Hop til indhold
  • 0

Mit Internet Mister Hastighed


Strandvad
 Share

Spørgsmål

Hej er flyttet i en lejlighed med Helt nyt IHC basic. Der er 2 stik i alle rum, så der er et til tv og 1 til internet. Min Yousee router er sat til min IHC basic enhed (Kablet til de stik hvor jeg ønsker internet udgang) pt. Er det 2 steder jeg har gjort det, et i stuen, hvor stikket i vægen (ihc) er kablet til en apple airport Xpress, som så fungerer som trådløs og accespunkt. mit fjernsyns netstik er sat bag i airporten og min MacMini og min appletv er sat bag i airporten alt med netværkskabler. Har haft problemer med at streame musik og film fra min NAS server, film og musik stopper tit og der er tit udfald. Kopierer jeg en film til min MacMini fra min NAS server ( NAS serveren er kablet direkte til Yousee routeren) så går det ufatteligt langsomt 2 gb ca 40 min. Jeg prøvede så her forleden at sætte et netværkskabel direkte fra Yousee routeren til min MacMini og der tog det 5 min at kopiere den samme fil? Min internet hastighed fra Yousee er 100/10? Kan det virkelig være rigtigt at IHC er så langsomt? Kan man gøre noget?

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej er flyttet i en lejlighed med Helt nyt IHC basic. Der er 2 stik i alle rum, så der er et til tv og 1 til internet. Min Yousee router er sat til min IHC basic enhed (Kablet til de stik hvor jeg ønsker internet udgang) pt. Er det 2 steder jeg har gjort det, et i stuen, hvor stikket i vægen (ihc) er kablet til en apple airport Xpress, som så fungerer som trådløs og accespunkt. mit fjernsyns netstik er sat bag i airporten og min MacMini og min appletv er sat bag i airporten alt med netværkskabler. Har haft problemer med at streame musik og film fra min NAS server, film og musik stopper tit og der er tit udfald. Kopierer jeg en film til min MacMini fra min NAS server ( NAS serveren er kablet direkte til Yousee routeren) så går det ufatteligt langsomt 2 gb ca 40 min. Jeg prøvede så her forleden at sætte et netværkskabel direkte fra Yousee routeren til min MacMini og der tog det 5 min at kopiere den samme fil? Min internet hastighed fra Yousee er 100/10? Kan det virkelig være rigtigt at IHC er så langsomt? Kan man gøre noget?

 

Det er nok ikke IHC der skaber problemerne, da det kun er patchkabler der ligger i væggen. Det der er udfordringen med IHC-basis er at der kun er 4 ledninger til netværk. Dette betyder at du kun kan køre 100mbit på din forbindelse mellem din Apple Express og routeren/NAS Når du kører NAS boksen direkte i Apple Express boksen så kører den 1000mbit/1Gbit.

 

Så man kan sige at det kører som designet.

 

Det øvrige ledninger i IHC-basis boksen er brugt til telefoni og antenne. Hvis du ikke bruger telefon og antenne funktionen er der forskellige løsninger.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er nok ikke IHC der skaber problemerne, da det kun er patchkabler der ligger i væggen. Det der er udfordringen med IHC-basis er at der kun er 4 ledninger til netværk. Dette betyder at du kun kan køre 100mbit på din forbindelse mellem din Apple Express og routeren/NAS Når du kører NAS boksen direkte i Apple Express boksen så kører den 1000mbit/1Gbit.

 

Så man kan sige at det kører som designet.

 

Det øvrige ledninger i IHC-basis boksen er brugt til telefoni og antenne. Hvis du ikke bruger telefon og antenne funktionen er der forskellige løsninger.

Det er korrekt at IHC basis kun understøtter 100Mbit, men der findes ikke mange hjemme NAS server som kan levere meget mere end 40Mbit/sek. og det er langt under de 100Mbit som IHC basis kan klare. Selv med 100Mbit skulle det da også være mulig at kopier 2Gbyte data på under 5 min.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er korrekt at IHC basis kun understøtter 100Mbit, men der findes ikke mange hjemme NAS server som kan levere meget mere end 40Mbit/sek. og det er langt under de 100Mbit som IHC basis kan klare. Selv med 100Mbit skulle det da også være mulig at kopier 2Gbyte data på under 5 min.

 

 

100mbit perfomer så ofte kun som 40-60mbit hvor du på gbit får 200-800mbit pga. overhead.

 

Mine nas bokse hiver jeg let over 100mbit fra.

 

 

Men han burde nu kunne flytte filerne hurtigere det giver jeg dig ret i.

 

Portene i yousee modemet er også kun 100mbit

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej er flyttet i en lejlighed med Helt nyt IHC basic. Der er 2 stik i alle rum, så der er et til tv og 1 til internet. Min Yousee router er sat til min IHC basic enhed (Kablet til de stik hvor jeg ønsker internet udgang) pt. Er det 2 steder jeg har gjort det, et i stuen, hvor stikket i vægen (ihc) er kablet til en apple airport Xpress, som så fungerer som trådløs og accespunkt. mit fjernsyns netstik er sat bag i airporten og min MacMini og min appletv er sat bag i airporten alt med netværkskabler. Har haft problemer med at streame musik og film fra min NAS server, film og musik stopper tit og der er tit udfald. Kopierer jeg en film til min MacMini fra min NAS server ( NAS serveren er kablet direkte til Yousee routeren) så går det ufatteligt langsomt 2 gb ca 40 min. Jeg prøvede så her forleden at sætte et netværkskabel direkte fra Yousee routeren til min MacMini og der tog det 5 min at kopiere den samme fil? Min internet hastighed fra Yousee er 100/10? Kan det virkelig være rigtigt at IHC er så langsomt? Kan man gøre noget?

IHC basis understøtter kun 100Mbit, men nogle netværks enheder opdager ikke begrænsningen hvis det de skal snakke med i den anden ende også kan køre 1Gbit. Prøv derfor at checke at de interfaces som er forbundet til IHC basis enheden alle står til at køre 100Mbit. Hvis det står til 1Gbit vil du får rigtig mange retransmisioner, og det kan forklare den meget ringe overførsels hastighed.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

100mbit perfomer så ofte kun som 40-60mbit hvor du på gbit får 200-800mbit pga. overhead.

 

Mine nas bokse hiver jeg let over 100mbit fra.

 

 

Men han burde nu kunne flytte filerne hurtigere det giver jeg dig ret i.

 

Portene i yousee modemet er også kun 100mbit

Nope. et ordentligt 100Mbit switchet netværk performer let 90Mbit avarage, også med op til 50-100 noder. Et 100Mbit hub netværk performer sjældent mere end 40-60Mbit. Med 50-100 noder kommer det næppe meget over 40Mbit.

Et 1Gbit kobber baseret netværk, køre let 8-900Mbit avarage, men kun den ene vej. Dette skyldes at 2 af lednings parne vender retning alt efter hvor der er mest trafik. Det er switchen som styre dette. 100Mbit kan køre 100Mbit begge veje samtidig.

 

Hvad er det for en NAS boks du har? Min NetGear ReadyNAS kommer ikke over 20Mbit selvom læser fra 3 PC'er samtidig. Harddiskene på de fleste PC'er er iøvrigt så langsome at de heller ikke kan fylde en 100Mbit linie, hvilket er det samme problem som NAS boksene har. Derfor testen med at læse fra 3 PC'er samtidig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

#Lars1

 

Du er helt galt på den med hensyn til overførslen på morderne hjemme NAS og PC'er. Hvorfor skulle man kunne købe en internetforbindelse der er hurtigere end PC'en kan håndtere dataene uden det er i hukommelsen?

 

 

En moderne roterende HDD kan let overføre 70-90 MByte pr. sec. (ca. 700-900MBit). Flash baserede SSD drev kan uden problemer smide 500 MByte pr. sec. hvilket er 5 gange så meget som en 1GBit netværksforbindelse.

 

Jeg maxer helt uden problemer mit 1 Gbit hjemmenetværk ud mellem mine PC'er og NAS. Dvs. 100MByte overført pr. sec. Ergo bruger jeg ca. 20 sekunder på at flytte 2 Gbyte data. Altså 40 sekunder for en rippet DVD.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

#Clemen

 

"Portene i yousee modemet er også kun 100mbit". Med en 100/10 MBit som #0 har så har han med garanti et CG3000 Modem/router og det har Gbit porte.

 

Så det er ikke udstyret som #0 har problemer med det er IHC netværket der ikke er moderne dimmensioneret. Så jeg vil foreslå at #0 laver et lokalnetværk uden om IHC systemet med det ene sæt kabler. Altså piller dem fra IHC krydsfeltet og sætter en Gbit switch ved Yousee routeren og så fører en ledning ud til hvert rum og bibeholder den anden ledning til TV/telefon i IHC nettet.

 

Kablerne der er trukket rundt i huset er næsten med sikkerhed minimum Cat5e og det er længe fint til hjemme netværk på 1 Gbit.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Søren, du har sku styr på sagerne :0)

Korrekt min Router fra YouSee er en Netgear CG3000. Du skriver at IHC netværket ikke er moderne dimmensioneret, det er en lejlighed der er 6 måneder gammel, dårlig stil, men sådan er det vel. man vælger den billige løsning... lidt underligt da alle ved at fremtiden vil byde på mere og mere streamet tv.

 

Forstår ikke helt det du skriver med nye kabler, så vidt jeg kan se i tavlen, så er der 6 kabler 2 til hvert rum. kan man ikke tage 1 af kablerne fra hvert rum og tilslutte til en Gbit switch. Skal man til at trække nye kabler? vil da helst undgå det, hader ledninger!. Navn på kablerne der er trukket er "Delta S / IHC Netbasic WB Cable PIMF 4x 2x AWG23 L SFROH D4410. 

 

(se vedhæftede)

post-5539-0-03853400-1361396890_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok