Hop til indhold

IHC Net kabler


Recommended Posts

HejsaVi har bygge et nyt hus og fået lagt IHC net ind, der er blevet brugt følgende kabler:IHC Net® Basic Installationskabel S/STP LSFROH 4x2xAWG23, Båndbredde: LAN 600 MHz, CATV 900 MHz. Det er lavet med dobbel udtage i alle rum.Så mit spørgsmål er om det kable kan køre 1 Gbps eller flere ?. (har en nas server som skal køre på hjemmenette) Har sat en switch ind mellem mine udtag i teknik skab (en billiger løsning end IHC gigabyte switch. Og nu siger min pc netkort at den er på giganet, men .......... er den nu også det ????Søren Winneche

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej IHC Net (Basis og "det rigtige") er nærmest Class F kabler og alså cat. 7:http://en.wikipedia.org/wiki/Class_F_Cablehttp://donutey.com/ethernet.phpDu burde uden problemer kunne kører 1 Gb/s på installationen og 10Gb/s burde også kunne hvis det er lavet ordentligt.Det abilg sagde var at man kan kører 1Gb/s på så lav en kabelkategori som ren cat.5 hvis du anvender 1000BASE-T standarden og bruger alle 4 par.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har bygge et nyt hus og fået lagt IHC net ind' date=' der er blevet brugt følgende kabler:IHC Net® Basic Installationskabel S/STP LSFROH 4x2xAWG23, Båndbredde: LAN 600 MHz, CATV 900 MHz. Det er lavet med dobbel udtage i alle rum.Så mit spørgsmål er om det kable kan køre 1 Gbps eller flere ?. (har en nas server som skal køre på hjemmenette) Har sat en switch ind mellem mine udtag i teknik skab (en billiger løsning end IHC gigabyte switch. Og nu siger min pc netkort at den er på giganet, men .......... er den nu også det ????Søren Winneche[/quote']LK har mange forskellige IHC Net kabler. Hvad der reelt er af forskel på dem er det endnu ikke lykkes mig at finde ud af.Jeg vil anbefale dig at du beder din elektriker om at fremsende den test rapport han skal lave på IHC Net installationen. Af den vil de fremgå hvilken Cat dine kabler og stik er godkendt efter.En korrekt udført IHC Net installation skal være mindst CAT5e, mens en IHC Net Basis installation kun er CAT5, grundet at IHC Net fordeleren snupper 2 par til TV og telefoni.
Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har bygge et nyt hus og fået lagt IHC net ind' date=' der er blevet brugt følgende kabler:IHC Net® Basic Installationskabel S/STP LSFROH 4x2xAWG23' date=' Båndbredde: LAN 600 MHz, CATV 900 MHz. Det er lavet med dobbel udtage i alle rum.Så mit spørgsmål er om det kable kan køre 1 Gbps eller flere ?. (har en nas server som skal køre på hjemmenette) Har sat en switch ind mellem mine udtag i teknik skab (en billiger løsning end IHC gigabyte switch. Og nu siger min pc netkort at den er på giganet, men .......... er den nu også det ????Søren Winneche[/quote'']LK har mange forskellige IHC Net kabler. Hvad der reelt er af forskel på dem er det endnu ikke lykkes mig at finde ud af.Jeg vil anbefale dig at du beder din elektriker om at fremsende den test rapport han skal lave på IHC Net installationen. Af den vil de fremgå hvilken Cat dine kabler og stik er godkendt efter.En korrekt udført IHC Net installation skal være mindst CAT5e, mens en IHC Net Basis installation kun er CAT5, grundet at IHC Net fordeleren snupper 2 par til TV og telefoni.
Til Ihc net anbefales der KUN Lk's Ihc net kabel og intet andet end det Overtog for nogle År siden et "dødsbo" af et hus, efter at en anden elektriker var gået konkurs, og han havde trukket og monteret alle kabler i kat 6a, telefon og netvæk virker fint, men antennen virkede ikke tilfreds stillende, der meget grynet billed og streger hen over skærmenEfter en kort samtale med Lk, som forklarede virkemåden af antenne delen, blev alle kabler skriftet og der efter var der ingen problemer
Link til kommentar
Del på andre sites

Til Ihc net anbefales der KUN Lk's Ihc net kabel og intet andet end det
En ting er hvad der anbefales' date=' noget andet er hvad der virker i praktis. Selvfølgelig anbefaler LK kun IHC Net kabler til IHC Net, alt andet vil da være underligt. Dertil kommer at de næppe har testet deres andre kabler på samme måde som de har testet IHC Net, da de jo ikke forventer at der skal leveres tele og TV over dem.
Overtog for nogle År siden et "dødsbo" af et hus' date=' efter at en anden elektriker var gået konkurs, og han havde trukket og monteret alle kabler i kat 6a, telefon og netvæk virker fint, men antennen virkede ikke tilfreds stillende, der meget grynet billed og streger hen over skærmenEfter en kort samtale med Lk, som forklarede virkemåden af antenne delen, blev alle kabler skriftet og der efter var der ingen problemer[/quote']Problemet med antenne signalet er at det er ligeglad med hvad det er for et kabel du bruger, sålænge at det kan håndter frekvenser fra 65-1000MHz uden at der er for meget støj eller dæmpning. Man kan sagtens find CAT3 kabler og stik som kan overholde dette, men du kan også sagtens finde CAT7 kabler og stik som ikke kan. CAT5e kabler og stik skal f.eks. kun testes op til 200MHz, hvilket er nok til Gigabit på PDS kabler.
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok