Hop til indhold
  • 0

Vandmåler sensor


FWH
 Share

Spørgsmål

16 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis din vandmåler kan monteres med et puls modul kan det sagtens lade sig gøre. Det er lidt forskelligt hvor mange liter der kommer puls for. Nogle er det pr 1 liter andre pr 10 liter og nogle kan programmeres til at give puls ved valgfrit liter antal.Hvis din måler ikke kan monteres med puls modul kan du høre om du kan få den skiftet til en der kan monteres med det. Alternativt sætte en bi-måler på efter hovedvandmåleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej CompuTexJeg har opsæt en husvandmåler med impulsgiver, for en kunde. Formålet var at overvåge de udvendige vandhænder og sikker at de ikke stod og løb når kunden ikke var hjemme (Bliver aktiveret når alarmen bliver sat), samt at der kun løber x antal L igennem om dagen.Derudover kan han også se hvor meget vand der bliver brugt per gang, om måneden og året..Jeg skal også opsætte dette system på vandet i huset. Hovedsagligt for at undgå at der ikke løber vand igennem når kunden ikke er hjemme.Jeg har brugt:1stk. LK Magnetventil NO til brugsvand 3/4''. EL nummer1086017427Klik her for link til LK KatalogKik under Intelligente systemer - Alarm - Magnetventil1stk. Husvandmåler med impulsgiver fra Eurotech. VVS nr. 484064-042Husvandmåle klase B vandret montering EU godkendt og førstegangsverificeret. Kan leveresmed 1 impuls pr. liter - 1 impuls pr. 10 liter - 1 impuls pr. 100 literKlik her for link til EurotechMåleren er sat til en indgang på et inputmodulVil skyde på 1.100,- for magneten og 700,- for måleren med moms. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Den sensor du foreslår der har jeg faktisk lige købt, bare hos topvvs, de havde den på deres hjemmeside til 145kr, så det var chancen værd, de har rettet prisen til 355kr nu, så jeg har nok været den første der nogen siden har købt en hos dem.Den passede fint på min vandmåler, det er sådan en blå en med et lille blåt blænddæksel oven på uret som man kan skrue af og så monterer sensoren på, min siger 1 puls pr 10 liter, så trækker den en modstand på 100ohm, har tilsluttet den til 24/24ma input og det virker helt fint.Så hvis man har et lille blændæksel man kan skrue af toppen af uret på sin vandmåler og den hedder noget med QN 2.5 etc... så vil jeg tro den kan virke med den.http://www.topvvs.dk/produkter/vand-og-varme/ventiler-mm/vandmaalere/koldt-vand/vis/57543Det var den jeg købte, den ser bare ikke sådan ud i virkeligheden, der er den blå og har en magnetføler neden under.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

rene.qvist skrev:

Det var den jeg købte, den ser bare ikke sådan ud i virkeligheden, der er den blå og har en magnetføler neden under.
Kan du tage et billede af den og poste ?Din måler har den "metal" eller anden på tællerne, viserne eller skiverne som den kan detektere ? Selvom min vandmåler er en blå QN2,5 (fabrikat Elster og ikke Sensus) har den umiddelbart kun plastik tællere og jeg er derfor i tvivl om der overhovedet kan detekteres noget på den med sådan en føler. Mit vandværk vil forøvrigt have kr. 910,- for at skifte måleren til en med puls så det kan være det ender med den løsning. DSC03870.JPG

post-2618-13549257002176_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

rene.qvist skrev:Kan du tage et billede af den og poste ?Din måler har den "metal" eller anden på tællerne, viserne eller skiverne som den kan detektere ? Selvom min vandmåler er en blå QN2,5 (fabrikat Elster og ikke Sensus) har den umiddelbart kun plastik tællere og jeg er derfor i tvivl om der overhovedet kan detekteres noget på den med sådan en føler. Mit vandværk vil forøvrigt have kr. 910,- for at skifte måleren til en med puls så det kan være det ender med den løsning. DSC03870.JPG

Hej Lars

 

Fandt du nogensinde ud af om en sådan kan bruges (på vandmåler uanset fabrikat)?

Det billede som René Qvist viser ligner et eller andet system, som "blot" er "klistret" ovenpå en alm. vandmåler, og jeg er på jagt efter en sådan impulsmåler der kan integreres med IHC.

 

Har dog ikke kunnet finde det som en "stand-alone" løsning blot til "påklistring"

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Den som er afbilledet på Rene Qvist's måler virker kun på denne måler da den har mekanik beregnet til det.

Hvis du kikker nærmere kan du også se der er specielt "hul" hvor den monteres i.

I denne tråd:

http://www.ihc-user.dk/forum/topic/4295-vandvagt/

Er der tale om en anden måler, men den har også specifikt "huller" til det. (kan godt ligne samme måler).

En aftaster der ba virker generelt med alle målere har jeg ikke fundet, og tror heller ikke findes. Måleren skal jo være lavet med noget som kan aftastes, feks. En magnetisk eller refletiv skive, som kan give en puls. Og det har min måler desværre ikke lige umiddelbart tilgængelig. Så indtiv nu undærer jeg. Har dog flowmåler (og energimåling) på det varme vand fra min jordvarmepumpe som bliver logget på andet sysstem, så det er kun koldtvands forbruget jeg ikke har helt styr på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok