Hop til indhold
  • 0

PHP: Aflæsning af værdier fra funktionsblokke


janpolsen
 Share

Spørgsmål

HeyEr der nogen af jer, der har løsningen til at aflæse værdier fra f.eks.: Functions -> Lokaliteter -> Alarm -> 9.10 LK IHC Standard Tyverialarm -> Output -> Alarm startet viaDet skal helst være i samme stil som MikkelS' "API" og altså ikke igennem sceneview.På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det kode MikkelS har postet henter kun tryk, dimmere og udgange.Men det burde være muligt at tilrette koden, så du kan hente alt muligt andet også.Jeg har desværre ikke selv haft tiden til at bixe med dette (endnu)... Alternativt kan du lave en WebSceneView side med de værdier du vil hive ud.Og så screenscrape dette i php...Mener faktisk at have læst tråde, hvor denne teknik bruges til at lave temperaturlog...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Det kode MikkelS har postet henter kun tryk' date=' dimmere og udgange.Men det burde være muligt at tilrette koden, så du kan hente alt muligt andet også.Jeg har desværre ikke selv haft tiden til at bixe med dette (endnu)... Alternativt kan du lave en WebSceneView side med de værdier du vil hive ud.Og så screenscrape dette i php...Mener faktisk at have læst tråde, hvor denne teknik bruges til at lave temperaturlog...[/quote']eksempelvis denne: http://www.ihc-user.dk/forum/udvikling/microsoft-net-api/sdk/udlse-vrdier-fra-ihc-til-php
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mange tak for svarerne, men som jeg skriver (eller i hvert fald prøvede på at skrive B) ), så skal det være udenom sceneview/websceneview.Jeg har allerede fået dumpet samtlig information fra .vis-projektet ned i en database, så jeg har al mulig information og id'er til rådighed - jeg mangler dog nogle "runtime" values for funktionsblokkene.NB: Jeg har endnu ikke kigget på det er linket til i jeres svar, men ud fra teksten ser det ud til, at de benytter sig af websceneview.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Mange tak for svarerne' date=' men som jeg skriver (eller i hvert fald prøvede på at skrive B) ), så skal det være udenom sceneview/websceneview.Jeg har allerede fået dumpet samtlig information fra .vis-projektet ned i en database, så jeg har al mulig information og id'er til rådighed - jeg mangler dog nogle "runtime" values for funktionsblokkene.NB: Jeg har endnu ikke kigget på det er linket til i jeres svar, men ud fra teksten ser det ud til, at de benytter sig af websceneview.[/quote']Ja - tænkte det nok...Men det kunne jo være du ikke havde tænkt på WEB sceneview... ;) Ultimativt kan det alligevel ende med at blive løsningen... :P Vi kan også håbe MikkelS melder sig under fanerne... B)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mikkels seneste kode kan godt udlæse værdier f.eks. kwh tæller, dato, tid og lign.Vi har nemlig lige brugt det i et større projekt hvor han optimerede en del på den kode der tidligere er blevet postet.Ved dog ikke om han vil offentligøre den seneste version, men prøv at sende ham en PM.Det eneste det kræver er at man selv "skimmer" .vis filen for de pågældende resource ID, men det lader til at Jan har styr på den del.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu fandt jeg endelig ud af det :).Til info skal man først finde ID'et for den funktionsblok der ønskes værdier for.Dernæst kan man hente værdier ud for alle ressourcer, som henviser til funktionsblok-id'et.Resourcetyperne er typisk "date", "time", "enum" og "output".Jeg ender med at få f.eks:

SELECT id FROM (    SELECT id, parent_outputs_id FROM tbl_resource_enum    UNION    SELECT id, parent_outputs_id FROM tbl_resource_date    UNION    SELECT id, parent_outputs_id FROM tbl_resource_time    UNION    SELECT id, parent_outputs_id FROM tbl_resource_output    ) AS tmpWHERE     tmp.parent_outputs_id = 2514212

ID'erne fra ovenstående kan skydes afsted til MikkelS' API uden problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det jeg har gang i virker i hvert fald uden at sætte noget op i vieweren. Jeg har dog den "store" udgave af controlleren, så jeg ved ikke om det er dét, der er grunden til at det virker.Jeg mangler lige at finde ud af, om det er overkill at smide alle runtime-variabler ind i en database hvert 5. minut eller om jeg kun skal tage det der er brug for.SQL er bare *så* meget nemmere at arbejde med fremfor SOAP og XML ;).

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok