Hop til indhold
  • 0

Wireless ø 80 dimmer svarer ikke


Peter Friis1354922272
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har en wireless dimmer der ikke reagerer på tryk via fb periodisk

Hvis jeg trykker på betjeningsknapperne på enhederne, ligesom den kan betjenes via IHC remote!

Jeg tror jeg måske har fundet et spor i sagen, men hvordan kan det lade sig gøre det som er markeret på billet, at tilbagemeldingen skiftet status mellem den ene og anden side af serviceview??

det er jo klart den ikke kan slukke når den tror dt er slukket..

Genstart forsøgt, det klarer den jo fint selv ;-)

Genlinkning forsøgt uden held (slet link, gem, send, link. gen , send)

Hardware dimmer hw 2, fw 1.05a

 

2016-01-08 23_14_13-LK IHC ServiceView.jpg

2016-01-08 23_33_38-LK IHC Administrator.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har en enkelt gang set samme fejl efter en spontan genstart. Det var dog et input fra et skumrings relæ, som var kommet ud af sync. Fejlen opstår fordi at IHC er event baseret. Hvis den misser en opdatering fra produket til FB'en som i dit tilfælde, er det letteste ofte via serviceview manuelt at bringe dem i sync. igen.

Du kan også i visual fjerne linket mellem produktet og FB'en og genoprette det igen. Det vil også bringe de 2 sider i sync igen.

 

På wireless har jeg også set problemet, men det var på en wireless stikkontakt, hvor jeg havde en lysstofrørs arbejdslampe siddende. Dens standby forbrug var højt nok til at den tændte stikkontakten få sek. efter at jeg slukkede den, men det var ikke altid at status ændringen af udgange blev sendt over til udgangen på FB'en. Lysindikeringen er dog en officiel tilbagemelding, så der burde status ændringer i produktet altid blive sendt FB'en.

Vedr. stikkontakten, så er der jo on/off knapper på den, så status ændringer på udgangen burde sendes til FB'en, eller der burde være en officiel tilbagemelding. Men jvf. LK's support så understøtter de ikke tilbagemeldinger fra wireless relæer, for det har ingen brug for. :angry::angry::angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Igen

Glæden varede kort, for her til morgen, ville lyset gerne tænde, men når det skal slukkes igen, virker det ikke.

som de andre gange kan det godt betjenes fra IHC remote.

Jeg vedhæfter programmet, så må vi se om nogen har nogle hints. Det er spot køkken jeg har problemer med i øjeblikket, men jeg også udfordringer med ny bad, multirum gang, og bryggers, alle med samme hw og fw??

i går hjalp det med en ny fb, hvor indgangene blev oprettet på, ikke flyttet

Håber på nogen kan hjælpe inden konen slår mig helt ihjel, for jeg står sq ikke i høj kurs når det ikke virker..

 

 

hus.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svarene, og det ændrede program

desværre vil dimmeren i køkkenet fortsat ikke reagere på betjening gennem fb. Flere ideer??

er der nogen der ved om det har sammenhæng med den gamle firmware i rf modulet?? og den nye firmware i dimmerne, for alle de "gamle" produkter på samme alder som controller er der ingen problemer med, men alle de nye driller periodisk

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg tvivler lidt på at det er firmwaren i RF modulet, for status på lysindikatoren er jo korrekt i produktet. Den kommer bare ikke rigtigt over i FB'en.

Hvis du ikke her nogle af de nye kombi temp. sensor, kan du prøve at nedgrader din firmware til 2.7.199. Den er jo mere stabil, så det kan være at den også løser dit problem med links, som kommer ud af sync.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Grunden til at det kan lade sig gøre, at lysindikering i funktionsblokken kan komme ud af sync. med lysindikering på dimmeren, er den måde fb 1.2.03.d. er lavet på.

Her sætter man indgangen for lysindikering ON når lysdæmperen tændes, og OFF når den slukkes. Problemet er så, hvis ikke lysdæmperen modtager scenariet om at slukke, for så tror funktionsblokken at lysdæmperen er slukket.

Signalet fra lysindikering til lysindikering, kan kun gå én vej, og det er fra dimmer til funktionsblok, så når LK sætter indgangen enten ON eller OFF i programmeringen i funktionsblokken, prøver de at være lidt forudsigende. Grunden til det, er at der går op til ca. 6 sek., før dimmeren opdaterer sin status på lysindikering. Dimmeren får altså ikke den vej igennem at vide, at den skal slukke. Det foregår udelukkende gennem scenariet.

I starten da LK kom med wireless dimmere, fandtes der nogle andre "produkter" man satte ind i produktsiden i Visual. Her var der en "touch" på dimmeren, så man kunne regulere den med en udgang fra en funktionsblok, i stedet for regulering via scenarie (se vedhæftede billede). Jeg bruger selv de produkter i mit projekt og regulerer op/ned via touch på dimmeren (mest fordi jeg ikke har gidet at lave det om), og jeg oplever ikke de problemer med at dimmeren svigter af og til. Det har stort set kørt upåklageligt i 8 år. Jeg bruger så godt nok heller ikke fb. 1.2.03.d.

Jeg vil derfor gætte på at problemet er, at den wireless dimmer ikke fanger signalet på scenariet. Om det så er den måde fb. 1.2.03.d. er opbygget på, om det er radiomodulet, wireless algoritme, signalproblemer, eller noget helt 7'ende, der får dimmeren til at gå i baglås, tør jeg ikke gætte på.

Hvad siger signalstyrken på de wireless dimmere, hvis du tester dem i Visual?

Jeg har et lampeudtag med dimmer, som pludselig ikke altid fangende mit slukalt scenarie (faktisk lige efter opdatering til fw 2.7.220), og der stod signalet og svingende en del, mellem dårlig og kritisk når jeg testede signalstyrken i visual. Efter jeg drejede lampeudtaget i PL dåsen, så antennen bag på lampeudtaget pegede mod controlleren, ligger signalet nu stabilt på 15-16 RSSI, og den fanger igen slukalt hver gang.

 

wireless dimmer produkter.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har testet signalet til alle udtag, og det ser fint ud, skuret i haven ligger længst væk, og ved godt den er på grænsen:-)

Med hensyn til status melding fra wireless output til fb er det noget med hvis den ikke slukker eller tænder korrekt, så sender den signalet igen hvis den ikke reagerer 1 gang, det er den forklaring jeg tidligere har fået fra LK.

Vil du prøve at sende din dimmer blok, så vil jeg gerne afprøve den :-)

Det mærkelige i alt det her, er de dimmere jeg har udfordringer med er alle Ø80 HW2 med LED pærer, Ø80 HW1 med halogenpærer er der ingen problemer med.??

Jeg vil forsøge at nedgradere fw, og krydse fingre for det hjælper

Jeg fandt følgende fejl i controller loggen:

2016.01.06 20:41:05 Fatal DEBUG: VITAL THREAD 'Rf master Thread' DIED: java.lang.NullPointerException    at _ZN4java4lang11VMThrowable16fillInStackTraceEPNS0_9ThrowableE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9Throwable16fillInStackTraceEv (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ThrowableC1EPNS0_6StringE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ThrowableC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang16RuntimeExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang20NullPointerExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0fc7f048 (Unknown Source)    at 0x7e3ff8c8 (Unknown Source)    at 0x1874f87b (Unknown Source)    at 0x101bfde0 (Unknown Source)    at 0x101c3144 (Unknown Source)    at 0x101c3248 (Unknown Source)    at 0x101e6d88 (Unknown Source)    at _Z13_Jv_ThreadRunPN4java4lang6ThreadE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0fc7df24 (Unknown Source)    at GC_start_routine (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0f8f43a0 (Unknown Source)    at __clone (/lib/libc.so.6)

Nogen ide om hvad der skete her?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok