Hop til indhold

Flere Controllere


Recommended Posts

Hej Alle

 

Jeg vil godt have det helt på det rene med flere controllere, da jeg har flere bygninger, og gerne vil kunne styre hele molevitten som jeg ønsker det, altså på mobilen, tablet eller andet.

 

Hvilke controllere skal jeg så have? en hovedcontroller med viewer? eller skal de alle have det?

 

De skal jo egentlig virke som en enhed.

 

Vh Jacob

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er der en super søgefunktion på denne site, og hvis du bruger søgeordet sammenkoble, kommer der masser af hits. Tror bla. denne svarer på dit spørgsmål:

 

http://www.ihc-user.dk/forum/topic/3697-sammenkobling-af-controlere

 

eller denne:

 

http://www.ihc-user.dk/forum/topic/2083-to-controllere-m-viewer

 

Når man så skal diskutere sammenkobling, kan man eks. kigge på Visility eller Jespers lille kode projekt.. Søg og du skal finde ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

Mine controllere er fordelt med 2 i huset altså en i ny tilbygning og en i det gamle eksisterende hus, hvor disse bygninger er ialt 260m2. Derudover skal jeg have en komplet tavle i værksted (40m fra hus) som skal styre lys, port, varme, sol energi etc.

 

Jeg synes bare det havde været smart, hvis LK lavede deres system mere fleksibelt i forhold til den teknologiske udvikling. Der er efterhånden så mange ting vi kan sætte IHC'en til at styre/holde øje med, og det kan ligeledes udvides inde for alverdens sikkerheds grene, så det er vel nærmest indlysende at der vil opstå kapacitets problemer på controller området, hvis man max udnytter systemet.

 

Jeg ser frem til flere indlæg om emnet om flere controllere, da jeg er ret sikker på, at flere møder dette problem, og det fleste i fremtiden vil få problemet, hvis deres IHC installation skal bruges til fuld husstyring.

 

Vh Jacob 

Link til kommentar
Del på andre sites

Som de andre også skriver er der ingen nem måde at koble flere controllere sammen så det virker som et.

Har dog været med til at lave et med 5-6 controllere så det kan da lade sig gøre. En spejderlejr med alarm, varmestyring og hele molevitten. (Det var faktisk her MikkelS php kode blev fostret så det kunne det han har udviklet det til idag.) Selve brugerintefacet kan man lave som 3. Parts overbygning (ala Visility eller det booking system der blev lavet til spejderlejren så lejere via Internet selv kan forudbestemme varme mm i det enkelte rum/sengeafsnit). Men selve controller kodningen/programmet og det som du styrer er individuelle huse/installationer. Så hvis der er nogle signaler/informationer der skal være tilgængelige på tværs skal man tænke sig om.

Som der også diskuteres i andre tråde er IHC jo lidt bedaget og ikke helt nyt og uptodate i forhold til alt det man kan/vil idag.

Hvad LK/Schneider har tænkt sig IHC skal udvikle sig imod i fremtidet tjaa, mine forventninger er ikke høje.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok