Hop til indhold

Nu Gider Jeg Ikke Mere!


Recommended Posts

Det er pisse ærgerligt. Her står jeg med en installation til 100kkr+ og der sker ikke en skid, og jeg forventer desværre at der heller ikke kommer til at ske en skid. LK/Schneider gør intet med det her produkt (bortset fra nogle FB der bliver opdateret med års mellemrum!!, sidst i 2013!!)

Er der nogen der har en ide om hvordan man nemmest skrotter det der her døde IHC og kommer over på en anden platform, hvor der er aktive udviklere.

Godt man har en stjernearkitektur, så man kun skal skifte Dimserne i tavlen (som man nu har betalt tusindvis af kroner for). Værre er det med de trådløse enheder, som desværre så bliver værdiløse, da LK ikke burger en åben standard, men deres egen lukkede protokol

Nogen forslag?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke nogen alternativer i ærmet, men skal man tage det sure med det søde, har LK IHC jo et brand, og derfor er dine komponenter ikke helt værdiløse. Beslutter du dig for et skift kan komponenter til nypris på 100.000 kr sælges for et sted mellem 30.000 kr - 50.000 kr. Det var så det positive :)

Men hvad savner du præcis?

Er det nye features som konkurrenterne har? Eller er det deres Java-uhensigtsmæssighedder osv der er med til at tage det radikale valg som du står overfor?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad jeg savner præcis:

Inovation!!

Nyt værktøj. IHC Visual har ikke udviklet sig siden 2012)

Ny Viewer. Den har intet ændret siden (er det 1999, er ikke helt sikker)

Integration til andre ting. Dvs. en åben platform!

Integration til Android stemmestyring, dvs. Jeg kan sige til min telefon (forudsat den er blevet autoriseret "SLUK LYSET PÅ TOILETET!")

Og der er 1000 ting jeg kunne tænke mig, men problemet er at det burde være LK der, som en innovativ leverandør, der kommer med nye initiativer. Men der kommer intet fra dem

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger homeseer og der er gang i den

Ja det kan jeg se ;)

Har nu padlet lidt rundt i HomeSeer universet, men er totalt forvirret. Kan ikke gennemskue hvad det er man skal have for at komme i gang, og hvad der skal til for at kunne genbruge mine IHC komponenter. Kan se at der har været et projekt i gang med en IHC Connector (http://www.ihc-user.dk/forum/topic/2829-ihc-homeseer-connector/) men det ser ud til at det er strandet. Som jeg umiddelbart ser det, skal jeg begynde helt forfra, hvilket nok er en udfordring :unsure:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ser interessant ud med Opehhab. Det vil jeg kikke lidt nærmere på. Skal bare lige have strikket et testmiljø sammen (controller, Output 230, Wireless Dimmer og Wireless tryk). Tør ikke rigtig begynde at rode med den eksisterende installation. Vil blive meget upopulær hos konen :angry:hvis hele hytten går i sort

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger homeseer og der er gang i den

Hej Jacob

Har du, eller kender du, en dimmer der kan erstatte LK wireless dimmer funktionalitet?

Mine dimmer sidder centralt og samlet, så det behøves ikke være trådløs for mit vedkommende, men jeg er glad for ægte tilbagemelding for om den er tændt/slukket, samt at man kan sætte et lysniveau (scenarie).

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jacob

Har du, eller kender du, en dimmer der kan erstatte LK wireless dimmer funktionalitet?

Mine dimmer sidder centralt og samlet, så det behøves ikke være trådløs for mit vedkommende, men jeg er glad for ægte tilbagemelding for om den er tændt/slukket, samt at man kan sætte et lysniveau (scenarie).

 

Det er desværre kun de wireless LK dæmpere der kan det du efterspørger..

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jacob

Har du, eller kender du, en dimmer der kan erstatte LK wireless dimmer funktionalitet?

Mine dimmer sidder centralt og samlet, så det behøves ikke være trådløs for mit vedkommende, men jeg er glad for ægte tilbagemelding for om den er tændt/slukket, samt at man kan sætte et lysniveau (scenarie).

 

Hej Jakob

 

Sorry, det var måske også et lige lovligt åbent spørgsmål, men det var fordi jeg tænkte at du jo nok var "den berømte" Jakob...

Så man kunne jo være heldig og få en kvalificeret mening om "the best dimmer"

... ? (udenfor LK IHC verdenen.....)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok