Hop til indhold
  • 0

Tabte målerdata

Bjarne Sørensen
 Share

Spørgsmål

Øv, min Visual 2 6,2 controller har helt umotiveret i går valgt at slette alle mine målerdata :angry:
Jeg har vel en 20 målere med diverse data hvoraf de 14 stk. er tilgængelige på iPad på min oversigt.

Det er i sådan en situation her at man overvejer at skove hele skidtet og skifte til et andet økosystem, men jeg er glad for min (ret omfattende) IHC installation.
Jeg har købt lidt Shelly enheder og lejet lidt med det fordi jeg tænkte at det var vejen at gå, men der er tilg der er besværlige, man skal have relæer i tavlen for at betjene deres dimmere, el-målerne har heller ikke en oversigt over forbrug pr dag, uge, måned, år osv. Der er heller ikke nogen varmestyring der kan bruge mine indbyggede Zigza sensorer osv osv.

Jeg har intet foretaget mig da det skete, alt står bare i nul.

Jeg har heldigvis nogle screenshots fra min iPad den 1/5, men dem i serviceview har jeg intet på.

Jeg har lige købt en Visual3 controller til 1500 kr på dba så den har jeg monteret og lagt projektet i, så håber jeg at det bare spiller.
Nu vil jeg køre videre med LK IHC i alt evighed, lige nu i hvert fald :D

Hvad gør i andre for at sikre jer at man har backup af de værdier?

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
6 timer siden, Lars1 skrev:

Jeg opsamler data med OpenHab. Det er faktisk rellativt nemt at sætte op, og man får fine grafer m.m.

1. Kan du også gendanne runtimeværdierne i controlleren?
  2. Jeg er ved at hente OpenHab, så vil jeg se lidt på det.
  3. Efter den nye controller er monteret vil den ikke tage pulserne fra min Zigza Type "F" målerøje fra min Echelon måler, den aflæser dem meget langsomt kan jeg se i serviceview. Kan du huske om han lod den sensor udgå fordi der var problemer med at bruge den på Visual 3? Jeg kan se at du selv bruger/har brugt den med Visual3. Her har den altid kørt på 24/3, og ja den taber lidt specielt ved højt strømforbrug 7+ KW.

Link til kommentar
Del på andre sites