Hop til indhold

Helt fra bunden


 Share

Recommended Posts

Hejvil lige starte med at sige jeg er helt ny i IHC verden, men fik foræret en helt ny Virtual controller version 2 og 2 trådløse lampeudtag, og efter jeg kom til at sidde og læst om hvad man kan med den controller er det jo et must at gå igang med det :-)jeg har et hus der er bygget i 2000 og for ikke at starte med at skove hele min el installation, har jeg tænkt på at starte med at skifte alle lampe udtag og en del af stikkontakterne med wirelesse, så kan jeg jo stadig beholde mine alm. afbryder kontaker, og så er det jo jeg gerne ville høre eksperterne her om ikke det er måden at starte ud på, eller er jeg helt ude i hampen??et spørgsmål mere, jeg har idag gulvvarme i hele huset, styret af Danfoss trådløse rumfølere, kan disse arbejde sammen med LK wireless?håber i kan hjælpe mig igang :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejvil lige starte med at sige jeg er helt ny i IHC verden' date=' men fik foræret en helt ny Virtual controller version 2 og 2 trådløse lampeudtag, og efter jeg kom til at sidde og læst om hvad man kan med den controller er det jo et must at gå igang med det :-)jeg har et hus der er bygget i 2000 og for ikke at starte med at skove hele min el installation, har jeg tænkt på at starte med at skifte alle lampe udtag og en del af stikkontakterne med wirelesse, så kan jeg jo stadig beholde mine alm. afbryder kontaker, og så er det jo jeg gerne ville høre eksperterne her om ikke det er måden at starte ud på, eller er jeg helt ude i hampen??et spørgsmål mere, jeg har idag gulvvarme i hele huset, styret af Danfoss trådløse rumfølere, kan disse arbejde sammen med LK wireless?håber i kan hjælpe mig igang :-)[/quote']tillykke den blir du glad foristedet for wireless lampe udtag ville jeg skifte afbryderne til wireless kombi relæer så får du knapper til at styre dine scenarier varmestyringen i ihc virker ikke sammen med andre fabrikater og er trådførtmvh michael
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej MichaelTusind tak for svaret, det var lige hvad jeg havde brug for :-)Nu sidder jeg så og kigger på afbryder kontakter og der er jo nogen forskellige, men du skriver det skal være med relæ ikke, kan det passe det er den her jeg skal ha??1017044595Hilsen Birger

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej MichaelTusind tak for svaret' date=' det var lige hvad jeg havde brug for :-)Nu sidder jeg så og kigger på afbryder kontakter og der er jo nogen forskellige, men du skriver det skal være med relæ ikke, kan det passe det er den her jeg skal ha??1017044595Hilsen Birger[/quote']Ja lige præcis :-)
Link til kommentar
Del på andre sites

Helt perfekt :-)så lige en sidste ting' date=' så tror jeg at jeg er klar til at springe ud i det, min nye controller skal jo have noget 24v strøm, hvilken strøm modul skal jeg bruge hertil ??[/quote']LK har 2 at vælge imellem.72W LINKog15W LINKHvis du kun vil køre wireless, så det kun er controlleren der behøver 24V kan du godt nøjes med en 15W, men hvis du har planer om at integerere varmestyring, alarm osv. SKAL du vælge den 72W, da den anden så bliver overbelastet.Du kan se hvad de forskellige moduler og komponenter bruger af effekt i manualerne på LK's hjemmeside. Dertil skal du regne med ca. 2W pr. telestat til gulvvarmen, hvis du ønsker at integrere dette.
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igenså har jeg fået min strømforsyning og 4 kombi afbrydere så jeg har lidt og lege med... Men jeg er allerede redt i problemer :-( har skiftet min afbryder i køkkenet med en kombi afbryder på det tilhørende lampested hænger der 2 lamper med energispare pære i, når jeg så slukke på min afbryder slukker lyset også som det skal, men 1-2sek. efter begynder et at stå og blinke lyset...hvad sker der lige, kan ikke rigtig se jeg har gjort noget forkert, eller hvad??

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej IgenTror måske jeg har løst mit problem, men ved ikke om det er den rigtige måde, til tænd knappen har jeg brugt en programblok der hedder 4.1.16. Sluk alt - Fremkald Scenarie og sat den til 80% og til sluk knappen har jeg brugt den samme og sat den til 0%, grunden til eg kun sætter den til 80% i tænd er fordi ellers blinker min pærer helt vildt, jeg har vedhæftet et billede af hvordan jeg har sat det op, igen ved ikke om det er den rigtige måde på det.Noget sjov er efter jeg har sat det op virker knapperne ikke manuelt på afbryderen mere, nogen der har en ide her til ???Simulering-175e8cf5519669122ea94752be432ee1.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok