Hop til indhold
  • 0

IHC Net Patch Kabel


Brian Tofft
 Share

Spørgsmål

Hej,Jeg har et lidt underligt problem. Jeg skiftede et org. LK IHC NET Patch kabel fra A/V Modulet hen til selve IHC NET multimediaboksen med et uorg. Cat.7 kabel (Det var ikke langt nok, hvis jeg skulle flytte boksen). Så virkede IR ikke mere, men billedet er knivskarpt? Hvis jeg bytter tilbage virker IR igen?Nogen der kan forklare mig dette? Troede Cat. 7 var kompatibelt med LK Patch Kabel?M.v.h.Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

17 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har du målt det igennem. Hvis alle 8 ledere + skærm er ført ordentligt igennem, så er der ikke forskel på et LK kabel, og et uoriginalt kabel (kan selvfølgelig være forskel på kvaliteten, men det er nok en mere filosofisk diskussion)Jeg har selv lavet kabler der kørte helt problemløst, sågar antennekabler uden baloon virker fint (de kører på andet år uden problemer)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej alle,Nu har jeg afmonteret ALT IHC NET og så testet indefra og ud. Alt er demonteret og sat sammen på ny (dog ikke kabeltræk :) ) og gæt hvad?NU VIRKER ALT SAMMEN?Stabilt må man sige.....Men tak til alle som bidrog med forslag. Skal lige sige, at det virker bedre med cat7a end cat 6 & 7 (billede skarpere og IR reagerer hurtigere - synes jeg)M.v.h.Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er i virkeligheden fuldsændig ligegyldyldigt hvordan lederne er. Bare de er ens i begge ender, og at skærmmen er forbundet. Det er selvfølgelig bedst hvis man følger en 568 standard, men det er ikke vigtigt. Mange købe kabler er forbundet som vinden blæser, men de virkerMen vigtigt: SKÆRMEN hvis man skal køre GigabitOg husk: Dropkabler i f.eks. Fona er UTP (Unshielded Twisted Pair), det skal være STP (Shielded Twisted Pair), og det har hverken Fona eller EL Dværgen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ahmmmm det passer nu ikke helt.Hvis kablet skal leve op til forventningerne og performe bare nogenlunde ved hastigheder over nogle få mb/s er der krav til parsnoningen følges. Hvis du kommer til at lave en "splitter" er der ganske vist "hul igennem" men du skal ikke forvente at få 100mb/s eller 1Gb/s igennem. Det skyldes at du får krydstale (NEXT og FEXT).Men farverne og par nummereringen er bedøvende ligemeget (så længe de følges ad og er ens i begge ender)ps: Man kan godt køre 1 Gb/s uden skærm men 10Gb/s (kat.7) kræver det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

God fornøjelse :lol: Hvis ikke du kan finde de rigtige steder er her et par forslag:LK´s eget lille Lexcom Online kursus har et afsnit om test af kabler:http://lk.dk/sites/Lauritz%20Knudsen/professionel/uddannelse/online-kurser/Lexcom_webtest/index.htmog der er masser af udenbys literatur her:http://www.siemon.com/us/learning.aspPå Elfagbog.dk kan du også selv "bygge dine bøger. Der er demo login hvor du bla. kan hente disse kapitler: Skum.zip

Kabling af dataanlg kabelteori hft-0471.pdf

Kabling af dataanlg kabeltest hft-0578.pdf

Kabling af dataanlg megahertz hft-0473.pdf

Kabling af dataanlg testudstyr hft-0470.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok