Hop til indhold

Billige lysdæmpere fra Eltako...


Lars Specht
 Share

Recommended Posts

Hej,jeg overvejer indkøb af tavlelysdæmpere, der skal styres af IHC og kontrollere LED lamper. Sluk alt og foruddifinerede lysniuaer er også et must.LK´s og DimLight er dyre og kan ikke leve op til mine forventninger.SÅ er jeg faldet over en Eltako EUD12Z (http://legacy.solar.dk/upload/downloads/installation/eltako%20eud12z.pdf) Den koster ca. 740,- hos El-Grossisten.dk men kun 310,- i Tyskland (http://www.sysgotec.de/shop/product_info.php?info=p47749_Eltako-Stromsto--Dimmschalter-EUD12Z-8---230VUC.html).Så folkens; er der erfaringer med IHC styring af dimmeren fra Eltako -og evt. med indkøb i Tyskland.Hilsen Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 months later...

Hej Folkens. Lige et par kommentarer/spørgsmål fra en der også står og skal vælge.1. Wireless er vel heller ikke omtimalt i forhold til at dæmpe LED?2. Hvis i bruger wireless dæmpere, vil i så også bruge wireless til de lampesteder som bare skal være on/off? I så fald har man da tabt alt økonomien igen i forhold til den tavle monterede løsning?3. Er der nogen der har erfaringer med Dim Light dæmperen sammen med IHC? Den er jo noget billigere end Lk's4. Er der nogen der i mellemtiden har fået erfaring med ELTAKO som nævnt nedenstående?Hilsner fra Tom

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Folkens. Lige et par kommentarer/spørgsmål fra en der også står og skal vælge.1. Wireless er vel heller ikke omtimalt i forhold til at dæmpe LED?2. Hvis i bruger wireless dæmpere' date=' vil i så også bruge wireless til de lampesteder som bare skal være on/off? I så fald har man da tabt alt økonomien igen i forhold til den tavle monterede løsning?3. Er der nogen der har erfaringer med Dim Light dæmperen sammen med IHC? Den er jo noget billigere end Lk's4. Er der nogen der i mellemtiden har fået erfaring med ELTAKO som nævnt nedenstående?Hilsner fra Tom[/quote']1. Der er ingenting der er optimalt til at dæmpe LED, som det ser ud lige nu. Du kan være heldig at det virker perfekt med en bestemt kombination af lyskilde og dæmper, men der er ingen garantier. Dette har været vendt flere gang i forummet.2. Det er lidt en smagssag - men husk også at tage højde for at du sparer ledningstræk for hver on/off tænding tilbage til tavlen.3. Ja, den fungerer ok, pånær en enkelt ting. På LK's unidimmere vil dæmperen altid slukke ved kort puls på indgang 2. På Unotechs M-LCR/LR/CR skifter den tilstand (tændt til slukket eller omvendt) ved kort puls på indgang 2. Det medfører at du ikke kan lave en sikker sluk-alt. Det er for mig en væsentlig ulempe, og jeg har døjet så meget med ved en kunde, at vi er blevet enige om at forsøge at sælge de fire Unotech M-LCR dæmpere, og erstatte dem med LK's. Hvis du ikke vil bruge indgang 2 alligevel, er det selvfølgelig ingen problem.4. Jeg har ingen erfaring med denne.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 months later...

HejsaKører tavle montering af IHC med Dimlight dæmpere M/LCR 300.Har netop købe een LED pære i Harald skrald der kan bruges sammen med denne dæmper.Om det kun virker når den sidder sammen med 10 andre af halogen typen skal jeg ikke skulle sige,men den koster 39kr og ser ok ud i lyset som skulle være gult, men lyser en del hvidere.PS. Kører også IHC wireless fra tavlen ud til 3-4 lampesteder, det virker fint sammen. + trådløse tryk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok