Hop til indhold

4.2.03.b. Pulsopsamling


Recommended Posts

Så ser det rigtigt ud. "Sidste uge" visning er som den skal være tror jeg, da der var ged i tallet i den uge.

Alt så også fint ud i går aftes, så den er GODKENDT.

Tak for det store arbejde Lars

PS kan man sætte en switch i FB'en så man kan få decimaler på udlæsningen? Jeg har to målere med lavt forbrug. Totalforbruget kan man jo se med cecimaler ved at vise antal pulser også, men det var mere i de andre felter også?

Det er ikke særlig vigtigt, for det er nok et stort arbejde

post-2761-0-55042400-1422890187_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad med dig Brian Badezz, bruger du den ikke?

 

Jeg jeg venter spændt til søndag aften og ser resultatet.

 

Så kunne det være sjovt hvis man kunne få vist sine målere i iPhone app'en. Man kan jo få vist en temperatur, måske der er mulighed i noget alá det?

 

Har lige stået lidt på pause med måler, har været ved at bygge tavlen lidt om... men prøver lige at ligge den på i aften...

Link til kommentar
Del på andre sites

Har lige smidt en ver. 4.1 i downloadsektionen, som opdaterer visningsinput ved Powerup. Meget praktisk hvis man får en uventet genstart af controlleren, :angry: for selvom der er x i gem værdier i koden, så var mine visningsinput "glemt" og de stod alle med 0 værdier. Lidt ligesom din oplevelse Bjarne. Output var der godt nok og visningsinput vil så løbende blive opdateret efterhånden som de enkelte tællere blev ajourført. Men det er jo lidt lang tid at vente et helt år, så jeg har tilføjet et opdatering ved Powerup, for Output kan den tilsyneladende godt huske :huh:     

Link til kommentar
Del på andre sites

Aha. Godt at du fandt fejlen Lars, det er nemlig pænt surt hvis/når det sker.

Jeg har dog kun været ude for der én gang, selvom jeg har været nød til at genstarte den nogle gange her på det sidste pga det er rigtig svært at forbinde til controlleren vil LAN. Jeg henter ver 4.1 og erstatter mine gamle målere med den

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjaa fejl og fejl...

Det sker heller ikke ved en normal genstart, eller upload af nyt program. Hos mig skete det ved en "spontan" restart af controlleren ved start/tilslutning af IHCTablet.

 

Opgraderingsprocedure:

Tilføj den nye FB  uden at slette den gamle i første omgang.

Så åbner du Serviceview så du kan se de gamle data som du indtaster på den ny FB. (Bare output).

Hvis du så vælger at genstarte skulle visningsinput gerne være opdateret - uden at du behøver at indtaste visningsinput. Men output værdier SKAL du desværre taste igen på den nye FB.

Herefter kan den gamle FB slettes.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har søgt lidt rundt unden at kunne finde ud af om det er muligt at vise f.eks en gennemsnitstemperatur på Tablet. Som jeg kan læse mig frem til så kan man nu godt med Heltal. Men hvad med en udregnet temperatur? Max/Min/gennemsnit?

Er der nogen der ved noget om det?

 

På forhånd tak

VH

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var ikke helt god til at forklremig kan jeg se

Jeg kender fint til de fine funktioner der er lavet og også til min max gennemsnits funktionen som en kyndig her fra sitet har lavet.

Jeg var mere interesseret i hvordan man kunne få disse temperaturer til at blive vist på sin iPad.

Man kan nemt med en fysisk temperatur enhed man kan også via temperaturblokken fra LK til at styre temperatur men kan man ligesom med heltalsfunktionen i denne tråd også få vist en beregnet temperatur på sin iPad i IHC Tablet?

VH Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Øv, dårligt nyt.

Jeg har mistet data på mine målere, ver. 4.1

Det er sket i dag midt på dagen, efter at dømme på mit forbrug af naturgas efter nulstillingen.

Jeg sad og lavede lidt i Visual med mine nye wireless dimmere, der oplevede jeg at Visual gik ned et par gange og ikke svarede når jeg ville uploade projektet, og efterfølgende sagde Visual at det var et helt andet projekt der lå i kontrolleres da jeg ville forsøge igen at uploade. Jeg gik ind i administrator og genstartede kontrolleren, og derefter var det nemt og hurtigt at lægge projektet op. Jeg vil gætte på at det var på det tidspunkt at alle mine tællerværdier er blevet slettet. Virkelig sur røv når man godt kan lide at følge sit forbrug. Men jeg må se hvad jeg har liggende at gamle screenshots fra min iPad mini, og så taste det ind igen i serviceview igen...

Nå men jeg fik lige luft her :/

post-2761-0-85969700-1424039560_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey Lars.

 

Kan du lave en funktion så man kan taste et tal ind i serviceview så fb kan lægge til? Jeg tænkte på "År til dato", der kunne jeg godt bruge en start værdi til når den er krashed, så den kan vise rigtigt, for ellers kan man ikke bruge denne værdi resten af året :) Og evt. også for "Denne måned"

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok