Hop til indhold
  • 0

omlægning af ihv fra v1 til v2


Mikael Offersen
 Share

Spørgsmål

HejJeg skal til at skift min controller fra en gammel visual 1 v1.32 til en nyere visual 2 v2.7.110.Dermed opstår spørgsmålet, om der findes en nem måde at "overføre" programmeringen på??Jeg har et program, der er dels hjemmedesignet, dels standardblokke.Er det helt forfra, eller kan man trixe noget på en smart måde/Mikael

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej,Jeg skal også til at lave nyt program pga skift fra gammel vers 1 til vers 2 og synes det er lidt svært at komme igang. Når jeg kigger på mit gamle program så er FB slet ikke identiske med dem der er i vers 2.Yderligere var der i mit gamle program et overblik over mine ind/udgange til venstre. Hvordan får jeg lagt det ind så jeg kan lave drag'n drop?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Je det er lidt anderledes i den nye Visual.Der er mange måder at angribe tingene på, f.eks. at hente standardhuset fra LK og så tilrettte oplysningerne så de passer med ens egne.Eller man kunne tilføje de komponeter (lampeudtag, stikk. PIR, osv) man ønsker at styre i passende lokaliteter. Venstre vindues halvdel. Det er så her man tildeler adresserne(i/o) til fysiske enheder.For at komme hurtigt igang kan man jo bare anvende den simple Kip FB. i højre halvdel. Så kan man manøvrere og tænde/slukke. Så kan man altid tilrette og finjustere med avancerede FB.Og endelig det hele kan jo laves på forhånd.Upload evt. det gamle program (og det nye), hvis vi skal kommentere, eller hjælpe lidt mere konkret.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hej Lars,Tak for dit svar. Jeg har attached et udsnit af mit gamle program og ser frem til god råd/hjælp da jeg er lidt tidspresset. Jeg venter på en ny controller og skal herefter returnere den gamle som jeg så får 1.500dkk for.Allerede ved første rum - stuen - og sluk alt funktionen gik jeg kold da det gaml FB 8.03.a afviger en del fra det nye FB 1.1.01.d.[attachment]IHC gammel 1.png[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Allerede ved første rum - stuen - og sluk alt funktionen gik jeg kold da det gaml FB 8.03.a afviger en del fra det nye FB 1.1.01.d.
Den adskiller sig egentlig ikke meget fra den gamle. I visual 2, får du bare ikke alle de muligheder at vælge mellem som der kommer i visual 1, når du trækker en indgang over på funktionsblokken og "slipper".Derfor ligger de i funktionsblokken istedet (kort tryk, lang tryk osv.). Den der så hedder indgang for sluk alt i 8.03.a., hedder bare Sluk i 1.1.01.d.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv at dobbelklikke på produkterne i venstre side. Så kan du se hvilket i/o der er tilknyttet til det.Der er også mulighed for at udskrive en rapport (dokumentation) hvori sammenhængen fremgår.Men igen prøv at vedhæfte dit program (evt. zip det)EDIT: Har du downloadet og læst manualen. Den giver svar på mange spørgsmål.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg venter på en ny controller og skal herefter returnere den gamle som jeg så får 1.500dkk for.
Hvordan har du fået den aftale i stand? Som du skriver det, tolker jeg det som om, at du får 1.500 kroner i afslag på den nye controller ved at returnere den gamle....og hvad ender du så med at skulle betale for en ny controller?
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok