Hop til indhold
  • 0

Kommunikation med Controller


Lars Kristian Jensen
 Share

Spørgsmål

Hej eksperter. Min nabo og jeg har begge IHC og problemer med det. Han pga. fejl på systemet, og jeg pågrund af, at røgalarmen hyler hele tiden efter el nebrud i forbindelse med skybruddet.Han har Visual 1 controller og jeg har visual 2. Derfor er det jo nærliggende at starte med hans.Vi kan bare ikke komme i kontakt med den. Vi bruger USB-COM converter fra Belkin F5U109, jeg har hentet driver til den, og der er ingen konflikter. Jeg har sat det op tilBaud 38500, Databit 8, Paritet Ingen, Stopbit 1, Flow-styring ingen.Jeg har sat den i den comport, der står i Device manager.Jeg kan ikke få kontakt. Hent projekt er grå. Han skal have Visual 2 controller, men vi skal jo lige have læst programmet ud, så vi kan sætte korrekt op igen.Jeg glæder mig til at høre fra jer, om i kan komme med fiduser til at accesse controlleren.HilsenLars

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Hej eksperter. Min nabo og jeg har begge IHC og problemer med det. Han pga. fejl på systemet' date=' og jeg pågrund af, at røgalarmen hyler hele tiden efter el nebrud i forbindelse med skybruddet.Han har Visual 1 controller og jeg har visual 2. Derfor er det jo nærliggende at starte med hans.Vi kan bare ikke komme i kontakt med den. Vi bruger USB-COM converter fra Belkin F5U109, jeg har hentet driver til den, og der er ingen konflikter. Jeg har sat det op tilBaud 38500, Databit 8, Paritet Ingen, Stopbit 1, Flow-styring ingen.Jeg har sat den i den comport, der står i Device manager.Jeg kan ikke få kontakt. Hent projekt er grå. Han skal have Visual 2 controller, men vi skal jo lige have læst programmet ud, så vi kan sætte korrekt op igen.Jeg glæder mig til at høre fra jer, om i kan komme med fiduser til at accesse controlleren.HilsenLars[/quote']Prøv at ændre baud 9600
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej alle,så er jeg ved at være igennem jeres forslag.@lars-jacobsen den driver dur ikke til min Windows 7 maskine, og hjalp heller på min xp maskine. Kablet går lige igennem.@mwi jeg har prøvet at ændre til 9600, desværre også uden hjælp.@abildg vi har også prøvet at tage spændingen uden held desværre.Det bliver den tunge vej og købe et null modem kabel.Måske i kan svare på noget andet. controlleren blinker hurtigt, hvad betyder det?Vi sætter visual2 controller i og konfigurere fra starten, hvis ikke vi kan tilgå controlleren. vi krydser fingre :)HilsenLars

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nogle ældre seriel enheder kan ikke kommunikere via disse usb til seriel konvertere. F.eks. PLC styringer osv.Derudover kan nogle seriel enheder ikke bruges under windows NT 5.1 og op (Win XP, Vista, 7 osv.), grunden er at 9x (95, 98) skriver på en mere direkte måde til seriel porten.Jeg har løst problemer med PLC/Teleanlæg osv. ved at installere en Seriel til Ethernet server boxs (Moxa 5110) med success.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok