Hop til indhold

Nyheder fra LK.


 Share

Recommended Posts

mht beskrivelse af FB ændringer så er det korrekt at der i excel filen ikke står meget' date=' men det gør der i pdf´n.[/quote']Nååå ja - dér var jeg vist lidt for hurtig :)
‘Open for third party products’ er da spændende' date=' men mon ikke det bare er betegnelsen for at nu er der officielt mulighed for at få integration med andre systemer/produkter f.eks. Visility, Velux, Nilan, Zigza ( :cheer: ) mfl.Jeg tror ikke det betyder der frigives API´r.[/quote']Du har sikker ret :( ØV ØVKunne virkelig godt tænke mig fx en dokumenteret socket server istedet for det "hemmelige" SOAP diller daller L O R T :angry:
Link til kommentar
Del på andre sites

Da der ikke direkte stod noget specifikt om Nilan nogen steder i release noterne regnede jeg ikke med det var med denne gang og har derfor endnu ikke opgraderet.Og jvfr. tidligere indlæg og videoen omkring emnet ser det jo ud til der skal mere hardware til og det er jeg ikke umiddelbart indforstået med.

Link til kommentar
Del på andre sites

‘Open for third party products’ er da spændende' date=' men mon ikke det bare er betegnelsen for at nu er der officielt mulighed for at få integration med andre systemer/produkter f.eks. Visility, Velux, Nilan, Zigza ( :cheer: ) mfl.Jeg tror ikke det betyder der frigives API´r.[/quote']Du har desværre ret i den antagelse.CITAT fra LK: "Det er til partnere som B&O, Visility osv. Vi har lavet afkrydsningen, for at det skal være nemt at åbne og lukke API'et"Jeg havde ellers hørt noget andet fra LK for 2-3 måneder siden, men sådan skulle det åbenbart ikke være.[attachment=1946]Adgangskontrol.jpg[/attachment]
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Nå fik så snakket med Dan i Odense og set Nilan-IHC impelementeringen. Jeg kan med det samme sige det ikke bliver hos mig de får solgt endnu en controller/gateway til 22-2500 kr (+ moms) for at kunne sende op til 15 kommandoer fra IHC>Nilan anlæget. Der er INGEN kommunikation den anden vej fra Nilan>IHC så ingen mulighed for at anvende de indbyggede temp. sensorer, få besked når f.eks. filtervagten blinker eller lign. Kun tvangsstyring af Nilan.Der kommer måske en version der kan kommunikere begge veje, men det kræver en større gateway, for den valgte kan ikke skrive/læse alle de nødvendige registre ! Jeg tør knap nok gætte hvad den så koster, 35- 5000 ? Og så er der stadig kun tale om "dum" IHC integrering. Ikke noget med Eth./IP. :pinch: Der kommer formentlig en (simpel ?) FB ved næste opdate, der giver adgang til at stille de 4 output signaler korrekt, så det passer med de få "prædefinerede" modbus kommandoer der er understøttet i Gateway´n. Denne kræver forøvriget et specielt program (soft/firmware) som man kan rekvirerer hos LK, med mindre man har inversteret endnu flere kr. så man har deres programerings software og selv kan/vil skrive koden.Ingen tvivl om at jeg seriøst overvejer at få gang i produktionen af et "3.parts produkt" baseret på noget mere simpelt => billigere, i stil med Zigza og Kim Sylvania.Vedr. SMS modemet, tjaaaaa det er vel som det skal være. Har aldrig selv været bruger/fan af SMS så.....Fik ikke engang spurgt hvad det kommer til at koste, men det bliver formentlig dyrere end andre eksisterende/tilsvarende løsninger.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Vedr. Nilan - se modulSå lige denne på Schneider hjemmeside:Ny kobling:Som noget helt nyt deler PLC’en og LK IHC Control informationer over ethernet, og systemerne kan derfor supplere hinanden på områder, som hidtil ikke har været mulige. Dertil kommer at andre virksomheders produkter som varmepumper og vindues-styring ligeledes er koblet på det intelligente system.

Rel.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok