Hop til indhold
  • 0

Router i andet rum end tavlen


PhillipS
 Share

Spørgsmål

Hej alleNu har jeg forgæves forsøgt at få dette til at virke, men må nu krybe til korset og bede om hjælp - håber på, at det kan lade sig gøre :-)Jeg har en IHC Net Basic i lejligheden - lad os sige i Rum 1.I Rum 2 har jeg koblet min trådløse router på fra Telia (lad os kalde stikket i væggen for Stik 2), hvor min stationære PC også står.I Rum 3 står TV og mediecenter - lige foran Stik 3 - og er pt. ikke koblet på internettet og netværket.Mit spørgsmål er nu, hvilke kabler, jeg skal bruge hvor (i Rum 2/Stik 2 og Rum 3/Stik 3 og i Rum 1) for at få TV og mediecenter på nettet, når routeren står i Rum 2?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Hej alleNu har jeg forgæves forsøgt at få dette til at virke' date=' men må nu krybe til korset og bede om hjælp - håber på, at det kan lade sig gøre :-)Jeg har en IHC Net Basic i lejligheden - lad os sige i Rum 1.I Rum 2 har jeg koblet min trådløse router på fra Telia (lad os kalde stikket i væggen for Stik 2), hvor min stationære PC også står.I Rum 3 står TV og mediecenter - lige foran Stik 3 - og er pt. ikke koblet på internettet og netværket.[b']Mit spørgsmål er nu, hvilke kabler, jeg skal bruge hvor (i Rum 2/Stik 2 og Rum 3/Stik 3 og i Rum 1) for at få TV og mediecenter på nettet, når routeren står i Rum 2?
IHC Net Basic enheden indeholder ikke nogen switch, så den skal forsynes fra en switch med 8+1 porte, og switchen skal forsynes fra din Telia router.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Det er helt almendelige patch kabler' date=' cat5 kan gøre det, da ihc net basic max kan køre 100Mbit.[/quote']Det er rigtigt datamæssigt kan der max køres 100Mb, men hvis der også skal ses TV er det nok en god idé med lidt bedre patch kabler en bare kat5.Hvis installationene er lavet med skærmet IHC-net kabel, ville jeg minimum anvende skærmet kat6 patchkabler. (og bedst kat7 eller LK´s IHC net patchkabler)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som jeg læser det er der tale om kabler mellem router og IHC net, samt switch og IHC net. Hvis det er korrekt forstået, er CAT5 nok, også selv om IHC net er lavet med skærmede kabler.Havde der været tale om patch kabler hvor der senere blev splittet ud i data og TV/Radio signal, vil CAT7 med skærmede par have været det rigtige valg.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok