Hop til indhold
  • 0

IHC Net® Modul dataswitch S1000-T (Gigabit switch)


mr-data
 Share

Spørgsmål

Sad tilfældigvis og kiggede hos en tilfældig netforhandler og så en (tilsyneladende) ny komponent til IHC Net (IHC Net® Modul dataswitch S1000-T)Ifølge LK's katalog, er der tale om en Gigabit-switch med "MDI/MDI-X funktion", og at der understøttes "auto-negotiation".Det er positivt at LK endelig har opdateret deres sortiment; f.eks. har jeg de sidste 2 år kørt Gigabit-netværk i privaten (med udstyr fra andre producenter). Dog synes jeg, at dels er prisen noget høj (vistnok ca. 1.500 kr. for en 4- (eller var det 8-)portswtich, opmod 10 gange dyrere end billigere og fuldt ud ligeså god.I kataloget skriver LK noget med "10gigabit backplane"; er dette en form for uplink med flere switche? I så fald virker det fornuftigt med den høje pris; hvis ikke er det jo "bare" en alm. switch til hjemmebrug, pakket ind i en DIN-skinneindpakning, og bygget til at arbejde på 24 volt, ligesom øvrige IHC-produkter.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

ulca01 skrev:

I kataloget skriver LK noget med "10gigabit backplane"; er dette en form for uplink med flere switche? I så fald virker det fornuftigt med den høje pris; hvis ikke er det jo "bare" en alm. switch til hjemmebrug, pakket ind i en DIN-skinneindpakning, og bygget til at arbejde på 24 volt, ligesom øvrige IHC-produkter.
Ja det er bare en alm. switch i LK forklædning.10Gbit backplane betyder der kan leveres 1Gb på 5 porte samtidig, (det er jo duplex).
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Præcis som jeg gættede på, med andre ord et stykke overbetalt isenkram. Umiddelbart kan jeg kun se en grund til at betale for denne, og det er hvis man absolut vil have sin netværksinstallation monteret i eltavlen.Personligt anvender jeg iøvrigt ikkr IHC Net, dels pga. pris, dels pga. at jeg bruger parabol til modtagelse af tv.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

lars-jacobsen skrev:

ulca01 skrev:
I kataloget skriver LK noget med "10gigabit backplane"; er dette en form for uplink med flere switche? I så fald virker det fornuftigt med den høje pris; hvis ikke er det jo "bare" en alm. switch til hjemmebrug, pakket ind i en DIN-skinneindpakning, og bygget til at arbejde på 24 volt, ligesom øvrige IHC-produkter.
Ja det er bare en alm. switch i LK forklædning.10Gbit backplane betyder der kan leveres 1Gb på 5 porte samtidig, (det er jo duplex).
hej.dobbelt indlæg slettet.det er kun admin og mods der kan slette.så har vi også lidt at lave ;-)
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok