Hop til indhold
  • 0

Hjælp Kan Ikke Tænde Og Slukke Lys


Jesper Thalund
 Share

Spørgsmål

Jeg har en IHC styring der har kørt uden de store problemer i langtid, men i morges da jeg vil til at tænde lyset i forskellige rum var der ikke nogen reaktion så jeg prøvede først at slukke for HFI relæet (havde glemt at der er bat. backup på controlleren) efterfølgende virkede det som om at når jeg trykkede på en knap så gik der nogle sekunder før at lyset tændtes, og ved gentagende tryk, så tænder og slukket lyset nogle gange, og lige pludselig virkede det hele normalt igen, indtil her til aften så er den helt galt igen og det lys der er tændtkan ikke slukkes og det lys der er slukket kan ikke tændes :-( har så prøvet at afmontere batteriet og slukke for HFIen men det hjælper heller ikke. hvis jeg prøver at logge på controlleren bliver den bare skriveforbundet til (IP adressen) og der sker ikke mere. Det skal siges at jeg aldrig har opgraderet firmwaren i controlleren så den kører med 2.3.586, alle gode råd modtages gerne, kan det evt, have noget at gøre med skiftet til sommer tid???

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har selv oplevet noget tilsvarende et par gange, men det er såvidt jeg husker gået væk i forbindelse med at jeg har genstartet controlleren via restart knappen i admin interfacet.

 

Såvidt jeg husker, er der problemer med sommertids skiftet i nogle af de gamle firmware versioner, men jeg mindes ikke at de skulle give det senarie du beskriver.

 

Der er forskellige rettelser i de forskellige firmware versioner, men hvis du ellers ikke oplever problemer, vil jeg ikke anbefale dig at opgrader firmware. Hvis du gør, skal du være opmærksom på at du ikke bare kan gå direkte til den seneste version. Følg vejledningen på LK's support site.

 

Om du skal vælge den næst seneste firmware eller den seneste hvis du vælger at opgrader, er som at vælge mellem pest eller kolera.

Den næst seneste firmware har problemer med JAVA og TLS kryptering, når du tilgår controlleren via web.

Den seneste firmware gør at din controller sandsynligvis genstarter, af sig selv, væsentlig ofter, end den næst seneste.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå der var jeg lige hurtig nok, jeg havde samme problem igår ved 23tiden og et par timer frem.

 

Det der undrer mig er dog at jeg loggede på administrator delen og kunne se at controlleren stod til at bruge ntp tidsserver. Tiden var dog ikke 23:xx med 01:xx???

 

Jeg klikkede på test ntp kanppen og tiden var nu igen 23:xx og alt virkede som det skulle.

 

Inden skift fra sommertid ved jeg med sikkerhed at tiden i controlleren passede

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja jeg kører en rigtig gammel firmware 2.3.586 fra juni 2006, det er den firmware controlleren er født med,

Her til formiddag ser det ud til at problemet er løst igen, jeg var så inde for på controlleren for at deaktivere opdatering af sommer/vinter tid og da så jeg følgende i fejl loggen:

 
2015.10.26 08:27:41 Fatal DEBUG: VITAL THREAD 'RS485 master Thread' DIED!
2015.10.25 23:58:24 Fatal DEBUG: VITAL THREAD 'System time scheduler' DIED!
2015.10.25 22:39:56 Fatal DEBUG: VITAL THREAD 'System time scheduler' DIED!
2015.10.25 21:02:46 Fatal DEBUG: VITAL THREAD 'System time scheduler' DIED!
 
ringede derefter til LK som gik på via teamwiever og han råde mig til at opgradere til nyeste firmwar.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja da råder vi så til at opgradere til næst nyeste, den er også på deres hjemmeside. -_-

 

Ver. 2.7.199 http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/IHC-Control-Visual-Software2.page?

 

 

 

Ja jeg kører en rigtig gammel firmware 2.3.586 fra juni 2006, det er den firmware controlleren er født med,

Her til formiddag ser det ud til at problemet er løst igen, jeg var så inde for på controlleren for at deaktivere opdatering af sommer/vinter tid og da så jeg følgende i fejl loggen:

 
2015.10.26 08:27:41 Fatal DEBUG: VITAL THREAD 'RS485 master Thread' DIED!
2015.10.25 23:58:24 Fatal DEBUG: VITAL THREAD 'System time scheduler' DIED!
2015.10.25 22:39:56 Fatal DEBUG: VITAL THREAD 'System time scheduler' DIED!
2015.10.25 21:02:46 Fatal DEBUG: VITAL THREAD 'System time scheduler' DIED!
 
ringede derefter til LK som gik på via teamwiever og han råde mig til at opgradere til nyeste firmwar.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

 

ringede derefter til LK som gik på via teamwiever og han råde mig til at opgradere til nyeste firmwar.

 

Jeg venter stadigvæk på den dag, hvor en leverandør ikke anbefaler at man opgrader til nyeste firmware, når man indrapporter et problem. :D

 

Som skrevet tidligere skal du pt. vælge mellem pest eller kolera hvis du opgrader din firmware. Hvad er bedst en ustabil controller, eller en controller, som du ikke kan komme til uden at nedgrader sikkerheden i din brower og JAVA?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok