Hop til indhold

En God Kabelsøger


Recommended Posts

En God KabelsøgerHejJeg søger en der har god erfaring i kabelsøgning.Det drej sig om et 5G1,5 installationskabel der løber under asfalt.Jeg kunne jo godt bare leje en kabelsøger, og selv prøver at finde kablet/fejlen. Men ved at det ikke er helt så nemt under asfalt.Derfor vil jeg lige høre om der er nogle herinde der kender en, eller selv har erfaring med kabelsøgning.(Det er i København/Nordsjælland)

Link til kommentar
Del på andre sites

Lærte selv at bruge en kabelsøger for ca. 30 år siden hos TDC (dengang Fyns telefon) og med den kunne vi finde små tynde telekabler nede i en dybde af ca. 1- 1,5 m uden problemer. Med nymodens teknik burde det ikke være noget problem hvis du kan gøre kablet spændingsløst og tilslutte kabelsøgerens signal proben i den ene ende. Hvis ikke der er en herinde der tilbyder hjælp til opgaven, så ville jeg bare henvende mig til den lokale elforsyning og høre om ikke de kunne være behjælpelig. Alternativ leje en tester som du er inde på.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 years later...

Tager lige den her ældre tråd op..
Jeg har lånt en kabelsøger i forbindelse med nogle kabler jeg skulle finde i huset.  Det er denne populære Kurth KE300 med tilhørende probe.

Det fleste af kablerne er gået sådan nogenlunde med at finde. Men jeg står tilbage med 2 kabler, (begge IHC-link 10) som jeg har nogle store problemer med.

Problem:
Jeg kan søge dem oppe fra loftet forholdsvis nemt igennem isoleringen. Men så snart jeg kommer ned under loftet (dvs nedefra), så kan jeg ikke søge dem mere.
Jeg har en kraftig mistanke om, at der er brugt aluminiums dampspærre i loftet. Og at det er det der giver problemer. Det har simpelthen drevet mig til vanvid adskillige timer i går. Og pt har jeg opgivet. 
 (jeg har ikke lige fundet et egnet sted at finde ud af om det er alu dampspærre. Det er foreløbig en teori jeg synes giver ret god mening).

Så er der nogen der kan af/bekræfte, at denne kabelsøger ikke fungere skide godt, hvis man søger kabler med alu dampspærre?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ret mystisk det ikke er nævnt nogle steder. Alle steder hvor man læser om denne kabelsøger, der roses den nærmest til skyerne. Men mig bekendt så har dampspærre med aluminium da eksisteret i ret mange år, og derfor må findes i ret mange huse. Så det er næppe unikt hus vi har.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 3/4/2017 at 23:07 , Kandersen skrev:

Det er ret mystisk det ikke er nævnt nogle steder. Alle steder hvor man læser om denne kabelsøger, der roses den nærmest til skyerne. Men mig bekendt så har dampspærre med aluminium da eksisteret i ret mange år, og derfor må findes i ret mange huse. Så det er næppe unikt hus vi har.

Dampspærre med alu har mig bekendt ikke været standard i snart 20 år. Mit lokale byggemarked har den ikke engang på lager.

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Lars1 skrev:

Dampspærre med alu har mig bekendt ikke været standard i snart 20 år. Mit lokale byggemarked har den ikke engang på lager.

Jeg er heller ikke sikker.
Men det er dælme underligt, at jeg på loftet kan søge kablerne relativt nemt og høre dem tydeligt. De ligger under isoleringen (300mm). Men fra undersiden kan jeg ikke søge dem overhovdet. Selv når jeg er præcis de samme sted, som jeg ellers kan høre dem fra loftet.

Det eneste der er imellem, det er forskalling, dampspærre og gipsplader.. 

Jeg fatter det simpelthen ikke. Og jeg er enig i, at alu dampspærre var noget man brugte for mange år siden. Det var bare en simpel teori som først slog mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok