Hop til indhold

Lys tænder ikke synkront


 Share

Recommended Posts

Hej 

Jeg har LED i hele huset. 

2057804309 Philips – Master LED 4W / 279lm /Med Dæmp 

2700K / GU10

Jeg har det problem når jeg tænder for lyset i nogen rum så tænder alle spots ikke samtidig. Nogle af pærerne er lige lidt forsinket i forhold til de andre. . De køre alle sammen på samme udgang? Hvad kan dette skyldes. De er monteret som single kabel strækninger til en dåse. længste strækning er 6-7m. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jason

Sådan er det også hos mig. Både på mine spots i køkkenet som er et mærke og spots udendørs som er et andet mærke. 

Jeg tror det skyldes den måde LED pære er lavet på og i relation til min. Watt forbrug/grænse. De er ikke perfekte endnu. 

F.eks. Spots i mit køkken har jeg sat til en meget lav min. % grænse på 1. Hvis jeg starter med at tænde på 5% sker der ingenting. Svjk tænder den første pære på 12%, på 13% tænder yderligere en pære osv. Først når jeg rammer 17% tænder alle otte spots. Derefter kan jeg godt skrue ned til 1% hvor alle spots forbliver tændte. 

Når jeg tænder lyset normalt - på 40% - tænder de også lidt forskudt, men det går hurtigt, så det bemærkes næsten ikke, uden man lige står og kigger på dem.

 

Mvh Søren

 

 

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har samme problem med denne led: PARATHOM PAR16 50 36° ADV 5.3 W/840 GU10 som jeg køre 4 stk af. på en UNI DIMMER 400

prøver jeg at tænde på svag styrke så tænder kun en spot køre jeg en del højre så tænder alle men det kommer som 1 2 3.

altså først tænder 1 spot her efter 1 til og så tror jeg de sidste 2 tænder samtidigt..

 

nu har jeg lagt mærke til at det virker som om de fleste her inde bruger wireless dimmer
hvad er årsagen her til ?

Link til kommentar
Del på andre sites

25 minutes ago, eckhardt said:

Jeg har samme problem med denne led: PARATHOM PAR16 50 36° ADV 5.3 W/840 GU10 som jeg køre 4 stk af. på en UNI DIMMER 400

prøver jeg at tænde på svag styrke så tænder kun en spot køre jeg en del højre så tænder alle men det kommer som 1 2 3.

altså først tænder 1 spot her efter 1 til og så tror jeg de sidste 2 tænder samtidigt..

 

nu har jeg lagt mærke til at det virker som om de fleste her inde bruger wireless dimmer
hvad er årsagen her til ?

Uni dimmer er håbløs i forhold til wireless dimmer.

På wireless dimmer har du tilbagemelding, du kan tænde lyset på fx. 15% og du kan betjene dem via app.

 

Btw. LK har i forbindelse med deres dimmer guide fortalt at de netop ofte oplever at 10 spots fra samme producent kan reagere på 10 forskellige måder under dæmp.

Link til kommentar
Del på andre sites

13 minutter siden, eckhardt skrev:

men hvordan montere man så vireless dimmer ?
når jeg kigger på den ligner den et lampe udtage og det kan jeg jo ikke bruge til mine spot i loftet..

 

Eksempelvis sådan her. 3 x Uni wireless dimmer 1 moduls. Øverste dimmer går til mine spots i køkkenet. En wireless dimmer som lampeudtag kan også monteres ved tavlen.

2016-01-29_1045.thumb.png.6a2617957f02fc

Link til kommentar
Del på andre sites

50 minutter siden, eckhardt skrev:

tak søren..
når du har tid kan jeg så ikke få et nær billede?
så kan det være jeg skal have skiftet til wireless i stedet..

Jeg er på job lige nu, men havde disse to liggende. Hvis du vil have fra en anden vinkel eller lignende, siger du bare til.

Mvh Søren

image.thumb.jpeg.1164c619a01fc9552a3ac93IMG_6784.JPG.eb2856c0882f594f82770574793

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, eckhardt skrev:

tak søren..
når du har tid kan jeg så ikke få et nær billede?
så kan det være jeg skal have skiftet til wireless i stedet..

Du monter bare de wireless dimmer i alm. underlag. LK har været så venlige også at lave et underlag som passer til et Ø80 lampeudtag, så der idag er frit valg på wireless hylden. Ø80 lampeudtagne findes i en HW2 udgave, som skulle være bedre til LED og lavenergi pære end HW1 udgaven. FUGA dimmerne findes kun i en HW1 udgave.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der kan sagtens være forskel på den enkelte lyskilder. Man skal stile efter at købe den fra samme batch, altså på én gang til samme rum.

Men det er ikke alle sælgere der ved noget om det.

Jeg har 8 stk Sunflux GU10 5W på en wireless unidimmer, og der oplever jeg ofte, nogle gange 4 gange på en dag, nogle gange hver 3-3 dag, at de ikke vil tænde.
Dimmeren står som tændt i servicewiev/app. Nu har jeg sat en DimBob på, og har ikke haft problemer i de 3-4 dage jeg har kørt med den. Det er en aktiv load der mærker på hvordan dimmer og lyskilde opfører sig og hjælper til at få ro på det.

https://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-diverse/p/nordtronic-dim-bob-0-2w

Nogle har også held med at anvende denne:

https://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-diverse/p/stojkondensator

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok