Hop til indhold

Udvidelse af ihc


Recommended Posts

Hej alleJeg har en eksisterende IHC installation som jeg skal udvide med nogle lamper til min terrasse, samt en stik kontakt.Begge dele vil jeg gerne kunne styre via min ihc.Som jeg har forstået det så tilkobler man 3 ledet kabel til mit ihc output modul med fælles fase, og så nullerne til hver indgang, samt jord til jord spydet. Er det korrekt forstået?På forhånd mange tak for hjælpen.Ps. får en elektriker til at hjælpe mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alleSom jeg har forstået det så tilkobler man 3 ledet kabel til mit ihc output modul med fælles fase' date=' og så nullerne til hver indgang, samt jord til jord spydet. Er det korrekt forstået?[/quote']Ikke helt. Læs IHC manualen eller vejledningen til Outputmodulet.
Ps. får en elektriker til at hjælpe mig.
God idé, hvis ikke du selv har helt styr på tingene.
Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, nul skal ikke føres via 230V Output modulet. For tilslutning se evt: http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97588_04.pdfForbrugsgenstandens fase skal kobles på en af 230V udgangene på modulet. Nul skal kobles på en seperat nul-samle/forsyning-klemme for gruppen. Evt. jord skal kobles på en jord-samle/forsyning-klemme.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du må ikke skrive "evt. Jord"! En aktiv beskyttelsesleder SKAL fremføres og tilsluttes. Ved godt det ikke er emnet' date=' men snublede meget hårdt over den sætning :-)[/quote']Hvis dit hus er fra før 1963, må man udvide sin installation med op til 3 stikkontakter, uden aktiv jord. Her snakker jeg ikke om udv. Kontakter.
Link til kommentar
Del på andre sites

Du må ikke skrive "evt. Jord"! En aktiv beskyttelsesleder SKAL fremføres og tilsluttes. Ved godt det ikke er emnet' date=' men snublede meget hårdt over den sætning :-)[/quote']Hvis dit hus er fra før 1963' date=' må man udvide sin installation med op til 3 stikkontakter, uden aktiv jord. Her snakker jeg ikke om udv. Kontakter.[/quote']Ja der er ikke krav om at fremføre beskyttelsesleder i installationer fra før 1. april 1975 i den indv. inst. men det er naturligvis altid en god ide at gøre, og hvis man laver en stor renovering at hele huset, som også berører elinstallationen eller dele af den, er der faktisk krav om at den skal opfylde gældende krav. Hvis man fjerner den gamle gruppetavle for at udskifte den til IHC og der monteres nye indmuringsdåser og stikk. mm skal man naturligvis også skifte de sidste dele (kablerne). B) Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

Du må ikke skrive "evt. Jord"! En aktiv beskyttelsesleder SKAL fremføres og tilsluttes. Ved godt det ikke er emnet' date=' men snublede meget hårdt over den sætning :-)[/quote']Hvis dit hus er fra før 1963' date=' må man udvide sin installation med op til 3 stikkontakter' date=' uden aktiv jord. Her snakker jeg ikke om udv. Kontakter.[/quote'']Ja der er ikke krav om at fremføre beskyttelsesleder i installationer fra før 1. april 1975 i den indv. inst. men det er naturligvis altid en god ide at gøre, og hvis man laver en stor renovering at hele huset, som også berører elinstallationen eller dele af den, er der faktisk krav om at den skal opfylde gældende krav. Hvis man fjerner den gamle gruppetavle for at udskifte den til IHC og der monteres nye indmuringsdåser og stikk. mm skal man naturligvis også skifte de sidste dele (kablerne). B) Mvh Bjarne
Yes, men nu er det ikke lige en stor renovation at topic starter skal i gang med. Ville bare lige nævne det, fordi der blev påstået at den SKULLE med. Og ja, selvfølgelig er det god latin at få jord på.
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok