Hop til indhold
  • 0

Programere memory 1 og 2


Mosevib
 Share

Spørgsmål

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
13 hours ago, Mosevib said:

Da der desværre er for lidt ind og udgange på controlleren til min installation. Så har jeg i sekundære rum ikke forbundet Memory 1 og 2 på alle dimmer...

Skulle nogle tilfældigvis have programmeret en funktionsblok der skruer helt ned og helt op via 1 tryk funktion...

Det tror jeg der er flere der har forsøgt sig med. Det hele store problem er at den næsten altid mister synk over tid, og derfor ikke fungerer efter hensigten.

Den bedste løsning er at udskifte dine uni dimmere til ihc wireless dimmere, da de sender status retur til ihc controlleren. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej, alle porte på controlleren er brugt. Så skal jeg have flere ud/indgange så skal jeg til at kombinere 2 stk. controller og det har jeg ikke lyst til...

Jeg har 7stk 24V indput, 10 stk. 24V output, 6stk. 230V output og 21stk. UniDimmer..

Og skal jeg bruge alle 4 porte på en unidimmer, så er det 21 x 4 = 84 stk. porte fra 24V output moduler...

Det vil være dejligt at kunne overskride 128 :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎23‎-‎12‎-‎2015 at 20:47 , Mosevib skrev:

ihc.jpg

Wow, fine tavler :-)

Hvor meget belaster du dine dimmere? de har svært ved at komme af med varmen når de sidder så tæt uden mellemrum.

Jeg tror også at du får afsat alt for meget effekt i den tavle med alle de dimmere.

Jeg vil også sige at løsningen var at anvende wireless dimmere i stedet for- Du kunne jo bare starte med at udskifte et par stykker af dem hvor du ønsker tilbagemelding på.

Jeg har fjernet mine UNI dimmere og har sat wireless på i stedet for. Det eneste der irriterer er at de kvæver en ret høj minimumsbelastning, og det er ikke fedt når man vil køre med en enkelt eller 2 6W LED pærer. Det kan UNIdimmerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
23 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Wow, fine tavler :-)

Hvor meget belaster du dine dimmere? de har svært ved at komme af med varmen når de sidder så tæt uden mellemrum.

Jeg tror også at du får afsat alt for meget effekt i den tavle med alle de dimmere.

Jeg vil også sige at løsningen var at anvende wireless dimmere i stedet for- Du kunne jo bare starte med at udskifte et par stykker af dem hvor du ønsker tilbagemelding på.

Jeg har fjernet mine UNI dimmere og har sat wireless på i stedet for. Det eneste der irriterer er at de kvæver en ret høj minimumsbelastning, og det er ikke fedt når man vil køre med en enkelt eller 2 6W LED pærer. Det kan UNIdimmerne.

Har LK ikke fået rette den fejl i alle deres wireless dimmer endnu? Ø80 lampeudtagne i dimmer udgaven kræver ikke længere nogen minimums belastning såvidt jeg husker. Om det også er tilfældet for afbr. modul dimmerne er jeg ikke 100% sikker på.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, Lars1 skrev:

Har LK ikke fået rette den fejl i alle deres wireless dimmer endnu? Ø80 lampeudtagne i dimmer udgaven kræver ikke længere nogen minimums belastning såvidt jeg husker. Om det også er tilfældet for afbr. modul dimmerne er jeg ikke 100% sikker på.

Desværre er det kun ø80 lampeudtag og ikke 50x50 universaldimmerne som jeg har siddende ved min gruppetavle. Det ville også se grimt ud at opsætte underlag og ø80 mm lampeudtag på væggen ved tavlen. 

 

Så jeg må vente. Iøvrigt har jeg også købt 10 stk dimmere 50x50 til at sidde i min kanal ved tavlen. Men det er jo ret typisk efterhånden at man føler sig taget når man har haft den store pung fremme og tænkt: Nu bliver det fedt :angry: Fuldstændig som trådstarter. :(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
43 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Desværre er det kun ø80 lampeudtag og ikke 50x50 universaldimmerne som jeg har siddende ved min gruppetavle. Det ville også se grimt ud at opsætte underlag og ø80 mm lampeudtag på væggen ved tavlen. 

 

Nu handler denne tråd jo om hvorvidt trådstarter med fordel kan købe wireless dimmer som alternativ til at forsøge at kode sig ud af de manglende ind og udgange. I den forbindelse er det værdifuld information at vide om de dimmer som LK sælger idag har fået rettet fejlen med minimums forbrug eller ej. Jeg tør ikke lægge hovedet på blokken for det svar. da jeg kun roder med IHC i min egen installation.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, Lars1 skrev:

Nu handler denne tråd jo om hvorvidt trådstarter med fordel kan købe wireless dimmer som alternativ til at forsøge at kode sig ud af de manglende ind og udgange. I den forbindelse er det værdifuld information at vide om de dimmer som LK sælger idag har fået rettet fejlen med minimums forbrug eller ej. Jeg tør ikke lægge hovedet på blokken for det svar. da jeg kun roder med IHC i min egen installation.

Det er kun ø80 wireless lampeudtag der er lavet i en ver 2 der kan klare små (5w?) led belastninger. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Trådløse dimmer høre efter min mening hjemme i en allerede værende installation. Og man kan da godt blive lidt irriteret over at disse trådløse kan mere...

I forbindelse med en større om forandring i 2015, har vi fået nye lofter og 134 led spot i hele huset...Og her bruger jeg Uni-dimmer til at styre nogle af disse LED spot. Og da hver af disse LED spot bruger ca. 5w, så har jeg belastninger på disse Uni-Dimmer fra 10w til 50-60w - uden problemer. Jeg synes ej heller at tavlen bliver varm. Men måske skulle jeg overveje at slukke 230V til alle dimmer, når de er slukket, således at de 0.8W standby undgås.

Til at styre disse dimmer bruger jeg funktionsblok 1.2.05.f og det er allerede lykkes mig at modificere denne således at jeg kan slukke lyses i et rum med PIR (Har lavet PIR ved indgangen til alle rum). Ved at når der trykkes på en væg taste, så låses PIR funktionen i 20 sek (Således at man fx kan komme i seng)

I stue og alrum har jeg naturligvis forbundet alle 4 indgange til Unidimmer, hvorfor jeg der naturligvis kan styre tingene ok.. Men i de 3 børneværelser, kunne jeg godt tænke mig at kunne programmere fx nederste række taster til dæmpet lys og øverste til fuld lys.

Dette bør kunne lade sig gøre via funktionsblokken. For når det kan gøres vis vægtasten, så bør det også kunne laves via en funktionsblok.

Holdes vægtasten således inde, så skrues ned (Hvorefter der ikke sker mere). Og slippes og trykkes så igen, så skruer den op.

Det bør således være muligt at lave en max funktion og en min funktion... Og der bør da være nogle som har programmeret en sådan.

OK at man ved en trådløs kan indstille til 85% og så 90% osv. men jeg har kun brug for min og max i hverdagen, og så kan jeg special indstille det jeg gerne vil have via manuelt touch som nu til specielle lejligheder..

Og når man har kørt tingene i Max og min. Så bør x % da kunne findes via en tid man stiller fra fx. max...

Er der ingen så har programmeret dette ????

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er ret simpelt at programer. Det er bare et spørgsmål om at lave delay på at du slippe enten max eller min knappen. Det sværeste er at styre om du køre op eller ned i styrke. Til dette kan du bruge en flag, som kipper samtidig med at du køre enten op eller ned i lysstyrke. Er flaget on=at lys styrken vil øges mens du ønsker at slukke, programer du bare en kort puls på udgangen til dimmeren, så den vender lysstyrken.

Problemet er bare at erfarings mæssigt kommer dette flag ofte ud af sync med dimmeren, hvorefter lyset går til ful styrke når du vil slukke og omvendt, og eftersom der ikke er nogen tilbage melding fra dimmeren, så er det svært at holde flaget i sync med dimmeren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok