Hop til indhold

IRemote Android app


Kvade
 Share

Recommended Posts

Hvis der er nogen som skulle have lyst til at lege med en ny Android app, så har jeg netop publiceret én. Den hedder IRemote og vil på sigt komme til at fungere som IHCRemote (til Iphone/Ipod).P.t. er der kun supporteret wireless udstyr (min installation), men vil blive udbygget løbende. Ligeledes vil jeg i den næste version få lagt tilstande (ResourceValues) på hver enkelt resource, samt overvågning heraf.Kom endelig med feedback, og send evt. jeres .VIS filer, så udstyrlisten kan blive udviddet.Mvh Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Morten Super initiativJeg skal lige høre om jeg har forstået det rigtigt:LAN Host: Er det den interne IP på mit netværk hjemme?WAN Host: Er det min IP ud af til?Username: Det er mit login navn på controleren ikk?Password: Password til controleren?Jeg kan nemlig ikke logge ind. Får følgende tekst:Login Failedloginfailedduetoconnectionsrestriction//Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

Har logget ind og hentet projektet. Alle lokationer vises fint, men kun enkelte af afbryderne kan ses under lokationerne. De reagerer desværre ikke når jeg trykker på knapperne. Har jeg misset en indstilling på controlleren?Ellers et rigtig fedt initiativ. En android remote til IHC-systemet er det jeg har ventet på i lang tid, og så endda gratis (det er Iphone-appen jo ikke ligefrem). Jeg er ikke programmør, men hvis der er noget jeg kan hjælpe med i udviklingen så sig til.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for alt feedback, det hjælper mig meget i den videre udvikling/fejlretning.SceneView skal være slået til i controlleren (på såvel WAN og/eller LAN - afhængigt af hvilken IP man connecter til).WAN IP'en er ydersiden af routeren (offentlig IP adresse).LAN HOST er interne IP (privat) hvis man f.eks. kører med NAT.Username og password, er det som man logger ind med på controlleren.Næste release (Aplha 0.4) løser følgende problemer:- Load af store IHC projekter.- WAN login fix (virker ikke i Aplha 0.3)- Tilføjelse af IHC Fjernbetjening.Mange flere tiltag er på vej...- IHC Dataline produkter- UI forbedringer- Dimmer styring- RuntimeValuesm.m.Mvh Morten Mvh Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej HDJ,Når den siger succesful login, så er kommunikationen fin. Det tyder derimod på at det er noget projekt specifikt som får app'en til at chrashe. Du er velkommen til at sende mig din .vis fil, så skal jeg grave noget mere i det.P.s. var det alpha version 0.4 du testede med?Mvh Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg havde lige hentet den nye version i Android Marked, for ellers kunne jeg slet ikke logge ind. Sender lige det projekt som ligger på controleren - dette er dog kun et midlertidigt, for det rigtige program er ikke helt klar endnu. Du ved el´en i trikerens hus aldrig virker:-)Sender det som PMPå forhånd tak//Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Larscc: KvadeDet var samme problem jeg fik. Jeg kører HTC Hero med Android 2.1. Her kunne jeg trykke på menu-knappen og kunne så vælge About, Locations og Settings. Der skete imidlertig ingenting når jeg trykkede på settings. About gav bare lidt oplysninger og Locations fik app´en til at crashe. Har tidligere i dag sendt min .VIS fil til Kvade. Jeg venter spændt på, hvad der kommer ud af det. //Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Kvade.Har prøvet seneste v. 04. Den siger login succesful' date=' men så sker der ikke mere.Du kan finde mit program i denne tråd:http://www.ihc-user.dk/forum/teknik/14206-ihc-genstarter-ca-1-gang-ugentligt-[/quote']Hej Lars,Jeg har simuleret din vis fil (som iøvrigt er den største jeg p.t. har set ;) ), og rettet nogle generelle fejl (manglende resource id's og wireless resourcer).Mvh Morten
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Larscc: KvadeDet var samme problem jeg fik. Jeg kører HTC Hero med Android 2.1. Her kunne jeg trykke på menu-knappen og kunne så vælge About' date=' Locations og Settings. Der skete imidlertig ingenting når jeg trykkede på settings. About gav bare lidt oplysninger og Locations fik app´en til at crashe. Har tidligere i dag sendt min .VIS fil til Kvade. Jeg venter spændt på, hvad der kommer ud af det. //Henrik[/quote']Hej Henrik,Du skulle have fået mail vedr. ovenstående. Sig til hvis der stadig er problemer.Mvh Morten
Link til kommentar
Del på andre sites

Det virker på min Desire.LAN er adressen på din controller f.eks.: 192.168.1.10.WAN er din eksterne adresse, altså din routers IP mod nettet, men jeg har ikke testet om dette virker.Din controller skal åbne adgang til Sceneview for at den virker. For at ændre adgangsbegrænsninger på controlleren skal du åbne administrationsværktøjet fra controlerens webside, som du tilgår ved at skrive dens ip-adresse (LAN) i din browsers adressefelt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er det samme jeg har gjort.Men får stadig samme fejlkode.Controlleren er sat til at bruge Sceneview...Hvad gør jeg forkert???
Hej Sohn,Fejlbeskeden "loginFailedDueToConnectionRestrictions" er en fejl som din controller svarer på baggrund af dine login oplysninger. Bruger du nogle specielkarakterer i brugernavn/password ? Prøv evt. at oprette en bruger med følgende username/password test/test med sceneview adgang, og log ind med denne. Hvis det virker må du gerne fortælle hvilke karakterer du evt. har benyttet, da jeg kan have fejl i denne forbindelse.Den fejl som lars-jacobsen får er ikke den samme. Lars og en del andre får en anden fejl som skyldes at jeg p.t. loader store projekter forkert. Jeg har en rettelse på vej hertil.Mvh MortenMvh Morten
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok