Hop til indhold

Problemer med at forbinde til controller.


z1terapi
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg har en controller med viewer, men jeg kan ikke længere åbne vieweren. Jeg har både prøvet via usb og over netværket. Jeg kan forbinde til controlleren med Visual uden problemer, og jeg kan også forbinde til den med Firmware loader gennem usb, men ikke på andre måder. Jeg bruger samme adresse som der forbindes til med Visual, så den er rigtig nok(http://192.168.1.30/). Jeg har prøvet med et krydset netværkskabel direkte til controller, det virker heller ikke. Jeg har for kort tid siden fået en Ipad, hvor jeg har installeret ihc app. Den forbinder uden problemer, og kan tænde/slukke kontakter og lys. Kan man resette controlleren eller et eller andet, der gør at jeg måske kan komme i kontakt med den igen?På forhånd tak.Venlig hilsen Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan altid prøve at tage strømmen til den i mindst 10 sek. Hvis du har batteri backup på controleren, skal du lige huske at pille batterierne fra også.Men inden da kan du fejlsøge lidt mere.Hvad er det præcist du ikke kan?Kan du slet ikke nå den med en browser, eller kan du f.eks. godt få fat på "forsiden", men ikke starte .jnlp filerne?Har du ændret på dit netværk, i forbindelse med din Ipad? LK's defination af internettet er stadigvæk alt som ikke er på samme subnet som controleren. Hvis du oprindeligt har sat din controler op til at den ikke må kunne tilgåes fra internettet, og du i forbindelse med din opsætningen af din Ipad har fået controleren flyttet til et andet IP subnet, så vil den nu tro at du kommer fra internettet, og så vil den ikke snakke med dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du også har prøvet at forbinde via usb, og dette ikke virker prøv at checke om usb driveren til controlleren er korekt installeret. Prøv også om denne her treat hjælper.http://www.ihc-user.dk/index/fejlrapportering/hardware/kan-ikke-fa-adgang-til-controller-via-usbHar du ændret porten 80 til noget andet i IHC administrator?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan huske at jeg for noget tid siden var inde og kigge på den port, men jeg mener ikke at jeg ændrede den. Det er under alle omstændigheder ikke noget jeg har skrevet noget steder :-(Linket hjælper mig ikke alverden, synes jeg har prøvet de forskellige ting. USB driveren står til at være en schneider enhed, så jeg tror den er god nok. Jeg kan jo også godt forbinde med firmware loader via USB./Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan huske at jeg for noget tid siden var inde og kigge på den port' date=' men jeg mener ikke at jeg ændrede den. Det er under alle omstændigheder ikke noget jeg har skrevet noget steder :-(Linket hjælper mig ikke alverden, synes jeg har prøvet de forskellige ting. USB driveren står til at være en schneider enhed, så jeg tror den er god nok. Jeg kan jo også godt forbinde med firmware loader via USB./Thomas[/quote']Jeg er ved at være lidt blank på hvad der kan være problemet, med alle de ting der virker. Jeg synes det tyder mere og mere på et PC problem. Du har ikke noget FW på PC'en som du kan slå fra?
Link til kommentar
Del på andre sites

Du skriver IP adressen er 192.168.1.30 er du sikker på du har ændret den og den ikke er default indstillingen 192.168.1.3 (eller var det en tastefejl i indlæget)Kan du få fat i controller "forsiden" (den blå billede med menuerne) ?Fra LAN ? USB ?Hvis ja er det så kun Sceneview du ikke kan få adgang til eller det alle menu punkter ?Hvis du kan få adgang til administrator siden så check ALLE dine indstillinger står korrekt: Brugere, netværk, DNS og rettigheder udner adgangskontrol. Du skriver du kan få fat i controlleren med Visual og Firmware update via USB. Så tag en backup i Visual og noter alle tællere manuelt ned, hvis du har nogle. Prøv så at lægge denne defalut/reset firmware på. Bemærk ALT slettes. Ude_lys.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis nu det er porten der er ændret' date=' så vil det heller ikke virke med USB. Vel? /thomas[/quote']USB er port løst, så en port ændring bør ikke have indflydelse på USB. Det er kun IP som kræver port nr. Såvidt jeg husker er USB url'en http:// usb Selvfølgelig uden mellemrum, men ellers det konverteret til et link her. :angry: Fra en god gammel windos XP kan du også prøve "telnet 80" fra en kommando linie. Telnet er i.flg. mikeysoft en usikker måde at kommuniker på, så derfor har de fjernet den fra de senere windos versioner.Hvis controleren svare skal dit kommando linie vindue rydes for alt tekst, og du vil have en blinkende cursor i øverste venstre hjørne. Hvis du kan dine HTTP GET kommandoer, vil du nu have en udemærket tekst baseret web browser. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har prøvet at smide denne reset firmware på, og den skriver at det er en succes, men hvis jeg efterfølgende forbinder igen med firmwareloader , står den stadig til at køre fw 2.7.144. Altså er der ikke sket en bjælde :-((Jeg har prøvet om der er noget der har ændret sig mht. at åbne administrator vinduet, og det kan jeg stadig ikkeOPDATERING... Efter lidt tid, og nogle forgæves forsøg, åbnede den pludselig for administrator vinduet. Mit projekt er nu at få det hele tilbage på sporet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er det oppe at køre igen. Godt man ikke har flere Wireless dimser installeret :-).Det værste er at kodetastaturet gik over i at lyse med den røde lysdiode. Jeg kunne heldigvis finde "superkoden", men det endte med at blive en ny kode vi bruger, da jeg ikke kunne få lov at ændre koden på plads 1. (Og den virkede tilsyneladende ikke)Ungerne er smidt i seng, så det skabte kun lidt problemer da alarmen gik igang og lyset tændte på deres værelser.....Tusind tak for alle bidragene. De er guld værd, når man er stødt panden mod muren :-)Venlig hilsen Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

Telnet er i.flg. mikeysoft en usikker måde at kommuniker på' date=' så derfor har de fjernet den fra de senere windos versioner.quote']Til info har de bare fjernet den fra standard installationen. Hvis du går ind under " slå Windows-funktioner til eller fra" kan du tilføje Telnet klient.
Det ved jeg godt, men programmet fylder kun et par kilo, kan ikke misbruges af hacker, og gør ingen skade, så hvorfor overhovedet fjerne det fra standard installationen. Der er mange andre ting som jeg synes er mere relevant at fjerne.
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok