Hop til indhold

Visility?? Nej vel!


Recommended Posts

Hej,Jeg har kikket lidt på de .NET eksempler der ligger herinde. Primært MikkeIS' PHP.Jeg har ikke lige fundet ud af hvorvidt det giver en lækkert visuel fremtoning, som Visility løsningen.Er der nogen der kan vise nogle fede løsninger frem (med screenshots)??Jeg har IHCRemote til iPad/iPhone, men det er jo ikke ligefrem visuelt, men blot en mulighed for remote control, som jo også er godt nok. Jeg vil bare gerne have den visuelle effekt, som f.eks. SceneView kan give. WebSceneView er ikke særlig lækker, da den ikke opdatere status (on-the-fly), og man skal ind i en underdialog for aktivere tryk osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej IHCrocksJeg tror ikke at du skal forvente at der er nogen, der laver ny software til erstatning for SceneView. Visility løsningen er lækker, men grundlæggende tages der jo udgangspunkt i SceneView, så hvis man synes det er for dyrt, så kan man jo selv kan skrue noget sammen med en Pc og trykfølsom skærm.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja præcis, og det var også det jeg forsøger at få nogle eksempler på.Hvorvidt folk så er villig til, at dele deres hjemmeudvikling må tiden jo så vise. Men det synes jeg ikke plejer at være noget problem i et community som dette.Så derfor ville jeg gerne se, hvad folk har lavet. Lidt ala "Vis mig din IHC tavle".

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er selv webudvikler og arbejder lige nu på en brugerflade kun tilrettet iPad og IphoneVil meget gerne vise det frem men først når dette er mere færdigt!Ønsketænkningen med dette ville være at jeg ville kunne lytte på alle ændringer og så alle ændringer i udgange vil være "up to date" on-the-fly - med samme response-tid som controllern selv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej TMDK Når du skriver 'Ønsketænkning' så går jeg ud fra at det pt. ikke fungerer med on-the-fly opdatering, og det er også lidt kringlet at lave hvis det er traditionel web-udvikling uden brug af java, silverlight eller flash.Nu ved jeg ikke hvilken teknologi du benytter, men i ASP.Net kan man lave asynkrone javascriptkald til service-enablede Web Services, og på den måde have elementer i brugerfladen der opdateres on-the-fly. Den web service som IHC controlleren udstiller er dels ikke service enabled, dels ligger den i et andet domæne, så javascript kald vil ikke være tilladt af sikkerhedsmæssige årsager (cross-site-scripting). Det er derfor nødvendigt at lave sin egen lokale Web Service der kan benyttes til dette formål.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er klart at jo flere lag man skal kommunikere gennem, desto langsommere vil det blive, men ønsketænkning er det ikke, og man kan sagtens lave noget der fungerer lige så hurtigt som hvis man benytter vieweren (som man rettelig bør sammenligne med)Hvis man ved hver opdatering skal hente status for alle ind- og udgange, så tager det lang tid.Den måde som vieweren kommunikere på er, at 'abonnere' på de ind- og udgange der pt vises på skærmen (alt andet er overflødigt). At 'abonnere' betyder i denne forbindelse at man opretter en liste af de ønskede ResourceID'er og derefter kalder en metode og angiver et tidsinterval for timeout. Hvis der er en af de angivne ResourceID'er der skifter status, så returnerer metoden svar med det samme, ellers venter den til tiden udløber, og returnerer tomt svar. Herefter kalder man metoden igen og igen. På den måde implementeres asynkrone kald til controlleren, og det svarer altså så hurtigt at jeg ikke kan se forskel.Hvis nogen ønsker at få teknikken uddybet nærmere, så opret en ny tråd, og jeg skal gerne svare.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder jo meget godt.Men "med samme response-tid som controllern selv" tænker jeg i få mSek (i hvert fald mindre end 50 mSek.).Jeg er dog skuffet over hvor "live" at iPhone er på fx wireless dimmer. (men også digitale...)Der kan godt gå 1 sek. (i sjældne tilfælde lidt længere...) fra man vælger et niveau og til at dimmer ændrer sig.Egentlig ville man jo gerne have, at man kan flytte slideren og så følger lyset helt analogt.Jeg ved ikke med hvilken teknologi at iPhone kommunikerer. Men tænker at det er det samme som viewer?@u2pia: Kan man lave sit eget system, så det vil have bedre performance?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad angår responstid på wireless dimmere så er der flere forhold der gør sig gældende.Når man sender en kommando til en dimmer så er det den ønskede lysstyrke og rampetiden (hvor lang tid den skal være om at skifte). Jeg er ikke helt sikker på hvad der sker hvis rampetiden er 0, men det må komme an på en prøve.Det må alt andet lige betyde at der i selve dimmeren er en forsinkelse, og den kan være yderligere forstærket af hvis rampetiden angives til fx 2 sekunder.Når man implementerer en slider, så er der sikkert også lagt en forsinkelse ind her, således at der ikke sendes 100 kommandoer, blot fordi man flytter slideren fra 0 til 100 i løbet af et splitsekund. Jeg kunne forestille mig at der er lagt en forsinkelse ind, således at der ventes til slideren har stået stille i fx 1 sekund, før en kommando sendes afsted.Jeg vil tro at iPhone kommunikerer via web services på samme måde som vieweren, så umiddelbart er det rimeligt at forvente, at svartiderne er de samme. Hvis ikke, så skyldes det iPhone implementeringen.Jeg har ikke rodet så meget med dimmere, men jeg har da fået anskaffet mig en wireless, og det kunne da være sjovt at prøve at se om man kan lave noget der performer ordentligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Til yderligere inspiration faldt lige over en anden fed frontend der viser en boligs energiforbrug:Doc1.docbwired.JPG[/attachment]Det har måske ikke så meget med LK´s IHC at gøre men det er da Inteligent House Control i sin ultimative form. Jeg tror ikke engang Bill Gates har så megt i sit. Det eneste der mangler er personlig styring/regulering af lys og lyd i rummene efter behov vha trådløse tags (Bluetooth/RFID) monteret i personernes tøj. Det skulle Bill have i sit :woohoo:

post-2618-13549257489741_thumb.jpg

post-2618-13549257489951_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har nu fået optimeret koden, så der går max. 1,1 sek. fra når en udgang bliver aktiveret til at det bliver vist på min iPad, er der nogle som har en hurtigere reaktionstid på deres script's ?Jeg har flyttet alle værdier ind i en MySql og henter dem derfra, da jeg gerne ville have at lige meget hvor mange brugere/ipads som var tilknyttet systemet ikke belaster controllern med forspørgselser!Men vil meget gerne høre hvad jeres svartider fra IHC controller er på, for at se om det er der vi lander med en form for ekstern API?

Link til kommentar
Del på andre sites

HejJeg er med på iden, hvis jeg kan hjælpe med noget siger i bare til.Jeg er p.t. ved at lave en total renovering af et gammelt hus.huset bliver udstyret med trådløs tryk, temperatur sensor, solvarme styrring, via IHCDet bliver ligledes instaleret Sonos musikstyrring system :)min plan er at konrolere det via en indbygget touch skærm.Ærgeligt at homeSeer http://www.homeseer.com/ ikke undstøtter IHC fuldt ud :(Ellers vil det være meget oplagt

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok