Hop til indhold
  • 0

Hjælp til grundplanstegning mm.


SilverLine
 Share

Spørgsmål

Halløj i gruppen, og velkommen til det nye design :-)

Jeg har lige 2 spørgsmål

1.

Jeg har en kammerat med en maskin hal, hvor der hænger 20 store lamper ned, som han vil kunne tænde hver for sig. Planen var egentlig, at han ville have en grundplans tegning af hallen på sin iPhone, hvor alle lamperne var tegnet ind, så han bare kunne trykke på de lamper han ønskede lys i. Nu har jeg søgt lidt rundt, og det ser ud til at det ikke kan lade sig gøre med iPhone. Kan det passe at det skal være med iPad, hvis han ønsker den her grafiske brugerflade ?

 

2.

Han ønsker som sagt at styre det hele fra sin iPhone, hvorfor der ikke bliver placeret nogen fysiske tryk. Men hvordan går jeg så det smartest mht. programmeringen ? Jeg har nemlig haft rodet med Ihc scene design, hvor jeg satte lamperne ind, men der behøvede jeg en indgang / tryk for at kunne tænde lampen. Skal jeg bare oprette nogen fiktive indgange ?

 

Håber på lidt feedback....

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis du ønsker en grafisk brugerflade, så er det ipad..

i programmerigen laver du bare fiktive indgange og så en kip eller lign på udgagen, og så bruger det på ipad... jeg kan faktisk ikke huske om du evt. kan styre udgangen uden et input, men så er det nok kun tændt mens du holder på knappen...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som det er nu, har jeg ikke lavet nogen fiktive indgange. Og på min ihc app på min android mobil, kan jeg godt tænde og slukke alle lamperne manuelt. Men da jeg så rodede med ihc scene design, kunne jeg kun få "overvågning" af lamperne til at virke. Så jeg tænker, at HVIS han går med til at jeg laver det på iPad, skal have oprettet fiktive indgange.

 

Tak for feedback ind til videre :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Okay det må jeg se. Men for at han overhovedet kan bruger / for glæde af det jeg laver i scene design, kræver det at han har en windows computer der kan åbne Ihc scene view ikke ? Det har intet med iPad appen at gøre ?  Kan det passe at Ihc web scene view, er en noget barberet udgave, uden noget grafisk ? Læste nemlig at den var lavet til pdaèr, så jeg tænkte det kunne fungere til iPhone også, men skuffet det blev jeg :-)

 

 

Forresten mht ihc Tablet. Den grafiske brugerflade der kan laves der, det er muligt både med controller med og uden viewer ikke ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
48 minutter siden, SilverLine skrev:

Okay det må jeg se. Men for at han overhovedet kan bruger / for glæde af det jeg laver i scene design, kræver det at han har en windows computer der kan åbne Ihc scene view ikke ? Det har intet med iPad appen at gøre ?  Kan det passe at Ihc web scene view, er en noget barberet udgave, uden noget grafisk ? Læste nemlig at den var lavet til pdaèr, så jeg tænkte det kunne fungere til iPhone også, men skuffet det blev jeg :-)

 

 

Forresten mht ihc Tablet. Den grafiske brugerflade der kan laves der, det er muligt både med controller med og uden viewer ikke ?

Ja, du kan fint bruge en controller uden viewer sammen med IHC tablet.

Og du behøver ikke nogle inputmoduler til det setup.

 

Jeg ville lave det så han havde en iPad liggende, evt en mini, og så er det rigtigt at du skal lave nogle fiktive inputs og styre lamperne på via en kip FB.

På den måde er det også super nemt at lave slut alt, og f.eks. lave en knap til at tænde hver anden lampe, og til at tænde hver fjerde lampe, eller whatever ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok