Hop til indhold

iremote


Bjarne Sørensen
 Share

Recommended Posts

Jeg har downloadet IRemote Viewer gratisversionen til min Android, i første omgang for lige at teste systemet.Jeg kan ikke logge ind. Når jeg har indtastet alle oplysninger skal jeg videre, der er ingen krap til at trykke på, jeg kan trykke på min tlfs menu nederst til højre, Settings reagerer ikke, About IRemote er fin nok, og trykker jeg på lokations. sker der lidt: Log in ser fin ud, efter 3 sek går den til: Loading projects og kører ca 10 sek. og så er der kun sort skærm, hvor der står IRemote øverst..Min fjernadgang til controlleren via "serviceview" og via "LK ihc visual" virker perfekt her via mobil bredbåndI lan host har jeg indtastet min controllers lokale ip (192.168.1.30)I Wan host har jeg indtastet min offentlige ip (188.179.4.xxx)Jeg har prøvet at indtaste min port 443 efter wan, ingen forskel..Brugernavn og password har jeg styr på (med store/små bogstaver)Android ver. 4.0.4Tlf er ny, og det hjalp ikke at opdatere til nyeste Android.Har i nogle gode ideer, jeg er lidt på tynd is her :huh: Mvh Bjarne

Link til kommentar
Del på andre sites

:( Tak for info. Det er bare surt at den app ikke bliver vedligeholdt mere, så er der ingen grund til at købe betalingsversionen når den er baseret på en gammel android sw. Så er der nok ikke andet for end at købe LK's til 199kr hvis man vil kunne fjernstyre ihc'en. :evil: Eller er der nogen der har erfaring med java på en android og så tilgå serviceview den vej rundt f.eks.? :woohoo: Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har LK's IHCRemote, og den virker IKKE til min Samsung Galaxy S3 med Android 4.0.4.Har sendt feedback/fejlrapport med systemdata til LK via app'en flere gange, men der sker intet. :pinch: :angry:WebSceneView kan jeg heller ikke tilgå fra telefonen. Begge dele fungerede på min gamle HTC med Android 2.3

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har LK's IHCRemote' date=' og den virker IKKE til min Samsung Galaxy S3 med Android 4.0.4.Har sendt feedback til LK via app'en flere gange, men der sker intet. :pinch: :angry:WebSceneView kan jeg heller ikke tilgå fra telefonen. Begge dele fungerede på min gamle HTC med Android 2.3[/quote']Hej Torben.Øv øv øv, så skal jeg heller ikke lægge mine penge ved LK.Så er der nok ikke andet for at vente og vente til nogen for opdateret deres apps, det er ellers surt når jeg nu lige har fået ponget min chef for en smartphone :sick: Jeg havde tænkt at pimpe mit spa-bad med opfyldning, via ihc så det er fyldt når man kommer hjem :P Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har den betalte udgave af iRemote Viewer til 29 kr. Den virker upåklageligt via Lan. Har dog ikke fået det til at virke via wan. Har version beta 1.48 på en Samsung galaxy s3Jeg kunne heller ikke få den gratis udgave til at virke.
Hvilken version af Android kører du?Det med at du ikke kan få den til at virke via WAN kunne tyde på at du ikke har forwardet porten i routeren.Men ellers synes jeg at det kunne indikere at betalingsversionen virker... Ihvertfald for dig.Edit: Jeg har nu sendt en mail til udviklerne, og håber på svar.Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har LK da ENDELIG fået fingeren ud, fra der hvor solen aldrig skinner, og er kommet med en opdatering af IHCRemote til android. Eller det vil rettere sige en helt ny app. mere eller mindre. Gad vide om de læser med herinde.. :P Har kun lige prøvet den kort, men den er da lynhurtig til at reagere i forhold til den gamle version, som egentlig aldrig kørte helt godt, og den virker også på Android 4.1 jelly bean. :) De skriver følgende:NyhederHvad indeholder denne version:Vi har lyttet til jeres kritikpunkter og aktivt inddraget betatestere.Det har resulteret i en total omprogramering af app'en - dvs en helt ny motor.Opstarts- og responstid kraftigt forbedret.U/I optimeret med bedre opløsning og flere iconer.Temperatur kontrol - både visning og indstilling (hvis funktionsblok 5.2.05.a anvendes)Visning af magnetkontakterVisning af flere resourcer (bl.a. svagstrømstryk 6 tryk med 3 dioder)Virker med ICS 4.0.x.Forbedre batterilevetid.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har LK da ENDELIG fået fingeren ud' date=' fra der hvor solen aldrig skinner, og er kommet med en opdatering af IHCRemote til android. Eller det vil rettere sige en helt ny app. mere eller mindre. Gad vide om de læser med herinde.. :P Har kun lige prøvet den kort, men den er da lynhurtig til at reagere i forhold til den gamle version, som egentlig aldrig kørte helt godt, og den virker også på Android 4.1 jelly bean. :) De skriver følgende:[i']NyhederHvad indeholder denne version:Vi har lyttet til jeres kritikpunkter og aktivt inddraget betatestere.Det har resulteret i en total omprogramering af app'en - dvs en helt ny motor.Opstarts- og responstid kraftigt forbedret.U/I optimeret med bedre opløsning og flere iconer.Temperatur kontrol - både visning og indstilling (hvis funktionsblok 5.2.05.a anvendes)Visning af magnetkontakterVisning af flere resourcer (bl.a. svagstrømstryk 6 tryk med 3 dioder)Virker med ICS 4.0.x.Forbedre batterilevetid.
Uha uha det var en af de bedre nyheder Torben :cheer: Så hvis de andre ikke kan få deres App til at virke, som jeg meget håber på, så må jeg lige spare de 199 kr sammen til LK :blink: Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

Uha uha det var en af de bedre nyheder Torben :cheer: Så hvis de andre ikke kan få deres App til at virke' date=' som jeg meget håber på, så må jeg lige spare de 199 kr sammen til LK :blink: Mvh Bjarne[/quote']Ja tidligere har den overhovedet ikke været, bare i nærheden af pengene værd. Brugte den faktisk aldrig. Det kunne af og til tage 5-10 sekunder før lyset tændte/slukkede, fra man aktiverede en funktion, og tit mistede man forbindelsen og skulle connecte igen. Den nye her har jeg kun oplevet tænde/slukke stort set med det samme. Man kan også endelig justere på gulvvarmestyringen, og ikke kun se temperaturen. Så indtil videre er det positivt. Har dog først fået den opdateret i dag, så ved ikke om glæden varer ved. :laugh:
Link til kommentar
Del på andre sites

Nøj hvor fedt, jeg har lige downloadet >>læs: KØBT for 199kr :angry: << LK IHCremote til min Android. Og det spiller bare. Det var nemt at komme igang med at anvende app'en. Man kan tilføje tryk og udgange mm til favoritter, så det er nemmere at finde de enheder man ønsker at betjene Jeg indtastede min WAN ip (den offentlige) så jeg også kan anvende den når jeg er på farten. Så nu kan jeg åbne og lukke min garageport fra tlf, også når jeg ikke er hjemme NICE :laugh: Mit næste projekt er at købe en eller 2 motorventiler og et par sensorer og sætte på mit spa-bad, så jeg kan fylde det inden man kommer hjem fra en hård dag på jobbet B) Jeg har også i eftermiddags downloadet en app til min Visonic Powermax pro alarm, >>læs koster 6 kr!!>> (tag den LK :angry: ) så nu kan den betjenes via tlf (den sender kommandoerne som sms) så kan man ligge i senden og nattilkoble alarmen. Den FB som kan koble IHC og Powermax sammen har jeg ikke taget i brug endnu.Mvh Bjarne

Link til kommentar
Del på andre sites

Ak ja, ak ja. Nu duer min dyre LK ihcremote app ikke mere. Når jeg starter den skriver den: "Applikationen IHCRemote er desværre stoppet" Man kan så trykke Rapporter eller OK. Næste gang man starter app'en står der en fejlmelding beg med crash data, hvor man skal trykke Send eller Dissmis. Sikke noget hø! :angry: Kan man afinstallere en app man har købt, og så installer den på ny, eller skal man betale en gang til? :evil: Mvh Bjarne

Link til kommentar
Del på andre sites

Nøj hvor fedt' date=' jeg har lige downloadet >>læs: KØBT for 199kr :angry: << LK IHCremote til min Android. Og det spiller bare. Det var nemt at komme igang med at anvende app'en. Man kan tilføje tryk og udgange mm til favoritter, så det er nemmere at finde de enheder man ønsker at betjene Jeg indtastede min WAN ip (den offentlige) så jeg også kan anvende den når jeg er på farten. Så nu kan jeg åbne og lukke min garageport fra tlf, også når jeg ikke er hjemme NICE :laugh: Mit næste projekt er at købe en eller 2 motorventiler og et par sensorer og sætte på mit spa-bad, så jeg kan fylde det inden man kommer hjem fra en hård dag på jobbet B) Jeg har også i eftermiddags downloadet en app til min Visonic Powermax pro alarm, >>læs koster 6 kr!!>> (tag den LK :angry: ) så nu kan den betjenes via tlf (den sender kommandoerne som sms) så kan man ligge i senden og nattilkoble alarmen. Den FB som kan koble IHC og Powermax sammen har jeg ikke taget i brug endnu.Mvh Bjarne[/quote']Total offtopic - hvilken carport har du? Og hvordan har du lavet det?
Link til kommentar
Del på andre sites

Nøj hvor fedt' date=' jeg har lige downloadet >>læs: KØBT for 199kr :angry: << LK IHCremote til min Android. Og det spiller bare. Det var nemt at komme igang med at anvende app'en. Man kan tilføje tryk og udgange mm til favoritter' date=' så det er nemmere at finde de enheder man ønsker at betjene Jeg indtastede min WAN ip (den offentlige) så jeg også kan anvende den når jeg er på farten. Så nu kan jeg åbne og lukke min garageport fra tlf, også når jeg ikke er hjemme NICE :laugh: Mit næste projekt er at købe en eller 2 motorventiler og et par sensorer og sætte på mit spa-bad, så jeg kan fylde det inden man kommer hjem fra en hård dag på jobbet B) Jeg har også i eftermiddags downloadet en app til min Visonic Powermax pro alarm, >>læs koster 6 kr!!>> (tag den LK :angry: ) så nu kan den betjenes via tlf (den sender kommandoerne som sms) så kan man ligge i senden og nattilkoble alarmen. Den FB som kan koble IHC og Powermax sammen har jeg ikke taget i brug endnu.Mvh Bjarne[/quote'']Total offtopic - hvilken carport har du? Og hvordan har du lavet det?
Hey Mikkel, det er helt okay :) Min garageport er en tysk Novoferm købt hos Portexperten for ca 1 år siden.Jeg har monteret et svagstrømsrelæ med dinskinne sokkel i min IHC-tavle i garagen. Det er et med en 24Vdc spole, jeg har sat det på et output 24. Derfra har jeg trukket et kabel til min portstyring. Der er en indgang for ekstern trykknap til at åbne med, det har jeg koblet på kontaktsættet. Jeg har et relæ mere sidende i tavlen til at låse porten hvis alarmen bliver aktiveret, så man ikke kan bakke en kassevogn ind og tømme garagen. Den låsefunktion bryder stopkredsen i portstyringen (bruges b.la. til fotoceller). Jeg kan også vælge at porten låses hver gang alarmen er tilkoblet, men så kan jeg ikke låse mig ind via kodetastatur når alarmen er tilkoblet.Den lille ekstra detalje er at jeg har koblet portstyringens lampe på en indgang (via et 230V relæ) så når porten åbner tænder der ét rør i den midterste række lamper i garagen, og de slukker på tid via IHC (men kun når det er mørkt) eller når man aktiverer den ekstra lys-knap på portens fjernbetjening.Okay lidt nørdet, men det er jo derfor vi er i dette forum :P Mvh Bjarne.
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har downloadet IRemote Viewer gratisversionen til min Android' date=' i første omgang for lige at teste systemet.Jeg kan ikke logge ind. Når jeg har indtastet alle oplysninger skal jeg videre, der er ingen krap til at trykke på, jeg kan trykke på min tlfs menu nederst til højre, Settings reagerer ikke, About IRemote er fin nok, og trykker jeg på lokations. sker der lidt: Log in ser fin ud, efter 3 sek går den til: Loading projects og kører ca 10 sek. og så er der kun sort skærm, hvor der står IRemote øverst..Min fjernadgang til controlleren via "serviceview" og via "LK ihc visual" virker perfekt her via mobil bredbåndI lan host har jeg indtastet min controllers lokale ip (192.168.1.30)I Wan host har jeg indtastet min offentlige ip (188.179.4.xxx)Jeg har prøvet at indtaste min port 443 efter wan, ingen forskel..Brugernavn og password har jeg styr på (med store/små bogstaver)Android ver. 4.0.4Tlf er ny, og det hjalp ikke at opdatere til nyeste Android.Har i nogle gode ideer, jeg er lidt på tynd is her :huh: Mvh Bjarne[/quote']Hej igen.Vedr. iremote (3.parts IHC-remote). Jeg kunne ikke få den gratis "testudgave" til at virke, og sendte derfor en mail til udviklerne bag.Nu har jeg fået følgende svar på mail:Hej Bjarne,Gratis versionen har desværre en bug som medfører at projektet ikke loades korrekt. Du er velkommen til at købe fuld version, og virker den heller ikke krediterer jeg naturligvis beløbet.Mvh MortenSå Thumps up herfra, så er det jo et forsøg værd, bare ærgerligt at det ikke fremgår mere tydeligt et sted at betalingsversionen virker, og gratisversionen ikke virker MERE. :):):) Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt at se at der stadig er interesse/brug for IRemote Viewer Android app'en, selvom jeg desværre ikke har foretaget opdateringer i et godt stykke tid.Jeg beklager at du ikke har fået svar på din mail Kristoffer, men du er velkommen til at sende den igen så fremt du stadig mener det er relevant.IRemote Viewer virker 100% med LAN og WAN (så fremt man har port forwardet korrekt), og kører på alle Android versioner (lige med undtagelse af Android 4.2, som jeg har testet idag... et fix er på vej).Mvh Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok