Hop til indhold
  • 0

Controller Fryser Med Nyeste Firmware


Danni k
 Share

Spørgsmål

Hej folkens...

 

Nu har jeg to dage i træk oplevet at controlleren fryser efter jeg opdaterede firmware i sidste uge...

 

Den har ellers kørt udmærket nogen dage men jeg frygter da lidt det er noget den vil til at gøre til en dårlig vane... :-/

 

Andre som oplever noget lignende efter de har opgraderet??

 

 

 

Mvh Danni.

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Min genstarter desværre ikke men stopper bare. Kan ikke tænde / slukke noget eller komme i kontakt med den så jeg skal selv ud og slukke før jeg igen har lys.... Tror os jeg går tilbage til gammel fw til der kommer en nyere....

Prøver at kigge i serviceview om der skulle stå noget...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har ingen problemer overhovedet efter opdateringen. Har I beskeder i ServiceView?

Prøv evt. at logge alle datalinie hændelser og se om der er monteret en temp sensor på ukonfiguret indgang eller tryk etc. - det giver meget delay og skal korrigeres.

Anders

Min bliver ikke langsom. Den genstarter bare. Et problem som jeg ellers troede jeg var sluppet af med. :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har ingen problemer overhovedet efter opdateringen. Har I beskeder i ServiceView?

Prøv evt. at logge alle datalinie hændelser og se om der er monteret en temp sensor på ukonfiguret indgang eller tryk etc. - det giver meget delay og skal korrigeres.

Anders

Ingen beskeder i ServiceView, og har ingen temp sensorer som er ukonfigureret.. Jeg har slet ikke lavet programændringer i flere måneder, så det er 100% sikkert den nye firmware der giver problemet med genstarter. Min controller frøs heller ikke (bortset fra det minuts tid det tager ved hver genstart), og bortset fra genstarterne, oplevede jeg ingen problemer.

 

Nu logger jeg mine genstarter, og får en sms når det sker, så kan se at den er genstartet 5 gange fra jeg indlæste 2.7.220 firmwaren d. 1/7 og frem til den 18/7.

Jeg indlæste 2.7.199 igen d. 19/7, og den har indtil nu kørt 13 dage uden genstart..

 

Du skulle vel ikke tilfældigvis hedde Anders B.? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ofte når den genstarter så er det pg.a. fejl i en fb, husk at få opdatereret de blokke som lk fejlretter på.

Nu er mit program bygget op over IHC Standard 3.1, og der er ingen fejlrettelser fra LK på de blokke. Desuden er problemet for mig, først opstået med firmware 2.7.220, og efter jeg har smidt firmware 2.7.199 i controlleren, er problemet tilsyneladende væk igen. Med 2.7.220 genstartede den med 2-4 dages mellemrum.. Jeg har ikke rettet noget i mit program i flere måneder, så det kan kun have noget med den firmware at gøre. Har kørt i en del år uden de store problemer... Det eneste problem jeg før har haft med genstart, er når controlleren har kørt ca. en måneds tid uden genstart - så sker det som regel når man kobler sig på controlleren enten via app eller fra pc, hvilket flere herinde har skrevet at de også oplever, hvis ikke jeg husker helt forkert.

 

Mange opdager jo slet ikke at controlleren genstarter af og til, hvis ikke de har lavet log på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ofte når den genstarter så er det pg.a. fejl i en fb, husk at få opdatereret de blokke som lk fejlretter på.

Det er første gang at jeg har hørt at genstart skulle skyldes fejl i FB's. Hidtil har undskyldningen lydt at det er hvis ind og udgange ikke er brugt korrekt som f.eks. at man har en temp. sensor siddende på en indgang, hvor der ikke er en temp. sensor i programmet etc. De fejl LK plejre at rette i FB's er rent funktionelle fejl. Ikke nogen som påvirker controlerens stabilitet.

 

Derudover er det bemærkelsesværdigt at flere her skriver at de oplever hyppig genstart efter at de har opdateret deres controller med den nye firmware, uden at lave program ændringer samtidig.

 

Min controler er også begyndt at genstarte ca. hver 4-5 dag. Sommetider mens jeg ikke er hjemme, og sommetider når jeg connecter til den med min PC via nettet. Derudover har jeg opdaget at den lampe jeg har med lysdæmper, og som jeg ofte styre med en wireless remote, nu ikke længere altid reager når jeg vil slukke den med remoten, selvom jeg tydligt kan se at på remoten at den sender data. Jeg har endnu ikke haft tid til at sætte logning op i controlleren, så jeg ved ikke om det er remoten, som controlleren ikke lytter efter eller om det er dimmeren, som ikke lytter efter controleren.

 

Min controller er fra 2007 med HW ver. 6.1. Det kunne være dejligt at høre hvilke modeller i andre har. Både jer som har problemer, og jer som ikke oplever problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Min controller er fra 2007 med HW ver. 6.1. Det kunne være dejligt at høre hvilke modeller i andre har. Både jer som har problemer, og jer som ikke oplever problemer.

 

Min controller er HW ver. 6.1 og fra 5/2011..

 

Jeg fik for ca. et år siden ombyttet min tidligere controller fra 2007, da den ikke kunne opdatere radiomodulet til Wireless kommunikation. Det var da firmware 2.7.199 blev frigivet http://lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/nyheder/ihc-nyheder/firmware-release.page?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg gik lige og håbet at problemet med de evige genstart var gået i sig selv igen, men lang næse. I går omkring middagstid, mens alle var ude af huset besluttede controlleren sig for at genstarte af sig selv igen. Den har dog sat rekord. Den havde på det tispunkt kørt i næste 8 dage med den nye FW uden genstart.

 

Hvordan ser det ud hos jer andre. Nogen ændringer i hvor ofte controlleren genstarter etc.? Nogen løsninger?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,

 

Vil tilføje at jeg oplever præcis det samme som Torben S, af efter opdatering af FW til version 2.7.220 genstarter controlleren med 2 til 4 dages interval. Jeg har ligeledes ikke foretaget programændringer, så vil konkludere det er forbundet med FW opdateringen.

 

På trods af at jeg vil opleve mere bøvlet adgang via WEB (Administartor, SceneView, ServiceView..), på grund af manglende Java understøttelse, forventer at downgrade FW til version 2.7.199 igen, for at undgå de hyppige genstart.

 

/Ole 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,

 

Vil tilføje at jeg oplever præcis det samme som Torben S, af efter opdatering af FW til version 2.7.220 genstarter controlleren med 2 til 4 dages interval. Jeg har ligeledes ikke foretaget programændringer, så vil konkludere det er forbundet med FW opdateringen.

 

På trods af at jeg vil opleve mere bøvlet adgang via WEB (Administartor, SceneView, ServiceView..), på grund af manglende Java understøttelse, forventer at downgrade FW til version 2.7.199 igen, for at undgå de hyppige genstart.

 

/Ole 

 

Jeg kan tilføje, at efter jeg downgradede til FW 2.7.199, er mine genstarter tilbage til det jeg var vant til.. Den er genstartet 1 gang efter 25 dage, og det skete en dag jeg startede visual softwaren og den connectede til controlleren..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kan tilføje, at efter jeg downgradede til FW 2.7.199, er mine genstarter tilbage til det jeg var vant til.. Den er genstartet 1 gang efter 25 dage, og det skete en dag jeg startede visual softwaren og den connectede til controlleren..

Det lidt pest eller kolera. Vil man helst have en ustabil controller, eller en controller, hvor man er nød til at gøre sin JAVA installation på sin PC usikker for at kunne logge på admin eller serviceview.

 

Jeg håber virkelig at det er lykkes nogen af jer at trænge igennem til LK, så vi kan få en FW som er stabil, og hvor vi ikke er nød til at gå på kompromis med sikkerheden på vores computer for at kunne se hvad der sker i serviceview'et.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg syntes os efter jeg har opgraderet er det svært at få fat i min controller fra visual. Når jeg så får forbindelse så er det os tit den skriver der ikke er noget projekt at hente fra controlleren. Hvis det endeligt virker så har den tit unlinket alle Wireless komponenter og jeg skal uploade forfra for ikke at miste dem ved download....

 

Fatter hat af det hele... Tror jeg går tilbage til den gamle firmware.... :angry:  :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Den nye FW kan meget vel være mere følsom over for fejl i programmet end den gamle. Jeg gik mit program igennem for nogle uger siden og fandt 2 indgange med temp. sensor hvor der ikke var nogen temp sensor fysisk monteret. Efter jeg fjernede disse rebooter min controler nu "kun" 1 gang om ugen, mod før hver 3-4 dag. Det er dog stadigvæk ALT for meget, og under AL kritik at man ikke kan lave sit program helt færdigt før man har monteret alt.

 

LK's IHC FW er meget følsom over for indgange som er programeret forkert, som f.eks. hvis der sidder en temp sensor på en indgang, som ikke har en temp sensor i programmet eller omvendt, eller indgange hvor man i programmet både har et tryk og en temp. sensor eller tilsvarende. Kort sagt der skal være 100% overenstemmelse mellem det der fysisk er monteret på ind og udgangen, og det som man har i sit program.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok