Hop til indhold

Søger Ihc Installations Materiel


Daniel Diatek
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Da jeg skal til at renovere til en IHC installation, søger jeg til rette pris:

Controller med viewer

Strømforsyning 72w

Indput 24 - 4 stk

Indput 24/3 - 1 stk

Output 230v - 5 stk

Output 24v - 2 stk

Temp. sensor 1024001518 - 8 stk

Gulvføler 1024000179 - 9 stk

Fugt føler 1024001851 - 1 stk

Wireless dæmper 1067003395 - 4 stk

 

Gerne brugt, men det virker!

 

Venlig hilsen
Daniel M. Nielsen
Randers.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej,

 

Da jeg skal til at renovere til en IHC installation, søger jeg til rette pris:

Controller med viewer

Strømforsyning 72w

Indput 24 - 4 stk

Indput 24/3 - 1 stk

Output 230v - 5 stk

Output 24v - 2 stk

Temp. sensor 1024001518 - 8 stk

Gulvføler 1024000179 - 9 stk

Fugt føler 1024001851 - 1 stk

Wireless dæmper 1067003395 - 4 stk

 

Gerne brugt, men det virker!

 

Venlig hilsen

Daniel M. Nielsen

Randers.

Hei, 

Jeg har norsk IHC materiell, det er ingen forskjell bortsett fra at det er skrevet ELKO istede for IHC. Jeg har en del til overs etter en stor installasjon. Hva vil du gi for 230/400 reler 8*16A? har også mye annet hvis du er intressert.

 

mvh

Bård Kaldestad

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

I det rum hvor du både ønsker rum, gulv og fugtmåling kan du anvende LK´s temp/fugt måler og bruge en temperatur sensor fra www.zigza.dk til gulvet.

Gulvføleren bør placeres lige under det færdige gulv, og ca midt imellem varmefordelingspladerne / varmeslangerne. Klip evt. et par cm af pladerne, så sensoren ligger frit. Da sensoren fylder lidt, bliver det nok nødvendigt at fræse et spor i den nederste plade.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svar Henning.

Som jeg læser det: jeg fræser et spor i gulvspånpladen, imellem varmefordelingspladerne(læs rørene). Disse afkortes så de ikke har fysisk kontakt med røret. Så lægger jeg et 16mm rør med en prop i enden og skubber gulvføleren deri.

Er der forskel på om det er frem eller retur strengen jeg placerer den ved? Jeg kan planlægge mig til begge dele.

Jeg kender ikke Zigza's produkter, men jeg kan blot føre det direkte til et indput på mit 24/24 modul? Så omsætter IHC fint signalet til brugbar data?

Vh Daniel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er korrekt forstået. :)

Føleren bør, ideelt set, nok ikke placeres lige hvor vandet kommer fra fordeleren og nok heller ikke hvor det løber retur. I virkeligheden betyder det nok ikke så meget da du har mulighed for at indstille offset på temperaturen. 

Føleren fra Zigza føres direkte til modulet, jeg ville nok vælge en 3/24.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, Daniel Diatek skrev:

Tak for svar Henning.

Som jeg læser det: jeg fræser et spor i gulvspånpladen, imellem varmefordelingspladerne(læs rørene). Disse afkortes så de ikke har fysisk kontakt med røret. Så lægger jeg et 16mm rør med en prop i enden og skubber gulvføleren deri.

Er der forskel på om det er frem eller retur strengen jeg placerer den ved? Jeg kan planlægge mig til begge dele.

Jeg kender ikke Zigza's produkter, men jeg kan blot føre det direkte til et indput på mit 24/24 modul? Så omsætter IHC fint signalet til brugbar data?

Vh Daniel.

Temp sensorne er ikke supporteret på et 24/24 modul. De er kun supporteret på et 24/3 modul. Generelt har du ikke noget at bruge et 24/24 modul til idag. Det var kun de gamle udendørs PIR, som krævede 24/24 input moduler, men dem har du ikke kunnet købe i snart 5 år. Røgsensor og tilsvarende, bør ALDRIG forbindes til et 24/24 modul, da de vil holde indgange ON indtil de afgiver en alarm. Så længe indgange er ON, vil du trække 24mA på et 24/24 input modul, mens du kun vil trække 3mA på et 24/3 input modul.

Føleren bør placeres lige langt fra både frem or retur løb hvis muligt. Du ønsker at måle gulvets temperatur, ikke temperaturen på frem eller retur løbet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok