Hop til indhold

Problemer Med Ihc Remote


ErikAa
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har netop fået installeret ny IHC controller.

Mit problem er at jeg ikke altid kan få forbindelse til den via iPhone. Det fungerer fint når jeg er på husets trådløse netværk, men så snart jeg er på 3G lykkes det ikke!

Jeg har indstillet porte i min Linksys Router som på vedhæftede skærmbillede. Er dette korrekt?

I så fald hvor kan problemet så ellers findes?

Hilsen

/Erik

post-6458-0-07263000-1392373407_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Ikke nødvendigvis, prøv 192.168.1.3.

Hvis ikke, ja så skal du have USB på og se hvordan den er configureret.

Jeg kommer fint frem til et skærmbillede hvor jeg kan vælge fem forskellige muligheder - men når jeg klikker på dem, får jeg en fejl meddelelse om at IHC was unable to launch the application.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så skal du have USB kablet på og ind i admin og sætte nogle flueben der giver tilladelse/adgang fra LAN/ WAN.

Følg Quick guiden fra download sektionen.

 

Når jeg åbner IHC administrator via den software jeg fik med - eller forsøger via IP adressen - og forsøger at åbne de underliggende menuer, får jeg en fejl, jeg tror har med Java at gøre. Dog har jeg opdateret og geninstalleret Java uden det hjælper.

 

Se vedhæftede fejlmeddelse som gør at jeg ikke kan komme videre.

post-6458-0-46070900-1392537022_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

I din iPhone app, skal du sætte hak i "always use wan", så bruger du din WAN ip til at connecte via. Når du så kommer hjem, så skal du fjerne fluebenet igen. Sådan kører det i alt fald her. :-)

 

Når du connecter via din app, så skal du huske at sætte din ip tli port 443. -> 2.133.11.992:443 fx.

Hvor skal jeg sætte ip til port 443?

Jeg kan ikke få lov til at connecte via WAN - kun via husets eget trådløse netværk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du fået løst Java problemerne ?

Acepter "risikoen" og klik Run.

 

Alternatvt tilslut via USB.

 

Er Controlleren konfigureret iflg. Quick guiden og Iremote manualen  ?

 

Det er ikke nødvendigt at taste :443 efter WAN IP´n. Kun hvis man vælger at konfigurerer en anden port end default (443), og det har du tilsyneladene ikke (når det virker på LAN).

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du fået løst Java problemerne ?

Acepter "risikoen" og klik Run.

 

Alternatvt tilslut via USB.

 

Er Controlleren konfigureret iflg. Quick guiden og Iremote manualen  ?

 

Det er ikke nødvendigt at taste :443 efter WAN IP´n. Kun hvis man vælger at konfigurerer en anden port end default (443), og det har du tilsyneladene ikke (når det virker på LAN).

Ja, jeg sænkede sikkerhedsniveauet i Java og fik adgang. Så vidt jeg kan se eroder eneste jeg skal sikre er adgangskontroller, og de har alle "flueben".

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor skal jeg sætte ip til port 443?

Jeg kan ikke få lov til at connecte via WAN - kun via husets eget trådløse netværk.

 

Jeg kunne ikke connecte tli at starte med heller, derfor skulle jeg sætte flueben ved 'always use wan' - Samt indtaste port efter min ip, på trods af at jeg bruger port 443. Det er dog ikke nødvendigt på du er på LAN. Men når du er på LAN, skal du fjerne flueben ved 'always use wan'

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm...

Jeg har adgang til controlleren via USB og via IP adresse.

Der er flue ben i alle muligheder under adgangskontrol.

Begge porte er viderstillet i min router.

Jeg kan få adgang via husets egentlig trådløsenetværk.

Hvis jeg slår "brug altid WAN" til eller er uden for det trådløse netværks rækkevidde, kan jeg ikke få adgang!

Jeg har prøve med at tilføje port nummer efter IP adressen - virker ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm...

Jeg har adgang til controlleren via USB og via IP adresse.

Der er flue ben i alle muligheder under adgangskontrol.

Begge porte er viderstillet i min router.

Jeg kan få adgang via husets egentlig trådløsenetværk.

Hvis jeg slår "brug altid WAN" til eller er uden for det trådløse netværks rækkevidde, kan jeg ikke få adgang!

Jeg har prøve med at tilføje port nummer efter IP adressen - virker ikke.

Nå for søren.. Hvilken fejl får du?

Link til kommentar
Del på andre sites

Du har sikkert styr på det her, men jeg tillader mig lige at nævne det alligevel - Nu kan jeg se det er en Linksys E2500 du har patchet din IHC controller op til. Har du sikret dig at din E2500 er den eneste router du har på? De "nye" modemmer som TDC, yousee, stofa mv., sender ud, sidder der typisk allerede en router i. Den kan i de fleste tilfælde deaktiveres.

 

 

- Beklager, havde ikke set der var en side to. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok