indstilles om 1 eller begge temperaturer skulle være opfyldt, men de havde så nogle uhensigtsmæssige fejl.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Max gulv bliver kun brugt hvis du har valgt: Rum og gulv.  Eller bliver gulv ignoreret.

Og du siger jo indstillingen er : Rum. Så glem alt om at benytte gulv til noget regulering.  Det er bare ekstra info.

Men der må være et eller andet siden den bliver ved med at kalde på varme selvom rum er nået.

Du har endnu ikke uploadet dit program så vi gætter stadig. 

Du kunne også prøve at slette FB i de rum der ikke virker og kopiere FB fra et der gør og  se om det hjælper. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Joakim0506 skrev:

Når jeg kigger i service view er udgangen for telestat on. Når jeg så skruer ned på 16 grader bliver anlæget bare ved med og kalde på varme.
Det underlige er bare det kun er to rum der gør dette. Alle andre rum køre uden problemer med samme blok!

Tænker der evt. sker et eller andet med temperaturen der får blokken til og fryse.

Når du ændre på setpunktet skal du i nogle FB'er vente på at temp. sensoren ændre sig før at programmet reager.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok