Hop til indhold
  • 0

Styring af røgsuger


Jakob1354922315
 Share

Spørgsmål

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvor mange hastigheder har du brug for?Man kunne bruge 2 udgange på et output 230, hvor den ene udgang giver direkte fase videre til ventilatoren og den anden kører igennem en regulator. Så har du 2 hastigheder at vælge imellem alt efter hvilken udgang du trækker. http://www.elvvs.dk/p/regulering-es-30-1-5a-hvid-fuga-tr15-17395/Jeg ved ikke om du kan anvende en wireless dimmer til det, for ellers var det jo oplagt med frit valg af antallet af trin. De kan kun belastes med max 250W. Men du kan jo forsøge, og så sætte nogle niveauer hvor den ikke kører for langsomt, så den står og brænder motoren af.Mvh Bjarne

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmm det kunne måske være en idé.Jeg har aldrig prøvet at køre en motor på en dimmer, så jeg ved ikke om det fungere.Jeg mener motoreren kun bruger 50W ved max, så belastningsmæssigt burde der ikke ske noget ved det.Er der nogen af jer der har prøvet at sætte en mtor til en dimmer?Jeg har både Eltako og UNI dimmer i min tavle.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har du sørget at starte de første 1-2 sekunder på 100% - ellers kan motoren have svært ved at starte. Jeg har selv haft det til at virke på en 250W Wireless uni dimmer.

 

Du skal nok også have justeret minimumsspændingen noget op i forhold belysningsbrug. Det er dog vistnok kun på den nyeste model det kan justeres.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så har jeg fået prøvet at koble uni-dimmeren til røgsugeren. Det duer ikke.

 

Så næste skridt bliver at prøve om en Eltako kan.

Ellers så bliver løsning vidst som forslået ovenfor med to hastigheder.

Nu ved jeg ikke præcist hvilken dimmer du testede på, men nogle af dem kan sættes til at dæmpe på flere forskellige måder. Jeg kan ikke lige huske hvilken der er den rigtige for en motor.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok