Hop til indhold
  • 0

To controllere m. viewer?


Knud Pedersen
 Share

Spørgsmål

Mojn,for 10 årsiden renoverede jeg vores hus, og satte MANGE "tryk" op ved hver dør, stort set fire tryk ved hver dør.Det betød at vi blev nødtil at monterer 2 controllere, som kommunikerer sammen via 16 in/out.Nu er jeg så igang med at bygge 150m2 til, og ville gerne udskifte min gamle dos IHC controller med en ny, i forhåbning om at denne er nemmere at programmere, og har trådløs funktioner.MEN LK fraråder at sammenkoble 2 controllere med viewer.B) Jeg ved ikke og de også fraråder sammenkobling af 2 controllere hvor kun dene ene, eller ingen af dem har viwer.Derimod mener de jeg bør kunne sammenkoble (fortråde) nogle af indgangene, som har sammen funktioner, eks; tænde/sluk ganglysEr der nogen der har erfaringer med 2 Viewer-controller sammenkoblet?

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det var noget af en påstand fra LK. Det er jo den eneste mulighed hvis der skal overføres funktioner/signaler fra den ene til den anden.Og umiddelbart er der jo ikke nogen forskel i kommunikationen til I/O modulerne så go for it....Det eneste er IP opsætningen og tilgangen til via net, der lige skal planlægges.Det er "dårlig" rådgivning at samle fortrådningerne og derved "spare" indgange. Lige pludselig skal funktionen ppå et tryk laves om og det kan den ikke da den så følges med et andet tryk.Der er selvfølgelig muligheden så for at udskifte mange at trykkene med wireless, men det er da også en ekstra omkostning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Sidste nyt:Nu er der faktisk understøttelse af Controller link in/out i den seneste Visual pakke:www.lk.dk/download/software/ihc-2-7-4.zip
Det er faktisk samme måde som mine 10 år gamle controllere er forbundet.....Jeg har talt med LK, og de fraråder sammenkoblingen.Såfremt jeg ønsker 2 controllere, skal de sammenkobles som i overstående link, mem køres i vært sin "Visual" programDog nævner de at jeg kan jo tilslutte optil 60 wireless enheder ( med max 6 tryk pr. enhed), ud og de 128 I/0.Denne mulighed havde jeg ikke på mine gamle controllere.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er flere herinde der har 2 eller flere controllere koblet sammen. Også den nye med viewer. Måden det gøres på er der ikke ændret ved siden den gamle. Men det skal da planlægges fornuftigt. Og der skal ikke "blandes" alt for meget mellem controllerene. F.eks. kan man have en controller til stue etage og en til 1. sal.Eller en til gl. afdeling og en til den nye. Det eneste der skal/bør "overføres" mellem controllerne er fællesfunktioner/beskeder som sluk alt, alarm, PIR signaler og lign.Og altså kører det hele som 2 (eller flere) selvstændige systemer. De kan altså heller ikke virke som ét system hvor du f.eks. får vist hele systemet i ét login. Sceneview og serviceview dækker kun den enkelte controller og kan ikke umiddelbart styre/vise noget fra den anden controler.Der er ikke andet for end at lave en plan, tælle op hvor mange in/output der er brug for. Hvis du er lige på grænsen mht indgange kan du måske nøjes med 1 controller ved at erstatte nogle tryk med wireless.Og mht udgange kan der også spares ved at bruge f.eks. wireless dimmere istedet for fortråede.Og ja ud ovér de fortråede ind/udgange er der de trådløse

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jo, men så er vi jo over i 3. part software ud over selve Controleren og det der følger med den.Det er ikke noget problem at lave en app./enhed der loggger ind i flere controlere samtidig og viser indholdet som én samlet enhed som Visility. Men det er altså ikke noget LK har "indbygget" i deres controllere som standard.Og at Visility kan håndtere 3, betyder nok ikke den bare lige gør det "out off the box". Der skal stadig kommunikere individuelt med de 3 controlere. Og hvis der kun er èt fælles "sceneview" på skærmen skal det nok også lige defineres hvor de forskellige enheder hører til.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok