Hop til indhold

Hvordan Krydser Jeg 2 Controller?


Recommended Posts

Hej.

 

Jeg har et STORT projekt, hvor der er 2 controller.

 

Jeg skal krydse noget sluk alt og nogle tændinger mellem de to controller... Hvordan gør jeg dette? Er der nogen der kender til en fed forklarings guide eller lign.?

 

På forhånd tak.

 

Mvh. Den lettere forvirrede NySvend.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak for jeres hurtige svar..

 

Det er mere programmeringen jeg har bøvl med at lure, hvor´n man gør? 

Jeg har set at man sætter Controller Link In- og Output ind i programmet, men kan ikke helt finde ud af det med funktionsblokkene, hvilke, hvordan osv..

 

Ved I noget om det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Eller også læser man bare manualen, hvor det er beskrevet hvorledes man kobler 2 controllere sammen direkte.

Har været med til at lave det ved et (større ?) projekt med 4 controllere. Og der er et nyt på vej med 7-8 stk !

Ja, så kan jeg godt se at mit projet er et "bette" et  ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Efter min mening skal man over 2 controller skulle man nok også overveje KNX lidt mere komplet i forhold til IHC  

 

Men nu er du jo kun 2 controller du skal have til snakke sammen, det er ikke det helt vilde, men jeg vil nu lige høre IHC captian hvor lang han er i projekter han har gang i, for det lydt meget spænde også når der skal snakkes sammen med flere controller.

 

Håber det lykke for dig eller skriv så hjælper jeg dig gerne

 

Torben Jensen

Link til kommentar
Del på andre sites

Efter min mening skal man over 2 controller skulle man nok også overveje KNX lidt mere komplet i forhold til IHC  

 

Men nu er du jo kun 2 controller du skal have til snakke sammen, det er ikke det helt vilde, men jeg vil nu lige høre IHC captian hvor lang han er i projekter han har gang i, for det lydt meget spænde også når der skal snakkes sammen med flere controller.

 

Håber det lykke for dig eller skriv så hjælper jeg dig gerne

 

Torben Jensen

Hej Torben.

Måske kan du hjælpe mig... Hvor får jeg 1.1.10.a. Simpel kip som er et 2 tast betjent tryk fra den ene Controller til den anden?

Forestil dig, at jeg har en trappe med afbrydere oppe og nede som skal fungere som en korrespondense... Den ene afbryder sidder på den ene controller og den anden afbryder på den anden controller..... Hvordan får jeg programmeret disse?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor får jeg 1.1.10.a. Simpel kip som er et 2 tast betjent tryk fra den ene Controller til den anden?

Forestil dig, at jeg har en trappe med afbrydere oppe og nede som skal fungere som en korrespondense... Den ene afbryder sidder på den ene controller og den anden afbryder på den anden controller..... Hvordan får jeg programmeret disse?

 

Det kan eksempelvis laves som i de 2 vedhæftede programmer. Man laver sådan set bare en følg-funktion fra trykket til Controller Link OUT, på controlleren med det ekstra tryk. De signaler får du så ud på modsvarende Controller Link IN på den anden controller. Controllerne skal monteres som vist i manualen side 145-146. http://lk.dk/download/Manualer/IHC_manual_2011.pdf

Controller 1+2.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan eksempelvis laves som i de 2 vedhæftede programmer. Man laver sådan set bare en følg-funktion fra trykket til Controller Link OUT, på controlleren med det ekstra tryk. De signaler får du så ud på modsvarende Controller Link IN på den anden controller. Controllerne skal monteres som vist i manualen side 145-146. http://lk.dk/download/Manualer/IHC_manual_2011.pdf

Tusind tak for hjælpen.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok