Hop til indhold
  • 0

Foreslag : Fortæl om din ihc installation ?


Morten Skov1354922297
 Share

Spørgsmål

Har længe tænkt på at det kunne være fedt at høre lidt om hvad i andre havde lavet af fede ting i jeres IHC installation.Det kunne give andre lidt inspirationer til deres installationer.Kan jo selv starte med nogle af mine Idéer til min installation som jeg er igang med :)- Fugt måler i Kælderen som kan tænde en affugter.- Andriod Tablet med Flash styring af IHC (Selvbygget udgave af Visility Board)- Styring af IHC Alarm via Iphone (så IHC Kode panel ikke er nødvendigt)- Gas Alarm med mulighed for lukning af Gas Hane.- Pakke / Brev indikator til Postkasse.Dette er alt sammen ting jeg er igang med, så må vi se om det ikke lykkedes.

Link til kommentar
Del på andre sites

21 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Ang. denne: Andriod Tablet med Flash styring af IHCHar du nogle screendumps af hvordan denne ser ud' date=' mht. interface - er igang med det samme til Ipad, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal sætte det op, og hvad den skal kunne![/quote']Du skal i hver fald nok starte med at droppe idéen om at benytte flash til iPad... ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Ang. denne: Andriod Tablet med Flash styring af IHCHar du nogle screendumps af hvordan denne ser ud' date=' mht. interface - er igang med det samme til Ipad' date=' men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal sætte det op, og hvad den skal kunne![/quote'']Du skal i hver fald nok starte med at droppe idéen om at benytte flash til iPad... ;)
kommer an på om den er jail breaket, så skulle man iflg hvad jeg har fået oplyse kunne instalere flash..
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Har længe tænkt på at det kunne være fedt at høre lidt om hvad i andre havde lavet af fede ting i jeres IHC installation.Det kunne give andre lidt inspirationer til deres installationer.Kan jo selv starte med nogle af mine Idéer til min installation som jeg er igang med :)- Fugt måler i Kælderen som kan tænde en affugter.- Andriod Tablet med Flash styring af IHC (Selvbygget udgave af Visility Board)- Styring af IHC Alarm via Iphone (så IHC Kode panel ikke er nødvendigt)- Gas Alarm med mulighed for lukning af Gas Hane.- Pakke / Brev indikator til Postkasse.Dette er alt sammen ting jeg er igang med' date=' så må vi se om det ikke lykkedes.[/quote']- gulvarme styring - føler i hver rum.- Senarie lys - "se tv lys" "spise lys" "gøre rent lys" etc...- Lys dæmper på alt lys hele huset, også led spots..- Fuld skal sikring, med en indgang pr vindue/dør.- Åbne lukke at garage porte. styret fra den lille runde fjeren betjening.- Tænde slukke for alarm fra den lille runde fjern betjening.- alle stik kontakter er uden tænd sluk knap, men kun en "grise tryne" og der er altid to ved siden af hinanden, hvor den højre bliver slukket når alarmen aktiveres.- gulvarme har ikke nat sænkning, men har en ude af huset funktion, så temp sænkes når men forlader huset ifm længere fraværd ferie weekend besøg et...- gulvarme styring hægtet sammen med solvarme anlæget da denne er et kombi anlæg der også laver rum varme, når der er over produktion bliver rumvarmen hævet 1,7 grader, således man akumulere overskuds varme i beton gulv massen.- Post melder.- Sluk gasfyr funktion- Timer sluk af lys, tryk på knap og lys slukket efter x min, således der er lys i stue-gang-trappe, til man er kommet i seng.- pause styring af genvex, evt ifm alarm aktivering
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Ang. denne: Andriod Tablet med Flash styring af IHCHar du nogle screendumps af hvordan denne ser ud' date=' mht. interface - er igang med det samme til Ipad' date=' men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal sætte det op' date=' og hvad den skal kunne![/quote''']Du skal i hver fald nok starte med at droppe idéen om at benytte flash til iPad... ;)
kommer an på om den er jail breaket, så skulle man iflg hvad jeg har fået oplyse kunne instalere flash..
Men hvorfor dog vælge at starte ud med en teknologi der er på vej ud!!!Og så tilmed dedikeret til en iPad der pr design ikke er beregnet til at køre flash.. :ohmy: Såh jo - drop idéen med flash...
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Ang. denne: Andriod Tablet med Flash styring af IHCHar du nogle screendumps af hvordan denne ser ud' date=' mht. interface - er igang med det samme til Ipad' date=' men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal sætte det op' date=' og hvad den skal kunne![/quote''']Du skal i hver fald nok starte med at droppe idéen om at benytte flash til iPad... ;)
kommer an på om den er jail breaket, så skulle man iflg hvad jeg har fået oplyse kunne instalere flash..
Men hvorfor dog vælge at starte ud med en teknologi der er på vej ud!!!Og så tilmed dedikeret til en iPad der pr design ikke er beregnet til at køre flash.. :ohmy: Såh jo - drop idéen med flash...
Hvad er det for noget pjat du skriver med at ipad ikke er designet til at køre flash ?Apple har valgt ikke at gøre det muligt at installere flash på den, ikke fordi den ikke er designet til det, men fordi de mener at det bruger for meget strøm og recurserhttp://www.engadget.com/2010/07/07/how-to-install-flash-on-your-jailbroken-ipad-for-real/
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja det er søreme fint... :SDe har jo netop ikke bare glemt at installere det.Som de selv skriver, så kører det ikke flydende, så måske det var et klogt fravalg...Der er jo også andre og bedre teknologier. Så lad os se hvor meget Flash der er tilbage om et par år...Synes da allerede det er godt på vej retur.Men du vil altså ANBEFALE, at man vælger at basere det på Flash når det skal køre på iPad???Jeg kunne da godt tænke mig at høre dine argumenter for det valg...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jeg vil også lige tillade mig at komme med en lille kommentar mht Ipad/Flash B) TMDK siger jo ikke han vil køre Flash på sin Ipad, men at han gerne vil se hvorledes andre screendumps ser ud så han kunne lave noget lignende til Ipad.Disse kunne så være lavet i Flash eller noget helt andet.

Ang. denne: Andriod Tablet med Flash styring af IHCHar du nogle screendumps af hvordan denne ser ud' date=' mht. interface - er igang med det samme til Ipad' date=' men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal sætte det op, og hvad den skal kunne![/quote'']Du skal i hver fald nok starte med at droppe idéen om at benytte flash til iPad... ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Ja det er søreme fint... :SDe har jo netop ikke bare glemt at installere det.Som de selv skriver' date=' så kører det ikke flydende, så måske det var et klogt fravalg...Der er jo også andre og bedre teknologier. Så lad os se hvor meget Flash der er tilbage om et par år...Synes da allerede det er godt på vej retur.Men du vil altså ANBEFALE, at man vælger at basere det på Flash når det skal køre på iPad???Jeg kunne da godt tænke mig at høre dine argumenter for det valg...[/quote']Jeg "ANBEFALER" ikke noget.. Men som jeg læser det så har TMDK allerede en iPad i forvejen, og hvorfor så ikke bruge den, hvis overhoved muligt ?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Dette var så ikke lige frem ideén med denne tråd her !Et venligt råd, min Elektriker/Webintegrator startede med at bygge systemet i flash/php for at opnå de ønskede muligheder og effekter. Jeg er it tekniker og har undersøgt sagerne, derfor blev valget android da det understøttede flash, grunden er så såre simpel at alle de Pad's / tablets der findes på markedet til rimelige priser ganske enkelt ikke er kraftige nok til at afvikle flash videoer osv, det er derfor at Apple valgte ikke at integrere funktionen i deres produkt, da de mener at hvis det kun fungere halvt kan det være ligemeget. I Mit tilfælde skal jeg ikke lave fine animationer eller noget vildt derfor kan en tablet med android godt klare dette.Har en Apple ipad2 men vil ikke bruge krudt på at lave den om bare fordi den skal kunne flash, det er jo min holdning og hvis andre mener de vil spilde tid på det og bøvle en masse efter hver update så fred være med det.Line-web (min elektriker/webintegrator) smider nok screendumps op når han mener de er udviklet nok :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Dette var så ikke lige frem ideén med denne tråd her !Et venligt råd' date=' min Elektriker/Webintegrator startede med at bygge systemet i flash/php for at opnå de ønskede muligheder og effekter. Jeg er it tekniker og har undersøgt sagerne, derfor blev valget android da det understøttede flash, grunden er så såre simpel at alle de Pad's / tablets der findes på markedet til rimelige priser ganske enkelt ikke er kraftige nok til at afvikle flash videoer osv, det er derfor at Apple valgte ikke at integrere funktionen i deres produkt, da de mener at hvis det kun fungere halvt kan det være ligemeget. I Mit tilfælde skal jeg ikke lave fine animationer eller noget vildt derfor kan en tablet med android godt klare dette.Har en Apple ipad2 men vil ikke bruge krudt på at lave den om bare fordi den skal kunne flash, det er jo min holdning og hvis andre mener de vil spilde tid på det og bøvle en masse efter hver update så fred være med det.Line-web (min elektriker/webintegrator) smider nok screendumps op når han mener de er udviklet nok :)[/quote']nej, er jeg klar over.. men nu har jeg også givet 10-12 eksempler på hvad jeg planlæger til min ICH .. ;o)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Intelligent ringeklokke:Om dagen ringer klokken, når der trykkes ved døren - om natten blinkes i stedet med lyset i stuen/køkkenet/soveværelset (evt. der hvor der sidst har været bevægelse)Udelys:I et bestemt tidsrum (f.eks. 15-23 og 6-9) tænder det udvendige lys dæmpet langt ned i styrke (hvis der vel og mærke er mørkt nok). Hvis en PIR-sensor detekterer bevægelse, går lyset op på fuld styrke i X antal minuttet, for derefter at dæmpe ned igen. Udenfor det satte tidsrum tænder lyset naturligvis også ved bevægelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

så er der styring af brugs vands cirkulering så den kun køre når der er nogle ved vandhaneren.af centralstøvsugeren selv tænder lyset på 100% i det rum man har suge udtaget i.At Pc kan tændes ved at sende en email (så man kan til gå fjernskrive bord) (jeg skal lige lave et setup så der også bliver slukket helt for pc'en når den er lukket ned igen).Sluk af switch når der ikke er pc tændt (IHC er sat lige til router).sætte varmsvandsbeholder over på el-patron når stokkeren er gået ud.Sættet laver temp i vvb. når ver køres på elpatron og vendte med elvarme når solvarmen køre.Og løbelys i hele huset :whistle: jeg skal også til at lave en lille leg til ungerne (find den blinkene kontakt/ lampe og tryk på knappen) :woohoo: også kan man jo altid lave løbe lys i hele huset (men kun når kone er alene hjemme :evil: ).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
En anden lille voksen feature du kan lave er: Sexalarm :woohoo: :pinch: :silly: :blink: Altså bruge dine PIR sensorer til at blinke med lyset i soveværelst' date=' hvis der er nogen af de små poder på vej.... ;):P[/quote']ØV så var jeg alligevel ikke den først med den ide, skulle endelig være en del af IHC Standard Hus :laugh: det er da en funktion som vil kunne sælge nogle IHC installationer :woohoo:
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Her er et par af mine funktioner/projekter:Sluk alt ved Total alarm aktivering ( dejligt om morgen når det skal gå stærkt )Velkommen hjem lys ved Total alarm deaktivering - skumrings relæ betingetStyring af garageporte via tryk ( perfekt med IHC Iphone App ) Deaktivering af garageporte ved "skalsikring aktiv" & "Total alarm" ( tyveknægte køber jo også elektronik på ebay )Tænd af radio på badeværelse ved tænd af loftlys mellem 6:00 - 8:00Autosluk af lys på badeværelse efter 40 min ( så ved du om tiden er løbet fra dig )Tænd af Spejlvarme på badeværelse ved høj fugtighed / genvex anlæg på høj ( ikke implementeret endnu pt. tænder spejlvarme mellem 6:00-9:00 ved loftlys aktivering )Genvex på høj ved aktivering af centralstøvsuger ( ikke implementeret )Genvex på høj ved aktivering af emfang ( ikke implementeret )Genvex på høj fra kl. 15:00-16:00 hvis genvex udsugnings temperatur over 25C betinget af udendørs temperatur ( behaglig temp / luft i huset når alle kommer hjem )Badeværelses lys på 40% fra kl. 0:00 - 6:00 eller 100% ved langt tryk ( så bliver du ikke helt vågen når du skal ud og lade vandet om natten )Tvangs optagelse af videoovervågningskamera ved ringklokke aktivering.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
- Andriod Tablet med Flash styring af IHC (Selvbygget udgave af Visility Board)
Se det er en fed ide, Visility Dash Board ville jeg gerne eje men $$$$ synes jeg ikke om, vil heller have en tablet hængende ude i køkkenet som også kunne bruges til andet også. Kan Samsungs Galaxy S 10.1 endelig ikke åbne IHC SceneView??? WebSceneView gør det nemlig bare ikke for mig...
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Vinterstue: havelys tændes på pir. sammen med springvand. Juletræslys - slukker til midnat med mindre der er bevægelse. alt manuel tænt, slukker automatisk med mindre pir siger at der stadig er personer i stuen. Kondensfjerner i loftvinduerne (stort program, der tager højde for sommer/vintertid, temperatur, lys/mørke og selvfølgelig manuel kørsel)Cirkulationspumpe på terassen køre kun i vinterhalvåret. (Lang gulvvarme streng)Ude:Port på nøglering.Græsplæne robot bor i skur med mini port der åbner og lukker.Pir tænder lys i garage og tænder springvandet i haven.Baggang:Alarm der også tændes/slukkes på nøglering.Postkasse indikering.Lydkort der siger, der er post, alarm er slået til, husk at slå alarm fra, gentag tryk for aktivering af garage, døre/vinduer står åben, velkommen hjem(person - nøglering), brand, m.m.Prioteringsprogrammet til de 28 lyde i lydkortet, har taget mange mange timer at lave.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har lavet følgende løsninger, udover noget at det der er nævnt:*Lukker automatisk garageport efter 5 min alarm er tilkoblet. (Konen glemmer tit at lukke porten når kun køre)*Sender en mail, hvis robotplæneklipper ikke kommer tilbage til ladestationen efter 60 minutters klipning.*Tilkoble/frakoble forhave for robotplæneklipper*Køre automatisk markise ind om aftenen.*Køre automatisk markise ind hvis det blæser (ikke implementeret)*Køre automatisk markise ud til tørring, hvis den var våd ved indkøring (ikke implementeret)Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok