Hop til indhold
  • 0

Rumtermostater med natsænkning


Bjarne Sørensen
 Share

Spørgsmål

Hej.Jeg er ved at programmere min IHC-controller fra bunden. Jeg har bygget ny 1. sal på huset og indfører dermed IHC i hele hytten. På 1. sal har jeg vandbåren gulvvarme med varmefordelingsplader. Som rumtermostat har jeg opsat Danfoss RET 24 NSB som er 24V ad/dc og med potentialefri relæ udgang og natsænkning.Jeg har blandesløjfe med cirk. pumpe som kun skal køre når der kaldes på varme. Derudover skal jeg bruge en udgang til min gaskeddel, den kan stoppes når der ikke er brug for varme. (jeg monterer et 24 VDC reglæ ved fyret så det er adskilt)Mit spørgsmål går på hvilken funktionsblok jeg skal anvende, jeg har kigget på 5.1.05 simpel varmestyring og 5.2.02 elektrisk og vandbåren gulvvarme.., men der er en masse funktioner jeg ikke skal bruge. Findes der en meget simpel en med en indgang for termostat, natsænkningsindg. for ur (IHC), udgang til natsænkningsklemme, cirkulationspumpe, gaskeddel (samme som cirk. pumpe??) og motion af telestater/pumpe.På forhånd tak.Mvh Bjarne

Link til kommentar
Del på andre sites

22 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg kan nok ikke lige forklarer det helt fra bunden af men vil anbefale at du pløjer LK´s seneste manual igennem. Der er det rimelig godt beskrevet.Kort fortalt indsætter du en tom blok, tilføjer de input og output der er nødvendige, måske også indstillinger og interne variabler, til venstre og "skriver" så selve programmet til højre ved at trække elementerne herover og vælge vad der skal ske.prøv evt at åbne og vis en eksistende FB så du får et indblik i syntaxen.Jeg kan muligvis også lave en FB til dig, men så skal du forklarer lidt mere detaljeret hvad der skal ske med output når div. input og timere ændre sig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0