Hop til indhold

Scenarie Og Dimmer


Karsten Bruun Andersen
 Share

Recommended Posts

Vi bor i en lejlighed, der for 5 år siden blev "født" med IHC. Først nu har jeg fået læst manualerne og er kommet igang. Umiddelbart er det nemt tilgængeligt, da jeg har besluttet ikke at programmere. Jeg har kunne konfigurere, det jeg har haft brug for.

 

Da vi har rigtig mange stikkontakter og spots tilkoblet, har jeg besluttet at bruge 2-3 scenarier pr. rum. De mange spots vi har i lofterne er alle tilsluttet lysdæmpere, men produktet "Dimmertouch" indeholder ikke "Scenarier". Findes der et andet produkt der dels er beregnet for fastfortrådede lysdæmpere og som giver mulighed for at indgå i scenarier med forskellige procentsatser?

 

Mvh. Karsten

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars,

Tak for dit svar.

Løsningen med wireless dimmere i underlag kræver vel en wireless dimmer for hver fast trådede dimmer? Dvs. at jeg skal investere i - og installere - omkring 30 nye trådløse dimmere.

Er der ingen muligheder for at programmere sig ud af problemstillingen? - eller er problemet at contrrolleren ikke kan "se" hvilket niveau dæmperen står på og ikke kan ændre den værdi?

 

Hilsen Karsten

Link til kommentar
Del på andre sites

De fortrådede dimmere har ikke nogen indikering af niveau, og er derfor ikke så flexibel.

Hvis man har den fuldt fortrådet, er der dog mulighed for at benytte 2 mem niveauer i hver dimmer, men de skal altså presettes individuelt.

Prøv at vedhæfte dit program, så kan vi bedre guide/vejlede dig.

Tag evt. også et billede af en dimmer uden afdækning, så vi kan se om dimmeren er fuldkablet eller ej.

 

Men uanset hvad så er en software styring af dimmeren altid et skud i tågen da der som sagt ikke er noget tilbagemelding om status/niveau.

 

At lave en IHC installation med 30 fortrådede dimmer viser bare hvor meget erfaring og viden elektrikkeren/installatøren har om IHC  

Det skal kunne dæmpes, OK så montere vi en dimmer som vi plejer.....   :rolleyes:

Og ja wireless dimmere fandtes også for 5 år siden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok