Hop til indhold
  • 0

Brandalarmer og alarmer


Knud Pedersen
 Share

Spørgsmål

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Er det ikke bedre at købe et færdigt produkt med hensyn til sikkerhed frem for at lave noget selv
Det kan du have ret i. Men hvis man nu var lidt fingernem var det også blot ment som endnu et alternativ.
Produkterne skal jo igennem en stor sikkerheds test for at blive godkendt:)
Jeg vil ikke mene en "relækontakt" der tilsluttes en 24v indgang skal sikkerhedstestes og godkendes.I princippet kunne det jo bare være 2 stykker "tilfældig" ledning der laver den fysisk forbindelse på en 3mA indgang.Men det er da muligt, der kan findes en § i SB der siger det :unsure: :blush: :whistle:
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Er dr nogen der er kommet videre ang. en røgsensor som også kan måle kulilte?Eller en kulitealarm som kan tilkobes ICH?Jeg mangler en til røg og kulitealarm i fyrrummmet og ved brændeovnen.PS:Hvilken af nedenstående røsensorer skal anvendes i hhv. Fyrrrum, garage, gange og ved brænde ovnen?Der det nemmest bare at tage optisk/termisk alle steder?RØGSENSOR OPTISK LYS CREMEhttp://www.billigihc.dk/da/alarm/2260-rogsensor-optisk-lys-creme-5703302123006.htmlRØGSENSOR OPTISK/TERMISKhttp://www.billigihc.dk/da/alarm/2261-rogsensor-optisktermisk-5703302122863.html

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej.Forskellen på de 2 er mig bekendt at den optiske alene reager på røg, mens den optisk/termiske kræver at der både er røg og varme tilstedde, før den reager.Den optiske har det med at lave fejl alarmer, hvis der f.eks er en edderkop, som synes det er et godt sted at skjule sig. Det problem har jeg desværre med en af mine brandmelder hver sommer. :angry: En anden typisk fejl alarm fra den optiske er i køkkenet når man laver mad.Den optisk/termiske har ikke de problemer, da den også kræver varme for at reager. Om der er nogen forsinkelse i tilfælde af en brand og i såfald hvor meget ved jeg ikke.Når jeg til næste år skal have udskiftet mine røgmelder, vil jeg nok vælge en optisk/termisk i køkkenet samt i stuen, hvor edderkoppen bruger den som skjulested. :angry: Den korte udgave af ovenstående. Begge røgmelder skulle kunne bruges alle stedder, men de har hver deres fordele/ulemper, som gør dem mere velegnet i nogen specifike situationer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok