Hop til indhold
  • 0

Hvordan Kan Man Aflæse Sin Måler Med Ihc


Arne lund
 Share

Spørgsmål

hej jeg har en Kamstrup elmåler som jeg gerne vil have sådan at jeg kan se hvor mange kWh jeg bruger via min ihc system, kan se at der er nogen som har lavet en fb til at ind samle data, men hvordan får jeg de data ind, der er et dæksel hvor der er 3 ben ved ikke hvad de er til. og den har også et blink

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Der en del af målerne som har en programmerbar pulsudgang, hvor man både kan indstille pulsværdi samt længde. Dette varierer dog en del fra model til model, og især om det er tilgængeligt for forbrugeren.

 

Nu er det ikke fordi jeg skal være kedelig, men for at tilgå S0 på den pågældende måler er du nødt til at bryde plomben  :rolleyes: 

Jeg ved ikke om du arbejder for Nord Energi, men normalt bliver det IKKE accepteret at private klipper plomben på en måler, da du ligeledes får adgang til at kunne ligge en lus på faserne og således mindske / snyde med dit elforbrug :ph34r:

 

Desuden er der mange af elforsyningerne som tager penge for at etablere denne S0 / pulsudgang, enten i form af engangsbeløb eller årligt gebyr, hvorfor de igen nok vil være sure over det du har gjort (med mindre du har aftalt det med dem).

 

Dette er ikke ment som surt opstød, men blot for at gøre alle andre interesserede i det obs på at det er strafbart og i risikerer et smæk fra elforsyningen da de ikke kan se hvornår i har klippet plomben !!

 

God aften

/Johnny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok