Hop til indhold
  • 0

controller adgang via ip


Peter Schefe
 Share

Spørgsmål

Hej,Hvis jeg skal logge på min Controller via ip adressen, er det så nok at gøre følgende:- LAN-kabel fra Controller til Router.- Indtaste default ip 192.168.1.3 og port 431 i Visual.- Bruge Visual til at logge på med.Det er nemlig det, som jeg har gjort, men uden succes.. :( Håber, at der er en venlig sjæl der kan hjælpe.

Link til kommentar
Del på andre sites

20 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har du åbnet for lokal net adgang i IHC administrator? Dette skal i sagens natur foregår via USB....Hvis du skriver controllerens adresse (http://192.168.1.3) i din internet browser bør du få IHC Controller forsiden, hvis du1) Er på samme subnet, som abildg skriver2) Har tilladt det under adgangskontrol i IHC administratorMvhhhgPS: I mit setup er det port 443, ikke 431 der bruges? Men du har måske ændret det i IHC Adminstrator?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,Tak for alle svar.Jeg er kommet et skridt videre nu. Indtil nu har jeg ændret ip adressen på controlleren til en lokal ip og jeg har sat gateway til routerens ip. Web porten har jeg portforwardet i routeren, men "sikker port" har jeg ikke gjort noget ved.Stillingen indtil videre er så, at jeg kan få controller forsiden frem ved at skrive global-ip:webport. Men jeg kan ikke logge ind! Under adgangs kontrol er der flueben i dem alle, dog ikke Administrator under Internet, den rubrik er grå.Når jeg prøver, at logge ind, så kommer den med en fejl der siger at login mislykedes.What to do?Edit: Skulle bare bruge den rigtige sikkerhedsport B) igen, tak for hjælpen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du skal ikke som skrevet disable din firewall, det er da det dummeste man kan gøre.I stedet skal man finde årsagen til fejlen, hvis det er firewall skal man i stede åbne de fornødne porte. Der findes en fin log funktion der gør det nemt at se hvilke protocoller og applicationer der prøver at tilgå diverse services

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

ynwa skrev:

Du skal ikke som skrevet disable din firewall, det er da det dummeste man kan gøre.I stedet skal man finde årsagen til fejlen, hvis det er firewall skal man i stede åbne de fornødne porte. Der findes en fin log funktion der gør det nemt at se hvilke protocoller og applicationer der prøver at tilgå diverse services
Det var ikke meningen at han skulle køre uden firewall. Det var for at identificere om fejlen lå i firewallen, men da han skrev"Edit: Skulle bare bruge den rigtige sikkerhedsport igen, tak for hjælpen.", gik jeg ud fra at problemet var løst
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Noen som har en oppdatering på dette problemet?

Jeg får frem controller startsiden via ip, men får ikke logget inn.

 

(Beklager norsk språk  ;))

Jeg ved ikke hvad problemet var i ovenståend sager, men et typisk problem jeg har set flere stedder, er at controlen har en IP i et andet net end den PC du forsøger at nå den fra, og så tror controleren at du kommer fra internettet. Det var en ok metode da LK implementeret IP tilbage i 199x, men i dag giver det ikke andet end problemer

 

Andre fejl kilder, kan være noget så banalt som at man ikke har fået oprettet en bruger med admin. rettigheder. Via USB bypasser du det normale login såvidt jeg husker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Andre problemer med login kan være forkert eller manglende gateway eller DNS oplysninger.

Gateway kan jeg forstå medmindre man forsøger at logge ind som admin. Det fungere kun hvis man sider på sammen IP net som controleren. Der er GW'en ligegyldig.

DNS kan jeg ikke se hvordan det kan påvirke om man kan logge ind eller ej. DNS bruges kun til hvis du har sat NTP eller e-mail op.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Problemet kan være at du har en Thomson router fra Telia.

De har i December opdateret softwaren i router, hvorefter det ikke længere er muligt at benytte port 443.

 

Telia er klar over problemet og regner med at have det løst i løbet af Januar.

Deres support har mulighed for at åbne porten hvis man ringer til dem, så min WAN adgang virker igen.

 

Godt Nytår.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Super bonus info Henrik :)

 

Har selv sådan en og den har fungeret fint. (ok så ikke fint da det er en skod langsom router, men det har dog virket...)

Skulle så lave lidt demo af IHC fra en skole i starten af december. Det virkede fint mens jeg forberedte demoen, man da jeg så skulle præsentere det 14 dage efter virkede det ikke :huh: Troede derfor det var skolen der ikke tillod 443 trafik, men kan godt se min Portforward i Thomson routeren ikke virker mere. Et opkald til Telia´s support bekræfter dette, at der lige skal en ny patch på routeren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok