Hop til indhold

Lyset blinker konstant??


Wincent
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har skiftet en klassisk afbryder til en IHC afbryder/relæ. Jeg har sat kablerne på samme måde som i den tidligere afbryder, med det resultat at lyset blinker konstant og jeg kan hverken slukke eller tænde igen. Skal den kables anderledes end alm. Afbryder?

På forhånd tak.

vh Wincent

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

Jeg antager det en wireless kombiafbryder du bruger, som I sig selv har et standbyforbrug. Hvis det er en LED pære du har tilsluttet (som ikke er dæmpbar), kan man opleve dette fænomen at den blinker, fordi der konstant løber en lille strøm igennem ledningen, som akkumuleres i pæren og får den til at blinke.

Prøv at skifte pæren til en LED der er dæmpbar eller en halogen.

Mvh Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Claus,

tak for hurtigt svar.

Jeg læste mig frem til det samme og har derefter skiftet til et Kombi allround relæ som jeg har forstået skulle kunne håndtere LED osv., men resultatet er det samme.

Jeg vil forsøge at skifte til en alm. Lampe for at kontrollere om fejlen ligger der.

Vh Wincent

Link til kommentar
Del på andre sites

40 minutter siden, Torben S. skrev:

Nu skriver du, at du har monteret ledningerne som på den tidligere alm. afbryder.. Har du også monteret Nul på den blå klemme, for den er jo ikke monteret på en alm. traditionel afbryder?

Hej Torben,

Jeg har 3 afbrydere under/over hinanden. Der går et kabel til hver afbryder (dvs. 3 Kabler) samt et kabel som er "serieforbundet" mellem de 3  afbrydere og løber retur efter den sidste afbryder. Hvilket kabel bør sidde i den blå og skal det andet så sidde i sort eller rød?

Vh Wincent

Link til kommentar
Del på andre sites

33 minutes ago, Wincent said:

Hej Torben,

Jeg har 3 afbrydere under/over hinanden. Der går et kabel til hver afbryder (dvs. 3 Kabler) samt et kabel som er "serieforbundet" mellem de 3  afbrydere og løber retur efter den sidste afbryder. Hvilket kabel bør sidde i den blå og skal det andet så sidde i sort eller rød?

Vh Wincent

Tag et billede af det og smid op i tråden så kan vi bedre hjælpe dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

15 timer siden, Wincent skrev:

Hej Torben,

Jeg har 3 afbrydere under/over hinanden. Der går et kabel til hver afbryder (dvs. 3 Kabler) samt et kabel som er "serieforbundet" mellem de 3  afbrydere og løber retur efter den sidste afbryder. Hvilket kabel bør sidde i den blå og skal det andet så sidde i sort eller rød?

Vh Wincent

Hvis du ikke har styr på hvad der er fase, nul og mellemledning, bør du få en elektriker til at skifte afbryderen for dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 15/1/2016 at 20:20 , Wincent skrev:

Hej Torben,

Jeg har 3 afbrydere under/over hinanden. Der går et kabel til hver afbryder (dvs. 3 Kabler) samt et kabel som er "serieforbundet" mellem de 3  afbrydere og løber retur efter den sidste afbryder. Hvilket kabel bør sidde i den blå og skal det andet så sidde i sort eller rød?

Vh Wincent

Som der også er vist i manualen til det wireless kombirelæ du linker til, SKAL den monteres med 3 ledninger. Derfor kan du ikke bare nøjes med at sætte de 2 ledninger i, som var monteret i den gamle afbryder. Den kræver som nævnt også en Nul, og hvis ikke der sidder en stikkontakt under afbryderne, er det slet ikke sikkert at den er ført med ned til afbryderen. Et billede vil måske hjælpe, men er nok tilbøjelig til at give Lars ret - det er ikke noget man bør pille ved, med mindre man ved hvad man laver. Dårlige samlinger/forbindelser er nok en af de største årsager til brand i elinstallationer i private hjem.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok