Kenneth O. Skrevet 8 timer siden Rapporter Share Skrevet 8 timer siden Vi startede renovering af vores hus i 2019, hvor vi besluttede os for at elinstallationerne skulle være IHC Wireless, da vi godt kunne lide friheden i at kunne sætte/flytte kontakter som vi havde lyst. Alle tryk er derfor IHC Wireless kombi relæer, og alle modtagere er IHC Wireless lampeudtag. Derudover har vi en IHC 3 Controller og strømforsyning i tavlen. Opsætningen gjorde at der ikke var brug for korrespondancer m.m., da der bare kunne tilsluttes de ønskede tryk, til de ønskede udtag. Vi fik aldrig gang i vores IHC Controller. Da vi nu skal i gang med renovering af vores 1. sal, har jeg igen kigget på IHC Wireless. Til min store overraskelse kan jeg se at IHC Wireless udfases, og at IHC Controller slet ikke laves mere. Og jeg har opgivet at prøve at få gang I Controlleren. Løsningen med IHC Wireless komponenter har fungeret upåklageligt, men jeg ønsker ikke at lave en hel 1. sal med komponenter der snart udgår. Derudover ville jeg gerne have en løsning der også kunne APP/stemmestyres. Derfor vil jeg høre om nogen her kender til den erstatning for IHC Wireless der skulle komme, eller om nogen har et løsningsforslag til vores installation? Jeg har søgt rundt på nettet, men de løsninger jeg finder kræver at IHC tryk er kablede og at styringen foregår i tavlen. Mvh Kenneth Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret 3 timer siden Rapporter Share Besvaret 3 timer siden Det er snart 2 år siden at LK IHC udgik (både controller og wireless). Der kommer ikke et nyt produkt, som kan arbejde sammen med LK IHC, men i denne tråd https://www.ihc-user.dk/forum/forums/topic/10812-hvad-er-alternativerne-til-lk-ihc/ kan du læse mere om alternativerne til LK IHC. Langt de fleste alternative produkter er wireless og baser sig enten på ZigBee (den protokol som Wiser fra Schneider bruger) eller ZWave. LK IHC wireless benyttede Wavenis og kan derfor ikke bruges sammen med hverken ZigBee eller ZWave produkter. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts